Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men du bør uansett få sjekket den ut så fort som mulig, i tilfelle det er noe du må få gjort med den.

 

Hva skulle det være som må gjøres? Har som sagt ikke noe vondt i den eller noe, bare det at den er stor og har litt nedsatt bevegelighet.

I Februar i år gjorde eg også noko slik. Slå det eg klara i ein vegg og knuste/knakk knoken/beinet i lillefinger på venstrehand. Tok aldri røntgen eller noko, fordi eg trudde den var forstua. 3 mnd seinare tok eg røntgen på grunn av den andre handa mi som eg også brukar som hammar, og den var det bare brusk på, mendan eg då fant ut at eg hadde gått rundt med ei feilstilling på 50 grader i lillefinger på venstrehanda.

Dei aksepterar ein feilstilling på opptil 60 grader før ein må operere, og då er det vanleg å brekke den opp og sette inn stålpinnar for å rette den.

 

Er trøtt, så blei kanskje veldig rotete, men hadde eg vore deg, så hadde eg tatt eit røntgen med ein gong!

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Egentlig trenger du ingenting, i rekrutten har du sansynligvis ikke tid til å gjøre noe uansett.

Bare å forbrede deg på mye stress og lite medmenneskelighet og respekt :)

 

Var du i Irak?

 

Jeg hadde en helt knall rekrutt med masse fritid EET. (Fra mellom 16:00 til 18:00)

Da er det jo masse å finne på.

Vi på rommet samarbeidet, så en tok med prosjektor og et stort laken, en hadde med Wii og PS3, og en hadde med PC.

Masse dødtid fylt med bare chill!

 

Var du på Sørlandets kristencamp 2011 i rekrutten?

 

Hadde selv aldri fri før 20:00 i rekrutten, løpeplikt gjennom store deler av den, hver oppstilling om morgenen var et helvete i armhevinger og ferdigstilling, 2-3 omvasker hver dag var ikke å forakte, og disse ble lagt til lunsj og middag så vi ikke fikk spise noe særlig.

 

Nei, ass.

Madla, Luftforsvaret, kontigent 1103.

Ferdigstillinger og pushups på morgenen har vel lite med å gjøre hvor mye fritid du har. Det er alltid helger, og er man heldig så er det jo et par dager i løpet av rekrutten man er ferdig.

Men det kommer helt tydelig ann på hvor man ender opp. Madla skal visst være veldig bra.

Omvasken sier vel mer om hvor dårlig dere vasket? :tease:

Lenke til kommentar

Nei, det sier mer om hvor streng disiplinen er. Overhørte NK esk gi ordre om at det i dag, skulle det være omvask på samtlige rom og fellesarealer. Når befalet nærmest går rundt med q-tips over taklistene, da sier det seg selv at man fort finner litt støv. Skal sies at det ble mye slappere utover året.

Lenke til kommentar

Egentlig trenger du ingenting, i rekrutten har du sansynligvis ikke tid til å gjøre noe uansett.

Bare å forbrede deg på mye stress og lite medmenneskelighet og respekt :)

 

Var du i Irak?

 

Jeg hadde en helt knall rekrutt med masse fritid EET. (Fra mellom 16:00 til 18:00)

Da er det jo masse å finne på.

Vi på rommet samarbeidet, så en tok med prosjektor og et stort laken, en hadde med Wii og PS3, og en hadde med PC.

Masse dødtid fylt med bare chill!

 

Var du på Sørlandets kristencamp 2011 i rekrutten?

 

Hadde selv aldri fri før 20:00 i rekrutten, løpeplikt gjennom store deler av den, hver oppstilling om morgenen var et helvete i armhevinger og ferdigstilling, 2-3 omvasker hver dag var ikke å forakte, og disse ble lagt til lunsj og middag så vi ikke fikk spise noe særlig.

 

Nei, ass.

Madla, Luftforsvaret, kontigent 1103.

Ferdigstillinger og pushups på morgenen har vel lite med å gjøre hvor mye fritid du har. Det er alltid helger, og er man heldig så er det jo et par dager i løpet av rekrutten man er ferdig.

