Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Hva er greia med at det går ann å spille av sanger fra Spotify på iPhone, via Airplay og til noen høytalere, men ikke Spotify til OSX > Airplay > høytalere? Det er jo litt teit igrunn...

Det er et API for AirPlay i iOS, men ikke i OS X. Derfor kan Spotify på iOS benytte seg av AirPlay, mens Spotify på OS X ikke kan det. Hvorfor må gudene vite, kanskje det kommer i Lion?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det best å formatere disken med Diskverktøy (finnes på installasjonsplaten), deretter installere. Om du bare trykker "neste" et par ganger, så kjører den bare Arkiver og installer, noe som ikke sletter noe som helst.

 

Faen. Da kastet jeg bort en time til ingen nytte. :p

 

Prøvde lete etter noe diskverktøy lignende men fant ingenting. Såvidt jeg kan huske var det bare valgmulighet for språk, godkjenne avtale også velge installeringssted?

 

Får prøve på nytt når maskinen er ferdig å surre seg gjennom installasjonen.

 

edit: hvis jeg avslutter installasjonen midt i. Kan jeg fortsatt boote fra OS DVDen?

Endret av phax
Lenke til kommentar

Da er det best å formatere disken med Diskverktøy (finnes på installasjonsplaten), deretter installere. Om du bare trykker "neste" et par ganger, så kjører den bare Arkiver og installer, noe som ikke sletter noe som helst.

 

Faen. Da kastet jeg bort en time til ingen nytte. :p

 

Prøvde lete etter noe diskverktøy lignende men fant ingenting. Såvidt jeg kan huske var det bare valgmulighet for språk, godkjenne avtale også velge installeringssted?

 

Får prøve på nytt når maskinen er ferdig å surre seg gjennom installasjonen.

 

edit: hvis jeg avslutter installasjonen midt i. Kan jeg fortsatt boote fra OS DVDen?

 

Ja, det kan du. Se på menylinjen, under "Verktøy". :)

Lenke til kommentar

Som jeg tidligere nevnte i tråden her, så lurte jeg på en smart måte å bytte ut dårlige MP3-versjoner av sanger med real lossless fra CDer uten å omrokkere på noe eller miste antall ganger spilt i iTunes. Jeg fant ut at det var så enkelt som å stappe inn CDen i CD-ROMet og importere for deretter å trykke på "erstatt eksisterende". Da bytter iTunes ut filene men beholder informasjonen i iTunes.

 

Tenkte det kanskje er interessant for noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er iallefall latterlig stor forskjell på hdd med 5200 rpm og en ssd. Alt blir mye kjappere, og merker ingen lagg på spotlight søk eller bruk av vanlig programvare. Alt starter mye kjappere. Velger du HDD så gå iallefall for en disk med 7200 rpm omdreiningshastighet.

Lenke til kommentar

Det er iallefall latterlig stor forskjell på hdd med 5200 rpm og en ssd. Alt blir mye kjappere, og merker ingen lagg på spotlight søk eller bruk av vanlig programvare. Alt starter mye kjappere. Velger du HDD så gå iallefall for en disk med 7200 rpm omdreiningshastighet.

Da blir vel spørsmålet: Om jeg går for ssd, finnes det videoredigerings software som er billigere enn FCX men brukbart? Er iMovie bra nok?

Lenke til kommentar

Bestill uten SSD også ettermonterer du heller det selv i etterkant. Ikke bare sparer du penger men du får også mulighet til å se om du klarer deg uten.

 

SSD blir bare billiger og bedre i tiden fremover så det er ingen grunn til å stresse med å kjøpe hvis man ikke føler man må ha det akkurat nå.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Sjekket litt geekbench tall her. Min gamle iMac scorer rundt 4630 mens den nye tikker inn på 8750. Det vil jeg absolutt si er verdt det lille mellomlegget. :green:

 

Fantastisk hvor bra Apple holder seg i pris på bruktmarkedet egentlig. Det er jo absolutt noe å ta høyde for neste gang noen kommer med regla om hvor overpriset Apple er.

Lenke til kommentar

Har planer om å holde min aluminiums-MacBook fra 2008 i live til neste MBP-generasjon kommer. Finnes det voldsomme grunner til å ikke gå for en rimelig modell? Komplett har en Corsair SSD Force Series F115 til 1300 kroner, såpass er jeg villig til å bruke for å få litt raskere maskin det neste året eller så. Kjøper jeg katta i sekken om jeg går for denne? Om det finnes en ny generasjon som er 10% raskere bekymrer det meg ikke nevneverdig – det meste av tiden jobber jeg med tekstfiler – men greit å unngå helbom.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Da blir vel spørsmålet: Om jeg går for ssd, finnes det videoredigerings software som er billigere enn FCX men brukbart? Er iMovie bra nok?

iMovie holder til enkel bruk for de fleste av oss. Husk også at prisen på Final Cut ventes å bli senket dramatisk ved slipp av neste versjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Vurderer å kjøpe en SSD til min MBP 3.1 eller hva det er, kjøpte den brukt og fikk ikke med noen former for installasjons-cder etc.

Finnes det allikevel en grei måte å overføre alle de gamle filene over på den eventuelt nye harddisken? Kan jeg bruke TimeMachine til dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...