Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Hvilket specce er jeg mest tjent med å bruke i raids tror dere? Testet litt forskjellig på dummy nå netopp.

 

Arcane 1:

 

Rotasjon: ABx3, Barrage, ABx3, Barrage. Missiles på Procc med en gang om den kommer etter AB, Stacke AB ferdig om den proccer midt i stackinga.

 

Stats:

Bonus Damage: 1594 ( 1738 Talents )

Hit Chance: 16.15%

Crit Chance: 23.94%

Haste: 10.91%

 

Duration: 2min 10sec før oom.

 

Arcane%203x%20AB.jpg

 

 

Arcane 2:

 

Rotasjon: ABx2, Barrage, ABx2, Barrage. Missiles på Procc med en gang om den kommer etter AB, Stacke AB ferdig om den proccer midt i stackinga.

 

Stats:

Bonus Damage: 1594 ( 1738 Talents )

Hit Chance: 16.15%

Crit Chance: 23.94%

Haste: 10.91%

 

Duration: 3min 2sec før oom.

 

Arcane%202x%20AB.jpg

 

 

Er det noe jeg gjør åpenbart gærent noe sted?

 

Lurer også på hva som gjør at DPS scaler så ektremt i raids? Gjorde over 70% mer DPS på Instructor raidbuffa en jeg gjorde på dummy:

 

Instructor.jpg

 

Pumper ut cirka 500 mer dps enn deg på Training Dummies post-patch med denne magen, så tror du må gjøre noe galt et sted.

 

Rotasjon: ABx3, (Missiles), Barrage.

 

Grunnen til at DPS scaler så ekstremt i raids er jo buffs fra raidet og annet snacks.

 

CoE: 13%, TotW: 12%, 10% crit (Scorch), Totem of Wrath (SP/3% crit), SP food (46sp).

 

Du ser jo egentlig selv at du har 20% AB crit på ene screenshottet, og 58% på andre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som Arcane er det ikke akkurat rart da. Masse Arcane Nerfs, og de gjorde ABarr ubrukelig i PvE.

 

Ubrukelig? De fiksa jo bare hvordan ABrr scaler med spellpower, noe som helt klart var en bug før (siden den fikk samme % som et 3sec cast spell).

 

Jeg er arcane selv, og de nerfsa som ble gjort i 3.0.9 har ikke gjort så veldig mye utslag på DPS'en min, bortsett fra burst dmg, men det gjør meg ingenting siden jeg ikke PvP'er noe særlig.

 

IMO er arcane den ultimate raid dps speccen, såfremt du gearer rett (Hit>SP>Haste>Crit), har riktig spec og glyphs, og konser bra på gjøre riktig rotations.

 

Jeg kommer lett på topp 2-3 dps på alle boss fights i 25man/10man raids, og ligger nesten alltid over frostfire magen i guilden, som har bedre enn meg.

 

Her er min mage.

 

@ Wackee: Du har elendig dps fordi du har elendig gear og gemsa du har i socketene dine er høl i hue. Hvis du prøver å gjøre bra DPS i raids (noe jeg tviler på, siden det virker som du er mer keen på PVP ut fra achivementene dine), så bør du skifte meta til +21crit rating / 3% increased crit dmg og +16 Hit gems.

Ser du er draenei, så dvs du trenger 263 hit rating for å nå cap, det er det første du skal gjøre. Etter det gemmer du for å oppnå meta, og deretter +19 spell dmg gems.

 

Jeg klarer ikke se ut fra armory hvilke glyphs du har, det har også mye å si på dps. Du bør velge AB Glyph, AM glyph og enten Molten eller Mage Armor glyph, alt ettersom hvordan du holder deg med mana.

 

Rotation SKAL være 3x AB > AM (såfremt du får proc) > Abrr. Husk å alltid ha 3x AB uansett faen hva du skal angripe med.

