Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ProphetSe7en skrev (5 minutter siden):

Lett å være etterpåklok

Ja, det er det. Men var det seriøst mange av dere United fans som syns det var en god ide å ansett en trener for kun 6 måneder?
Jeg mener, realistisk sett, hvor mye kan du få til på 6 måneder?

Lenke til kommentar

Når en mener er at spillerstall er bedre enn hva poengfangsten tilsier så må det jo gjøres grep. Nærmet seg vel ett år med dårlige kamper under Ole på slutten.

Midt i sesongen så begrenser det seg hvem en kan hente av trenere, og da er alternativet en midlertidige trener frem til ønsket kandidat er mulig å hente.

Ja det er lett å si at en skulle beholdt Ole ut sesongen, men med resultatene og spillet han han fikk frem så var det ikke en mulighet.

En ser også hvilket rot som er etterlatt til neste manager. Fornyet kontrakter på enkelte spillere, helt uten mål å mening.  En spillerstall som er så til de grader ubalansert. Ole fikk så mye skryt for gjennoppbygging av laget, bare en liten brikke som manglet. Snakk om å være naiv.

Å hentet inn en ny trener som skulle fortsatt å tegne glansbilde av en elendig situasjon hadde vært selvmord. Sånn sett passer ansettelsen greit, der han har vært helt åpen om hva som er galt. Ikke helt fan av den måten å gjøre det på, mens spørs om det ikke var det som trengtes i den situasjonen vi var/er i.

Ole ble forøvrig også ansatt som en midlertidig manager, og håpet var vel å få en tilsvarende effekt denne gangen frem til sommeren.

Det var vel heller ikke meningen at han skulle utføre underverker på 6 måneder, men få inn rutiner en kan bygge videre på for så å utnytte hans kvaliteter på andre områder når sesongen var over. Det gikk ikke som ønsket, men det fungerte heller ikke med Ole som manager. 

 

Lenke til kommentar

Ting var ganske dritt da Ole gikk, og mange inkludert meg trodde at ting neppe kom til å bli dårligere. Det virket fornuftig med en midlertidig løsning, da de managerne vi var ute etter ikke var tilgjengelige på det tidspunktet. Jeg var i så måte positiv til Ralf.

Det er kun 1 år siden dette laget ble nr. 2 i ligaen, noe som viser at spillerne har mye mer inne enn de har vist denne sesongen. Det sier meg at om spillerne begynner å prestere nærmere sitt beste, og Erik i tillegg får inn noen forsterkninger så håper jeg på en positiv kurve i løpet av sesongen når det kommer til hvordan klubben fremstår på banen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette var vel en gjensidig oppsigelse slik jeg forstod, og sikkert den beste løsningen for begge parter.

At de det hele tatt ansatte Ralf kan jeg forstå, og tror jeg kanskje har hjulpet dem i forstå at skal du endre spillemåte, så er det ikke bare treneren du skal bytte, men også laget. Vi får jo se nå hva som skjer med stallen, men det later jo til at det blir en opprydding.

 

GGMU!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Cappo skrev (2 timer siden):

Ja, det er det. Men var det seriøst mange av dere United fans som syns det var en god ide å ansett en trener for kun 6 måneder?
Jeg mener, realistisk sett, hvor mye kan du få til på 6 måneder?

Syns han klarte å gjøre masse skade på 6 mnd?! 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (11 timer siden):

United har hatt sportsdirektør i over et år.

Oops, der skjøt jeg fra hofta. Jeg visste jo det og husker jeg var til og med positiv til det, helt hjerneblødning 🥴

Jeg etterlyser likevel flere konsekvente avgjørelser ifra ledelsen, savner en rød tråd i hva det er de ønsker å oppnå og dette Ragnick-prosjektet forstår jeg ingenting av. Jeg er dypt bekymret for Ten Hag, jeg håper vi nå endelig for en trener som for lov til å realisere sitt prosjekt

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Cappo skrev (15 timer siden):

Ja, det er det. Men var det seriøst mange av dere United fans som syns det var en god ide å ansett en trener for kun 6 måneder?
Jeg mener, realistisk sett, hvor mye kan du få til på 6 måneder?

