Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Da legger vi den kontroversen rundt ordet kontroversielt død :p

 

Mine tanker rundt laget: 

 

Keeper: Keeperplass synes jeg er helt grei per nå. Virker som Klopp er fornøyd med Karius og han har jo tross alt gjort det relativt greit etter at han fikk tillit. Må gjerne selge Mignolet og Bogdan, bumpe Danny Ward opp til andrekeeper og kjøpe en ny tredjekeeper eller få en opp fra akademiet.

 

Forsvar: Forsvaret vårt er og blir et problem, ihvertfall så lenge førstevalgene er ute. TAA, Robertson, Matip (evnt. Lovren) og VVD gjør det relativt bra sammen, men med en gang man kaster inn Gomez, Clyne eller Alberto Moreno blir det klabb og babb. Her bør det kjøpes inn noe backup som er bra nok og få solgt unna litt daukjøtt.

 

Midtbane: Ja, det er definitivt sant at vi kunne trengt en midtbanespiller i samme kaliber som Alonso eller Gerrard (helst begge to). Det vi har er enten på utgående kontrakt (Can) eller for dårlig. Føles litt ut som vi har for mange backupspillere/poteter og for få førstelagsspillere på midten. Er liksom ikke noen standout performers der. Blir fint å få Keita, og satser på at han presterer, men vi trenger uansett en mer defensiv midtbanespiller til (og sannsynligvis en til sentral midtbanespiller) med tanke på skader samt at en god del kamper i PL "vinnes på midtbanen". Vi kommer til kort mot "drittlagene". Dette er jo ikke noe nytt, det har vi slitt med lenge, men før var det ikke midtbanen det stod på, heller forsvaret eller angrepet. Skulle gjerne hatt en ny kaptein også. Synes Hendo gjør litt for mange feil og støttepasninger og sliter generelt sett med å motivere de rundt seg (men på akkurat dette området har han tatt seg litt opp i det siste).

 

Angrep: de tre som "alltid" spiller (Firmino, Salah, Mane) gjør generelt sett sakene sine meget bra (dog er ikke Mane på topp ifht. form). Er bare å håpe at de alle holder noenlunde på formen. Når vi derimot har skader, formdupp eller prøver oss på en plan B så er ikke alternativene på benken så mye å skryte av akkruat: Solanke, Woodburn og Ings. Av disse er det faktisk Woodburn jeg synes har vist mest. Danny Ings er vel sannsynligvis den jeg liker best av disse spillerne (no real reason) men han virker dessverre ikke som han har det som trengs i en klubb som Liverpool. Solanke kan man vurdere et utlån på, men ser ikke egentlig hva han tilfører laget. Woodburn bør få flere sjanser neste sesong eller lånes ut.

 

Utlån: Da har jeg ikke tatt med de som er på utlån. Av de som er på utlån regner jeg med at DS, Flanagan og Markovic blir solgt. Har ikke sett Grujic denne sesongen, så vet ikke hva som skjer med han eller om han er noe tess. Noen som har innspill her? 

Wilson har etter det jeg har hørt gjort det bra i Hull i Championship (13 kamper, 7 mål) og kunne kanskje vært interessant å ha på benken? Ryan Kent vet jeg dessverre altfor lite om til å uttale meg (samme med Ojjo, Ejaria, Chirivella, Allan og Randall). Divock Origi har jeg sett litt av i årets sesong og det har for det meste sett helt likt ut som før: dårlige berøringer, treg i beina etc. Virker nesten ufokusert på fotballbanen. Har definitivt et talent, men begynner å "dra på årene" (i talentsammenheng) og bør begynne å vise hva han er verdt veldig snart!

 

Spørsmålet er jo hvilke av disse områdene Klopp selv ser at han trenger å forsterke og ikke minst hvilke spillere som er tilgjengelige. Klopp har gjort ganske gode transfervinduer fram til nå, så får man se om sommerens vindu blir ett av de. Som vanlig er forventningene mine lave, men håpet skyhøyt :p

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine tanker rundt laget: .......

 

Mange gode tanker og observasjoner.

Om Clyne finner tilbake til sin gamle form så vil han være en verdifull spiller for Liverpool. Men det vil ta tid etter å ha vært ute nesten et helt år.

Synes ikke Gomez er så verst, men han bør holdes unna høyrebacken.

 

Jeg syns alle på midtbanen holder et høyt nivå. Problemet er bare at det kun er 4 (Can forlater jo klubben mest sannsynligvis, selv om han ikke har bekreftet noe. Noe jeg ikke skjønner bæret av, for han er jo ute resten av sesongen. Kanskje han venter for å se om det blir Champions League spill? Hvem vet..) av dem og 3 plasser. Det er ikke spesielt bra dekning. All ære til Milner som har hatt en kjempesesong, men han begynner å bli gammel og bør ikke spille så mange kamper som han har gjort i år.

Keita inn gir litt dybde, men vi trenger nok en til.

 

Ings er god han. Men han trenger å spille og trenger selvtillit. Han trenger også å spille på topp og ikke på kanten.

Alle vet hvor god Woodburn er, men i år har han vært uheldig.

Solanke er en grei targetspiss som gir Liverpool et alternativ helt grei å ha.

 

Utlånsspillerne du nevner har ingen fremtid i Liverpool. Forhåpentligvis er det klubber som ønsker å kjøpe de til sommeren.

Lenke til kommentar

 

Laurens tror Fekir kan havne i Liverpool, men at ingenting er avklart.
– Mange har meldt at det er nettopp Liverpool som er i førersetet, men jeg tviler på at det er en «done deal», men Liverpool har nok snakket med agenten hans, sier Laurens, og fortsetter:
– Jeg tror Fekir har bestemt seg for å dra. Jeg tror han liker Spania, en liga som passer ham. Men han er også nysgjerrig på Premier League.
 
Fotballeksperten sår ikke tvil om Fekirs talent. Snarere tvert imot. Men Laurens er usikker på hvordan Fekir vil passe inn i Klopps system.
– Hans beste posisjon er i 10'er-rollen, som Liverpool ikke har. Man kan spille ham på kant, men det er bortkastet, og dypere i midtbanen jobber han ikke godt nok defensivt.
 
– Så lenge man ikke endrer til 4-2-3-1, der Fekir kan spille bak en spiss, ser jeg ikke helt hvor han passer inn. Det kan ødelegger dynamikken å endre formasjon, men han vil være en fin tilvekst uansett, han er en fantastisk spiller.
Lenke til kommentar

Han har bare linket feil av en eller annen grunn. Den er på Liverpool.no.

 

Derimot er det verre om ryktene om at Rhian Brewster er på vei vekk fra klubben stemmer.

Om det skjer så er det en stygg smell for talentutviklingen i Liverpool.

 

På en annen side er det dømt til å skje. Det er rett og slett ikke plass til offensive talenter i Liverpool. Skal du få sjansen må du omtrent være bedre enn en av de tre som er på topp der og det kommer ikke til å skje ved å spille på U23.

Talenter med størst sjanse for gjennombrudd på laget pr, i dag er forsvarsspillere, defensive midtbane eller sentral midtbane.

Ikke at det florerer av slike talenter i de posisjonene av samme kaliber som Brewster og Woodburn i klubben for øyeblikket. 

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Fantastisk generalprøve for Liverpool, fy fader vi spilte bra over hele linja idag. Ingen skader og to spillere med målpremere. To uker til finalen og real må spille neste helg. Gleder meg til finalen akkurat, selv om det blir beintøft.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...