Men det kommer helt tydelig ann på hvor man ender opp. Madla skal visst være veldig bra.

Omvasken sier vel mer om hvor dårlig dere vasket? :tease:

Luftforsvaret er jo kjent for å være slappt og chill da... Til og med i rekrutten, ikke rart du ikke kjenner deg igjen i hva vi snakker om her.

Lenke til kommentar

Luftforsvaret er jo kjent for å være slappt og chill da... Til og med i rekrutten, ikke rart du ikke kjenner deg igjen i hva vi snakker om her.

 

Åja, da skjønner jeg.

Men derimot etter rekrutten er det jo flere krevende stasjoner man kan komme inn på.

Men nå vet ikke jeg særlig mye om HV og Hæren :) Garden derimot har jeg hørt er mye av det samme som Luft.

Lenke til kommentar

 

Nei, ass.

Madla, Luftforsvaret, kontigent 1103.

Ferdigstillinger og pushups på morgenen har vel lite med å gjøre hvor mye fritid du har. Det er alltid helger, og er man heldig så er det jo et par dager i løpet av rekrutten man er ferdig.

Men det kommer helt tydelig ann på hvor man ender opp. Madla skal visst være veldig bra.

Omvasken sier vel mer om hvor dårlig dere vasket? :tease:

 

 

Helg? Hadde ikke helg før etter mange mange uker

 

Luftforsvaret? Sier alt om hvorfor du hadde en chill rekrutt *random hate*

 

Don't hate the player, hate the game lzm ;*;* :p.p.P.p:P^^,XD

Lenke til kommentar

- Myggspray/roll (vet ikke hvordan aktiviteten er i august men)

Værst. MP-tråkket på høsten er norges farligste sted.

 

Tidligere BN-sjef *sensurert* svarte på en forespørsel om mygnetting til kassernene at "myggen er for stor for vinduet".

 

Hvilken BN?

For et år siden var han vel troppssjef og bare løytnant...

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Badehåndklær?! Ting blir bedre med tidene ser jeg... Brukte mine private, mye bedre enn de små ihvertfall. Men for de som er jenter og vil inn, så er det et "must" å ta med egne, da forsvarets små er såpass små at de knapt går rundt hoftene til en vanlig fyr.

Dessuten, når 20+ rekrutter dusjer samtidig blir det mye ufrivillig byttelåning og stjeling av håndklær. En person glemmer hvor han hang sitt håndkle, og tar et tilfeldig et. Nestemann finner følgelig ikke sitt som første har tatt og tar et vilkårling håndkle, osv.

 

Da hjelper det å ha et eget, lett gjenkjennelig håndkle, f.eks. stort og rødt med noe mønster eller lignende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

- Myggspray/roll (vet ikke hvordan aktiviteten er i august men)

Værst. MP-tråkket på høsten er norges farligste sted.

 

Tidligere BN-sjef *sensurert* svarte på en forespørsel om mygnetting til kassernene at "myggen er for stor for vinduet".

 

Hvilken BN?

For et år siden var han vel troppssjef og bare løytnant...

*sensurert* var BN-sjef i SBBN når jeg var der i 09

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Bare lurer litt. Nå i September så skal jeg være på vakt i 42 dager i strekk. 12 timer om dagen, om du plusser på inspeksjon og de greiene, så blir det oppimot 14 timer hver dag. I 42 dager i strekk (6uker.) Så får jeg 1uker perm, type 6 dager, så skal jeg være nye 4uker på vakt (28 dager i strekk.)

 

Får omtrent sånn 3-4timer fritid hver dag i denne perioden, det andre går med til vakt og soving, er dette "helt greit" eller bør vi gjøre noe?

 

Alle vaktene mine er dag også, hadde halvparten vært natt så kunne det kanskje gått, men kommer jo til å være helt utbrent, er ikke mye iro sitting i vakten her gitt.

 

Synd, trist, leir for meg eller bør jeg (vi) ta noe tak? :p Er fordi det dimmer et kull mye tidligere før det kommer noe nytt pga forsvaret fucker opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...