Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjør arcane enda bedre dps enn ff nå?

 

Er litt opp og ned egentlig. Køyrer Arcane spec atm, og har en FFB specca mage som eg raider med. No er han hakket bedre geara enn meg, og sist raid dytta han ut meir dps enn meg stort sett, men i OS +3d klarte eg å dytte ut meir enn han (dog marginalt).

 

Det enklaste er heilt klart å specce FFB. Med Arcane spec er det forskjellige metoder en kan spele (rotasjoner og slikt avhengig av om du må "spare" mana eller ikkje).

 

Er forøvrig uenig i at FFB har dei drøyaste crit'sa. Arcane Blast i Naxx idag på 16k. Nærmaste eg var noke lignande med FFB var vel 13.5k. (Med Arcane power ja).

Lenke til kommentar

Til Bullstrike:

Arcane Mage blir ikke ordentlig bra å spille før level 64 synes jeg. På level 64 får man Arcane Blast, som er den siste spellen man trenger for å kunne utnytte Arcane nærmest fullt ut. Om du vil, er det også mulig å teste Arcane fra level 60, etter du har fått Arcane Barrage (fra talents), men jeg syntes det ikke ble brukbart før etter 64. På lavere level er Arcane enda verre, rett og slett fordi det krever for mye mana. Man må sette litt talents i Arcane før det blir greit å queste med synes jeg.

Jeg synes Frost er best å levle med, ikke fordi det gjør mest damage, men fordi man overlever mye mer enn med både Arcane og/eller Fire.

Frost gir deg etterhvert veldig fine talents som gjør at du gjør både grei dps ved questing, men overlever de fleste situasjoner også.

Lenke til kommentar

Ang. crits. Det er som sagt mulig jeg ikke hadde optimal build/glyphs da jeg testet (og pre patchbuff). Men følte liksom at critsene kom litt sjeldent og da kun de beste med Arcane Power.

 

Mens da med FFB kan havne opp mot 14/15k noe som da skjer uten Arcane Power. Jeg er veldig fan av en build med minst mulig CD. Dvs. dess mindre jeg må trykke på dess bedre ;)

Lenke til kommentar
Ang. crits. Det er som sagt mulig jeg ikke hadde optimal build/glyphs da jeg testet (og pre patchbuff). Men følte liksom at critsene kom litt sjeldent og da kun de beste med Arcane Power.

 

Mens da med FFB kan havne opp mot 14/15k noe som da skjer uten Arcane Power. Jeg er veldig fan av en build med minst mulig CD. Dvs. dess mindre jeg må trykke på dess bedre ;)

 

Det kan vere. Men eg er fremdeles av den oppfatning av at AB gir bedre crits. Vi snakker om mindre casttime også. Dette er ganske umulig å diskutere =) Smak og behag.

Lenke til kommentar

 

Er selv 19\51 arcane\frost specca mage, og har gått 2v2 med en annen mage med nøyaktig likt oppsett, synes det har funket fjell... Men arcane mages som spytter ut pom-pyro + arcane barrage gjør veldig vondt det også, har ennå ikke testet ut arcane treet nok selv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...