En virkelig god trener kan få til mye på 6 mnd. En elendig trener uten lidenskap. Null. 
 

Lenke til kommentar

Dessverre ingen trener i verden som klarer og ta United  til PL eller CL triumf på mange mange år fremover. Ta igjen Man City/Liverpool er umulig med dagens United AS
Er redd vi er på vei dit Liverpool var i mange mange år. 
 

Klubben må selges 

Endringer må på plass over hele linja. 
og det må rekrutteres, Da ingen Mbappe Haaland etc vil til United. 
Spiller man ikke fast i CL så får man heller ingen topp topp spillere. 
 

Tabell tips for 2022/23 er 8 plass. Da flere klubber  blir bedre.

Lenke til kommentar

Jeg tror Rangnick kunne blitt værende i den tenkte rollen dersom det ikke gikk såpass elendig på banen som det gjorde under hans ledelse, og forholdet til spillere og stab ikke var på bunn - noe det virker å være.

Så er Ten Hag også en type manager som jeg tror ville kunne kræsjet litt med Rangnick værende i kulissene. Tror heller ikke klubben er veldig fornøyd med Rangnicks slakt av enkeltpersoner åpent i pressen.

Tanken om Rangnick, en av verdens beviselig beste klubb-byggere i en rådgiver-rolle for hvordan United skulle settes opp sportslig var aldri dum. Men nå gikk det som det gikk og da er det nok best sånn.

Jeg er smått optimistisk med tanke på ledelsen i klubben nå. Murtough virker som en fotballmann som vet hva dette dreier seg om. Ulikt Ed Woodward så er han tilstede på Carrington ofte, han spiser i kantina, han overværer treninger, ser U-lagskamper, damelaget, snakker mer med spillere og ansatte. Forsøker å skape et bedre samhold i hele klubben som har vært litt opp og ned siden Ferguson. Mer hands on som jo en sportsdirektør skal være.

Så ser vi også at nye kontrakter de siste sesongene har vært en god del mer nøkterne enn før, i hvert fall de fleste av dem. Det håper jeg kan fortsette denne sommeren.

En fordel for oss er at mange spillere har vært så dårlige eller skadet at de ikke er tatt ut på landslagene sine nå. Kun Maguire som skal spille for England. Da blir det mer tid til trening og ordentlig fri nå før de samles til tidlig pre-season med Ten Hag om en måneds tid. Mange av spillerne våre har ikke hatt en ordentlig pre-season siden 2019. Spesielt tror jeg dette er kjærkomment for spillere som Rashford, Sancho og Shaw. De må bare legge denne sesongen bak seg og begynne på nytt.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Han ble omtalt i en artikkel i The Telegraph i går, og er en av flere som ligger an til å ansettes under Murtough. Murtough har fått et ganske stort ansvarsområde i fanget, og O'Boyle skal etter det jeg forstår inn for å ta mye av den administrative delen av Murtoughs jobb - papirflytting, rapporter, generell admin rett og slett.

På den måten skal Murtough i større grad kunne rendyrke sin faktiske rolle som sportsdirektør med A-laget som fokusområde.

Kvinnelaget skal også få en dedikert sportslig ansvarlig, et område Murtough også har ansvar for per i dag.

Lenke til kommentar

Mer om mannen og ansettelsen her:

Ny og viktig United-signering
https://www.united.no/nyhetsarkiv/ny-og-viktig-united-signering/

Sitat

Andy O’Boyle er ny United-ansatt, i det som blir en svært viktig rolle.

Han blir fotballdirektør John Murtoughs høyre hånd i United, i rollen som vise-fotballdirektør.

O’Boyle kommer fra jobben som sjef for det som så fint kalles «Head of Elite Performance» hos Premier League.

Han har tidligere også vært innom United-systemet, som ungdomstrener en periode i 2006, før han for noen år siden også jobbet for Liverpool.

I United vil han bli en sentral støttespiller for Murtough, og skal jobbe både med førstelaget, akademiet og kvinnelaget.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...