Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke alle tjenester i luft har beret.

De som har er følgende:

Luftvern (flyblå)

Baseforsvar/Basesett (mørkeblå)

Militærpoliti (MP-rød)

 

Ellers er det feltlue, BF, båtlue eller skyggelue (til den nye, moderne permuniformen) som gjelder.

 

Sanitet har beret. Samme har alle stasjonert på madla (sikkert for å lettere skille rekrutter og vernepliktige).

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg altid feltlua når jeg har mulighet, mye finere en en usymetrisk berret.

 

Du er ikke kavalerist ihvertfall... Svart beret i felt all the way. Beret eller varmere hodeplagg hvis det var kaldt, eller hjelm dersom situasjonen tilsier dette. Feltlua er, for å sitere tr. sjef: "et jævla infanteristplagg som det er en skam å se panserrekrutter bære."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv bruker jeg altid feltlua når jeg har mulighet, mye finere en en usymetrisk berret.

 

Du er ikke kavalerist ihvertfall... Svart beret i felt all the way. Beret eller varmere hodeplagg hvis det var kaldt, eller hjelm dersom situasjonen tilsier dette. Feltlua er, for å sitere tr. sjef: "et jævla infanteristplagg som det er en skam å se panserrekrutter bære."

I felt bruker jeg BF-en om det er kalt.

Ellers er berreten min blå, og ikke serlig kammo.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

kan likegodt spør et relevant spørsmål, kan m-04 buksen kombineres med sivile plagg?

 

Militære effekter skal vel ikke blandes med sivilt og vise versa.

Uansett om det er belte eller t-skjorte.

Det var hvertfall reglene der jeg var.

 

EDIT: Undertøy er vel valgfritt.

 

EDIT2:

Man kanskje bruke det, men vi måtte søke om det ettersom man skal være varsom med presentere det sivilt. (Skuespill ol.)

Endret av Ch : )
Lenke til kommentar

Sanitet har beret.

 

Visste strengt tatt ikke at Luftforsvaret hadde sanitetssoldater... Hvilken farge er det?

 

Luftforsvaret forvalter ikke sanitetssoldater. FSAN forvalter dem og stasjonerer sanitetssoldater ut til Luftforsvarets sykestuer.

 

Mørkeblå farge, sjø og luft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...