Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yan Dhanda ser ut til å forlate Liverpool. Han hadde jeg litt tro på.

 

Det var det vel flere som hadde. Og Dhanda og Brewster er nok bare de første av talentene som kommer til å forlate Liverpool.

 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Det finnes ikke plass til offensive talenter i Liverpool. Du kan se langt etter regelmessig spilletid på førstelaget og når klubben da nekter å låne deg ut til en Championship eller Premier League klubb, så er en rett og slett nødt til å forlate klubben for å kunne fortsette å utvikle seg når en allerede har et nivå som er langt over U23.

Lenke til kommentar

Dersom Liverpool vil bli tittelutfordrer, er det faktisk en hel del som gjøres med laget.

Laget er for lite stabilt, og veksler mellom veldig lavt nivå, og ekstremt høyt. Det er der f.eks City er en god del bedre.

Karius holder ikke høyt nok nivå over tid, ikke de andre keeperne heller.

VanDijk, TAA og Robertson er gode nok bak, Lovren litt for ustabil. Klavan og Gomez er greie backupspillere, men ikke noe mer. Trenger jeg å nevne Moreno og hans bidrag til å gjøre det bedre på tabellen...?

Henderson kan være genial, men det er han for skjelden. Chamberlain har vært god, men blir borte lenge. Milner begynner å dra på årene, og Wini er grei nok, men ikke mer. Håper Keita kan heve midtbanen til noe høyere kvalitetsnivå. Han får med seg hele preseason, pga ikke til VM og det er jo bra.

Men midten bør forsterkes ytterligere med kanskje en eller to til. Grujic er jo spennende, men er han god nok for Liverpool??

De tre fremme holder verdensklasse, men backupen deres er ikke gode nok. Ings og Solanke er ikke verdensklasse. Det trengs absolutt en skikkelig spiss til, eller en kantspiller som også kan opp og score mål.

 

Slitasjen på troppen og skadene som har kommet nå mot slutten beviser at det bør handles en god del gjennom sommeren.

Regner jo med at det også blir gjort. Håper Klopp finner noen som kan være med å heve lagets prestasjoner.

Trenger nødvendigvis ikke være blant de som koster mest i verden. Se hva han har fått til med Robertson. 8 mill £ fra Hull, samme som Hull betalte Liverpool for Stewart like før... Det er bare helt fantastisk!!

Synes TAA har vært ustabil også. For all del, en veldig god sesong og fantastisk på sitt beste, men ustabil i prestasjoner. Mener også at Gini har vært bedre enn Ox, som også svinger veldig. Ellers veldig enig i at spesielt midtbanen bør styrkes. Så krise ut for forsvaret før sesongen, men ser langt bedre ut nå. Hadde dog ikke skadet med et par forsterkninger der heller. Usikker på Karius, har jo hatt en veldig fin utvikling og synd å skulle gi han opp allerede. Men klart, langt tryggere å kjøpe f.eks. Allison.

Lenke til kommentar

 

Dersom Liverpool vil bli tittelutfordrer, er det faktisk en hel del som gjøres med laget.

Laget er for lite stabilt, og veksler mellom veldig lavt nivå, og ekstremt høyt. Det er der f.eks City er en god del bedre.

Karius holder ikke høyt nok nivå over tid, ikke de andre keeperne heller.

VanDijk, TAA og Robertson er gode nok bak, Lovren litt for ustabil. Klavan og Gomez er greie backupspillere, men ikke noe mer. Trenger jeg å nevne Moreno og hans bidrag til å gjøre det bedre på tabellen...?

Henderson kan være genial, men det er han for skjelden. Chamberlain har vært god, men blir borte lenge. Milner begynner å dra på årene, og Wini er grei nok, men ikke mer. Håper Keita kan heve midtbanen til noe høyere kvalitetsnivå. Han får med seg hele preseason, pga ikke til VM og det er jo bra.

Men midten bør forsterkes ytterligere med kanskje en eller to til. Grujic er jo spennende, men er han god nok for Liverpool??

De tre fremme holder verdensklasse, men backupen deres er ikke gode nok. Ings og Solanke er ikke verdensklasse. Det trengs absolutt en skikkelig spiss til, eller en kantspiller som også kan opp og score mål.

 

Slitasjen på troppen og skadene som har kommet nå mot slutten beviser at det bør handles en god del gjennom sommeren.

