Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spiller ikke lvl 80 mage som main, har bare en 67 mage, men jeg har funnet ut at følgende arcane rotation er best (tror jeg):

 

Arcane Blast x3 - Arcane Missiles - Arcane Barrage - repeat.

Jeg har funnet ut at Missiles gjør mer dps enn barrage uavhengig av proc på Missile Barrage. Er jeg helt på jordet, eller er dette noenlunde riktig?

Det er også mulig at man kan kutte ut Arcane Barrage kanskje, jeg har enda ikke undersøkt om man får bedre dps av å bare holde oppe Blast+Missile rotasjon.

 

Edit: på lvl 80 er 42 crit rating 1% tror jeg, så 40 rating er like under 1%.

Endret av AMD 4ever!
Lenke til kommentar

Er det noen som har testet disse to forskjellige speccene?

18\53 - arcane fire

0\53\18 - frostfire

53\3\15 - arcane (?)

 

Og hvilket som gir størst utbytte i total dmg\dps done i et raid? ^^

Har yet to try arcane\fire speccet og lurer på spell rotation?

Samme gjelder forsåvidtvis arcane speccet - og rotation

 

 

 

Og har noen mulighet til å paste patch-notes fra 3.1ptr? :)

Endret av olek21
Lenke til kommentar

 

Arcane

Skills

 

* Mage Armor has been increased to allow 50% of your mana regneration to continue while casting. (Previously 30%)

* *New Spell* Polymorph Rabbit - Transforms the enemy into a harmless rabbit, forcing it to scamper around for up to 50 sec. While wandering, the rabbit cannot attack or cast spells but will regenerate very quickly. Any damage will transform the target back into its normal form. Only one target can be polymorphed at a time. Only works on Beasts, Humanoids and Critters.

 

Talents

 

* Arcane Meditation (Tier 4) Allows 17/33/50% of your mana regeneration to continue while casting. (Previously 10/20/30%)

 

 

Fire

Talents

 

* Burnout (Tier 10) now only affects Fire Spells. (Previously affected all spells)

* Pyromaniac (Tier 7) now allows 17/33/50% of your mana regeneration to continue while casting. (Previously 10/20/30%)

 

 

Frost

Talents

 

* Improved Water Elemental (Tier 9) has been renamed Enduring Winter. It now increases the duration of your Summon Water Elemental spell by 5 sec and your Frostbolt spell has a 33/66/100% chance to grant the Replenishment effect to up to 10 party or raid members mana regeneration equal to 0.25% of their maximum mana per second for 15 sec.

 

Kjipe endringer for mage. Bare mer mana regen siden de nerfer mana regen for healers. Digg med replenishment som frost, men før noen bruker frost må de buffe damagen til frost mere.

Lenke til kommentar
Er det noen som har testet disse to forskjellige speccene?

18\53 - arcane fire

0\53\18 - frostfire

53\3\15 - arcane (?)

 

Og hvilket som gir størst utbytte i total dmg\dps done i et raid? ^^

Har yet to try arcane\fire speccet og lurer på spell rotation?

Samme gjelder forsåvidtvis arcane speccet - og rotation

 

 

 

Og har noen mulighet til å paste patch-notes fra 3.1ptr? :)

 

Har kjørt 0/53/18 i lang tid, og er egentlig ganske fornøyd med denne speccen.

Testet 53/3/15 men her gikk jeg fort oom, selv med ca 20k mana. Jeg hadde evocation og gem klar men arcane spiser mye mana. Jeg gikk vel ned litt i dps sånn på lenger bossfights, selvom burst dmg i arcane er sykt høy.

 

Syntes FFB gir meg mest dps i raid. I tillegg til at som FFB er det en mer "avslappet" rotation, og en stabil mana. (kan ikke huske sist jeg gikk oom) Og selvfølgelig best crits ;)

Lenke til kommentar

Mange fine glyphs her ja.

 

* Glyph of Ice Lance -- Your Ice Lance now causes 4 times damage against frozen targets higher level than you instead of triple damage. (Old: Increases the range of your Ice Lance by 5 yards)

* Glyph of Ice Armor -- Your Ice Armor and Frost Armor spells grant an additional 50% armor and resistance. (Old: 20%)

* Glyph of Deep Freeze *new* -- Increases the range of Deep Freeze by 10 yards.

* Glyph of Living Bomb *new* -- The periodic damage from your Living Bomb can now be critical strikes.

* Glyph of Arcane Barrage *new* -- Reduces the mana cost of Arcane Barrage by 20%.

* Glyph of Mirror Image *new* -- Your Mirror Images gain the Winter's Chill talent, granting their Frostbolt spell a 100% chance to apply the Winter's Chill effect, which increases the chance spells will critically hit the target by 1% for 15 sec. Stacks up to 5 times.

* Glyph of Ice Barrier *new* -- Increases the amount of damage absorbed by your Ice Barrier by 30%.

Lenke til kommentar

Jo, vi dør ganske fort. I PvE har vi lite liv, armor og avoidance, så om du får aggro dør du på ett slag, mens melee klasser ofte kan overleve et par slag.

I PvP tåler vi ikke mange slag, heller. Men vi kan slowe og holde folk unna oss. Mages blir sett på som 'glasskanoner'. Gjør mye skade, men dør fort om noe kommer borti oss.

 

Men til gjengjeld har mages så utrolig mye morsomt. Slow fall, spellsteal, conjure strudel, portaler osv.

 

Uansett, om du er redd for å dø lett er ikke mage klassen å velge, men jeg synes man kan ha utrolig mye gøy med den. :)

Lenke til kommentar
Jo, vi dør ganske fort. I PvE har vi lite liv, armor og avoidance, så om du får aggro dør du på ett slag, mens melee klasser ofte kan overleve et par slag.

I PvP tåler vi ikke mange slag, heller. Men vi kan slowe og holde folk unna oss. Mages blir sett på som 'glasskanoner'. Gjør mye skade, men dør fort om noe kommer borti oss.

 

Men til gjengjeld har mages så utrolig mye morsomt. Slow fall, spellsteal, conjure strudel, portaler osv.

 

Uansett, om du er redd for å dø lett er ikke mage klassen å velge, men jeg synes man kan ha utrolig mye gøy med den. :)

 

Conjure Stroodel og portal, er kanskje ikke noe jeg legger under "utrolig morsomt" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...