Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Joda, men krona står vel faktisk bedre i dag enn den gjorde når nye MacBook Pro ble introdusert på slutten av fjoråret.

Ikke mot dollar.

 

Må vel være vanskelig å rettferdiggjøre ett nytt kjøp. Får man bra summer igjen for Macbooks ? iPhone holder seg jo komisk godt på bruktmarkedet.

 

Ja, holder seg komisk godt de også. Om ikke enda bedre. Samsungs toppmodeller på mobilmarkedet holder seg godt de også, men på PC-markedet er det nesten ingen som kan måle seg. De første retina-MBP-ene(15") på markedet (mid 2012) ligger på rundt 7-9000 på finn.no. Men for all del. Det er gode maskiner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobbet hos expert(power) før, og prisene pleier å være lik som Apple helt i starten, så begynner de å konkurrere på pris og da faller den ganske fort. Du vil nesten alltid få strandard produktene billigere hos expert(power) og Elkjøp billigere enn det Apple og Eplehuset selger de for.

 

 

Interessant.

 

Jeg vurderer å kjøpe fjorårets 15" til 22 958kr. Er nok uansett nødt til å ha en ny 15" i løpet av året, og selv med konkurranse på pris kan jeg vel ikke forvente å se noe i nærheten av den prisen igjen med det første?

 

Noen gode argumenter for hvorfor man eventuelt burde vente, eller gå for den nye? Den er jo ikke mye kraftigere?

Lenke til kommentar

Før var det en begrenset periode før skolestart som gjorde at man fikk et headset hvis man kjøpte en Mac til studiene. Er dette noe som vi kan forvente i år også? Og når pleier denne perioden å starte?

I 2015 ble den lansert 23 juli, i fjor gjaldt den fra 2. juni. Stor sannsynlighet for at den kommer igjen, ja, men du vet ikke noe før den plutselig kommer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor kjører Macbook Proen min bedre med ekstern monitor enn uten? For eksempel kan jeg fint klippe 4K-materiale uten drops eller lag med monitor tilkoblet, mens uten er det umulig.

Når du har koblet til ekstern skjerm bruker du antageligvis det dedikerte skjermkortet. Det burde du selvsagt gjøre uansett i og med at du jobber med 4k-materiale, men det er ikke alltid slik at praksis følger teori...

Lenke til kommentar

Da tydeliggjøres det veldig hvor mye bedre HRIF er.

 

Veldig mye bedre???

Hvis du ser på det grønne nederst (jeg går ut i fra det er gress), så ser du mye mer detaljer der i .jpg.

I HRIF er jo alt bare sløret vekk til en grønn masse.

 

EDIT: Når jeg ser nørere etter så gjelder det jo hele bildet.

Eneste fordelen jeg kan se er at .jpg artifaktene rundt kanter og kontraster er borte i HRIF, og det er jo et bra pluss.

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...