Endret av Rippo
Lenke til kommentar
Som Arcane er det ikke akkurat rart da. Masse Arcane Nerfs, og de gjorde ABarr ubrukelig i PvE.

 

Ubrukelig? De fiksa jo bare hvordan ABrr scaler med spellpower, noe som helt klart var en bug før (siden den fikk samme % som et 3sec cast spell).

Det var faktisk ikke en bug.

 

Det de burde ha gjort istedet var å nerfe base-damage og beholde scalinga. Med det beste gearet man kan få som mage atm er ikke ABarr verdt å kaste. Da kan man like godt kjøre ABx3 - AM.

 

Men arcane er fortsatt bra, og 'selvfølgelig' gikk DPS-en hans litt ned etter endringene, og det var egentlig det jeg svarte på. :)

Dessuten er synergy mellom Arcane Power, Icy Veins og PoM borte. Er en god endring for å nerfe arcanes burst, men påvirker også arcane i PvE (men ikke mye),

 

Du lenket til feil metagem btw. :)

Lenke til kommentar
Som Arcane er det ikke akkurat rart da. Masse Arcane Nerfs, og de gjorde ABarr ubrukelig i PvE.

 

Ubrukelig? De fiksa jo bare hvordan ABrr scaler med spellpower, noe som helt klart var en bug før (siden den fikk samme % som et 3sec cast spell).

 

Jeg er arcane selv, og de nerfsa som ble gjort i 3.0.9 har ikke gjort så veldig mye utslag på DPS'en min, bortsett fra burst dmg, men det gjør meg ingenting siden jeg ikke PvP'er noe særlig.

 

IMO er arcane den ultimate raid dps speccen, såfremt du gearer rett (Hit>SP>Haste>Crit), har riktig spec og glyphs, og konser bra på gjøre riktig rotations.

 

Jeg kommer lett på topp 2-3 dps på alle boss fights i 25man/10man raids, og ligger nesten alltid over frostfire magen i guilden, som har bedre enn meg.

 

Her er min mage.

 

@ Wackee: Du har elendig dps fordi du har elendig gear og gemsa du har i socketene dine er høl i hue. Hvis du prøver å gjøre bra DPS i raids (noe jeg tviler på, siden det virker som du er mer keen på PVP ut fra achivementene dine), så bør du skifte meta til +21crit rating / 3% increased crit dmg og +16 Hit gems.

Ser du er draenei, så dvs du trenger 263 hit rating for å nå cap, det er det første du skal gjøre. Etter det gemmer du for å oppnå meta, og deretter +19 spell dmg gems.

 

Jeg klarer ikke se ut fra armory hvilke glyphs du har, det har også mye å si på dps. Du bør velge AB Glyph, AM glyph og enten Molten eller Mage Armor glyph, alt ettersom hvordan du holder deg med mana.

 

Rotation SKAL være 3x AB > AM (såfremt du får proc) > Abrr. Husk å alltid ha 3x AB uansett faen hva du skal angripe med.

Takk for svar!

 

Driver mest med PVE faktisk, og ligger alltid enten på 1. eller 2. plass i guildet, ligger på en rundt 2700DPS i 10 man naxx.

Har Arcane Power glyph, Arcane Blast glyph og Mage armor glyph.

Grunnen til de socketsa er at eg er blakk, men fikk de jeg har nå gratis av ein venn, da han er JC.

 

Men takk for tips!

Btw, er 263 hit rating det eg trenger etter "Precision" og "Arcane Focus" er tatt med i beregningen? =)

Lenke til kommentar

sier bare en ting som er sikkert nevnt før, men here it comes:

 

AoE frost mage! Sier bare WOW. :D Helt sykt moro å lvl med slik spec. ^^

 

for de som ikke vet se denne:

http://video.google.com/videoplay?docid=-9...q=frst+mage+aoe

 

Min mage: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...eam&n=Zerex

 

lvl'a fra lvl 23 til lvl 37 på 10 dager med casual play. :) Altså ikke mer enn et par timer hver dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...