Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Funker Airport Express som en vanlig ruter? Altså, kan jeg koble de til modemet mitt og få trådløst internett på hybelen?

 

Nei, da må du enten ha en vanlig Airport basestasjon, eller en billigere tredjeparti ruter.

 

 

Jaha? Kan du da forklare meg hvordan jeg sitter på internett nå? Har kobla modemet til airport expressen, og sitter på wifi fra den. Jo, den fungerer som en trådløs ruter. Du har ingen kablete utganger ut av den med mindre du bruker den til å koble til ett eksisterende nettverk, men den kan helt fint lage ett eget.

Lenke til kommentar

Bah, jeg driver å fører tilbake kalender og adressebok-backups, men nå har jeg møtt på et problem. Jeg åpnet iCal, importerte .icbu-fil som jeg eksporterte for et par uker siden. Den inneholder en synkronisering med Google-kontoen min, og men når backupen er importert så får jeg beskjed om at den ikke får kontakt med serveren, før programmet lukker seg. Jeg prøver å åpne iCal igjen og samme problem oppstår. Når får jeg altså ikke åpnet iCal idet hele tatt, noe som er rimelig irriterende.

 

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar

Kjøpte en Airport Express i dag, og den funker uten problemer. Letteste oppsettet jeg noensinne har vært borte i.

 

Ikke Mac-relatert spørsmål: Dersom jeg har en HD PVR-tv-boks-ting, kan jeg se på TV på en PC-skjerm via HDMI da? Eller det en eller annen slags kryptering i HDMI-kabelen ellerno?

Lenke til kommentar

Hvorfor det egentlig? Hvilken fordeler gir det? Jeg synes det høres ut som en veldig dårlig ide med tanke på at alle applikasjoner da måtte bli utviklet med to forskjellige tastaturlayouter i tankene noe som gjør hele GUI-jobben vanskeligere. En T9-layout ville jo f.eks funket svært dårlig i landskap-modus.

Lenke til kommentar

Jeg syns T9 tastatur er veldig greit å bruke i portrettmodus, og bruker det på min htc når jeg skal skrive korte meldinger og ikke gidder å bruke det fysiske tastaturet. Syns også at qwerty tastatur i portrettmodus blir for lite, men så har jeg relativt store hender og fingre.

 

 

 

 

Veldig lyst til å kjøpe meg en mac mini om dagen for å sette opp som et mediasenter, kan noen være så snill å overtale meg om å ikke gjøre det? Jeg har virkelig ikke råd til det akkurat nå.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...