Regner jo med at det også blir gjort. Håper Klopp finner noen som kan være med å heve lagets prestasjoner.

Trenger nødvendigvis ikke være blant de som koster mest i verden. Se hva han har fått til med Robertson. 8 mill £ fra Hull, samme som Hull betalte Liverpool for Stewart like før... Det er bare helt fantastisk!!

Synes TAA har vært ustabil også. For all del, en veldig god sesong og fantastisk på sitt beste, men ustabil i prestasjoner. Mener også at Gini har vært bedre enn Ox, som også svinger veldig. Ellers veldig enig i at spesielt midtbanen bør styrkes. Så krise ut for forsvaret før sesongen, men ser langt bedre ut nå. Hadde dog ikke skadet med et par forsterkninger der heller. Usikker på Karius, har jo hatt en veldig fin utvikling og synd å skulle gi han opp allerede. Men klart, langt tryggere å kjøpe f.eks. Allison.

 

 

Ustabiliteten grunner vel mest i i alder. Altså, fyren er bare 19 år, men er likevel bedre enn de aller fleste andre høyrebackene i Premier League.

 

Wijnaldum er en spiller som det er litt vanskelig å bedømme. Han gjør ofte det usynlige arbeidet og er egentlig en ganske viktig motor på midtbanen. Tror han med fordel kan brukes defensivt på midtbanen og la andre som f.eks Keita ta seg av det mer offensive.

 

Nå har jeg ikke sett mye av Roma denne sesongen, men gud bedre. Allison var alt annet enn imponerende mot Liverpool i hvert fall. Da vil jeg påstå at Karius kom ut av det med mer ære i behold. Mignolet er ferdig, det har han vel mer eller mindre sagt selv, så en ny keeper må inn uansett. Så er spørsmålet, hvor mye penger skal vi bruke. Hvor prekært er det med et nytt førstevalg på keeper plassen kontra mer pondus på midtbanen og mer skyts der foran?

 

Jeg vet i hvert fall at Pulisic er et veldig typisk Liverpool mål. Ung spiller som allerede er god og i tillegg har han stor markedsverdi for klubben utenfor banen også. Spørsmålet er vel mer hvor gira Klopp er på han og hvor gira han selv er på å komme til Liverpool.

Lenke til kommentar

Må si meg enig der. Ny førstekeeper vil trolig koste 60-70 millioner euro hvis ikke mer? Nå ser det ut som Roma klarer CL og da burde vel de klare FFP? Er vel derfor de var tvunget til å selge Salah i fjor. Oppgrade midtbanen må være første prioritet imo. Spesielt dersom Can drar, tillegg trenger vi mer kvalitet på benken spesielt på topp. Ings/Solanke holder ikke hvis de tre på topp får skader.

Endret av Alkan
Lenke til kommentar

Syns det er for tidlig for han. Han har vært nokså grundig avkledd i et par kamper denne sesongen; selvfølgelig er han jo bare 19 år og urutinert. Kyle Walker er antagelig bankers som back vil jeg tro, så det er jo hyggelig for TAA å få være med da!

Lenke til kommentar

Syns det er for tidlig for han. Han har vært nokså grundig avkledd i et par kamper denne sesongen; selvfølgelig er han jo bare 19 år og urutinert. Kyle Walker er antagelig bankers som back vil jeg tro, så det er jo hyggelig for TAA å få være med da!

Slett ikke umulig at han får en kamp eller to, litt avhengig av programmet. Tror og han vil få det litt mer komfortabelt i et lag som ikke er like framtunge som oss(flere som kan hjelpe å demne opp, dekke opp bak ham). 

 

Har trua jeg! 

Lenke til kommentar

Syns det er for tidlig for han. Han har vært nokså grundig avkledd i et par kamper denne sesongen; selvfølgelig er han jo bare 19 år og urutinert. Kyle Walker er antagelig bankers som back vil jeg tro, så det er jo hyggelig for TAA å få være med da!

Walker spilte vel en kamp eller to i ei trebackslinje med Trippier på wing back nylig og. Kanskje TAA egentlig er med som midtbane-cover?

Lenke til kommentar

Hazard fikk straffe i cuofinalen, men Salah fikk ikke i siste seriekamp. Jeg syns ikke akkurat at den var verre i dag...

Burde hatt straffe de siste tre kampene. Nedsabling av ings mot wba, hands mot stoke og takling av salah mot Brighton.

 

Men men, kanskje det snur neste sesong.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...