Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Må ærlig si jeg missliker den nye diskløsningen til Apple sterkt. Legge inn custom firmware på diskene OG endre kabelen? Hva skjer Apple? Det er jo ikke ukjent at Jobs ikke er glad i at folk fikler med skaperverket selv, men det må da finnes grenser. Jeg skjønner jo at folk flest ikke er kapable til bytting av disk osv i iMacen selv, men for oss som ikke har noe i mot det er det jo nesten et overgrep. Mulig jeg reagerer slik fordi jeg kommer fra den standard "PC" verdenen og har noen sertifiseringer fra HP, men uansett ser jeg på denne saken som frihetsberøvelse. Det neste blir vel at Mac Pro får de samme begrensningene.. Om (gud forby) det skulle intreffe er det nok kroken på døra for Mac desktops hos meg.

Du kan etter hva jeg hører fint sette i en annen disk ved å kortslutte to pinner. Om du er kapabel til å løte ut skjermen med sugekopp og sette den tilbake støvfri så burde det være overkommelig for deg.

 

Uansett, dette er ikke noe Apple gjør for å være ekle med de som er kapable til å bytte disk selv, det er gjort fordi S.M.A.R.T ikke er tilstrekkelig. Teknisk forklaring her: http://www.hardmac.com/news/2011/05/14/it-is-currently-impossible-to-replace-the-hard-drive-of-the-2011-imac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda jeg ser den helt klart, Synes bare det er unødvendig. Å bytte en disk burde i utgangspunktet ikke være tilnærmet hjernekirurgi. Disken på min iMac 2009 døde like etter at garantien var gått ut, så da ble det bytte "the hard way". Tok endel tid og spiste opp noen nerver, men gikk bra til slutt ;)

Lenke til kommentar

Det jeg gjør;

1. Sletter sangen(e) i windows explorer.

2. Legger de nye på plass i windows explorer.

3. Når du er i iTunes og prøver å spille av sangene du har sletta så sier den at den ikke finner fila og spør om du vet hvor den er. Så bare peker du til den nye.

4. Får du duplikater så sletter du den nyeste (minste avspillninger).

Lenke til kommentar

Hva Mac OS X Lion Preview angår så vil jeg fraråde folk som foretrekker stabilitet å hoppe på denne enda, har selv prøvd preview 1, 2 og 3 og selv om operativsystemet i seg selv virker nokså stabilt så er det endel programmer som ikke liker Lion overhode, blant annet Google Chrome klarer ikke å avslutte seg uten force quit av en eller annen grunn, Parallels fungerer ikke sånn uten videre osv osv ..

 

Men det som skuffer meg mest med Lion er at det virker å være utrolig lite nytt utenom helt opplagte iOS features som jeg egentlig ikke helt forstår poenget med om ikke Apple har tenkt til å portere OS X til iPad eventuelt komme med Mac maskiner med touchskjerm.

Lenke til kommentar

da ser det ut som det blir en macbook proffesional på meg da, men hvilke må jeg ha for å kunne kjøre feks: the witcher 2 og sw:tor i bootcamp?

 

Det første The Witcher var en blandet opplevelse sånn ytelsesmessig på min 2010 15 PRO modell ihvertfall.

Lenke til kommentar

Hva Mac OS X Lion Preview angår så vil jeg fraråde folk som foretrekker stabilitet å hoppe på denne enda, har selv prøvd preview 1, 2 og 3 og selv om operativsystemet i seg selv virker nokså stabilt så er det endel programmer som ikke liker Lion overhode, blant annet Google Chrome klarer ikke å avslutte seg uten force quit av en eller annen grunn, Parallels fungerer ikke sånn uten videre osv osv ..

 

Men det som skuffer meg mest med Lion er at det virker å være utrolig lite nytt utenom helt opplagte iOS features som jeg egentlig ikke helt forstår poenget med om ikke Apple har tenkt til å portere OS X til iPad eventuelt komme med Mac maskiner med touchskjerm.

 

Heisan.

 

Har du prøvd Final Cut og eller Aperture mot Lion? og hvis ja -erfaringer..

Lenke til kommentar

Gleder meg til min kommer. Skynd dere, Apple!!!

Hei, Geir!

 

iMacen du bestilte blir dessverre forsinket da den må gjennom svært avanserte og krevende tester hjemme hos undertegnede. Men hvis du møter opp utenfor Oslo S lille juleaften, vil maskinen din bli levert der.

 

Runar

Steve Jobs' personlige representant i Norge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...