Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

United skal spille mot Atletico Madrid i siste oppkjøringskamp før sesongen. På Ullevaal Stadion :) 

Sitat

The team will then play Atletico Madrid for a pre-season match before the start of the 2022/23 Premier League campaign. The match will take place on 30 July and will see United return to play at the Ullevaal Stadium, Oslo, exactly three years to the day since they last played there against Kristiansund in 2019. Tickets for this game will be available to purchase here from Monday 30 June when they go on general sale at 09:00 (BST).

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lee Grant har annonsert at han legger opp. Vi har likevel tre keepere i De Gea, Henderson og Heaton pluss Bishop. Men forsvinner Henderson også må det signeres en ny keeper. Da ser lista slik ut:

Bekreftet ut (4):
- Matic
- Cavani
- Greenwood
- Grant

Ganske sikkert ut/kontrakten utløper (3):
- Lingard
- Pogba
- Mata

(Mata har sagt at det faktisk er en liten mulighet for at han blir en sesong til, han vil snakke med Ten Hag først.)

Kanskje ut/ryktet bort (8):
- Jones (kontrakt til 2023)
- Bailly (kontrakt til 2024)
- Henderson
- Wan-Bissaka (kontrakt til 2024, vært ryktet bort)
- Shoretire
- Chong
- A. Pereira
- Martial
- Tuanzebe

Blir nok værende (16):
- Fernandes
- Ronaldo
- Rashford
- McTominay
- Sancho
- Fred
- Maguire
- Varane
- Lindelöf
- Shaw
- Elanga
- Dalot
- Telles
- De Gea
- Heaton
- Van de Beek

Til sammen er dette hele 31 spillere. Lånespillere som Williams, Garner, Diallo, Pellistri osv som ikke er ryktet bort har jeg ikke tatt med, ikke de unge som har figurert i førstelaget som Garnacho, Mengi osv heller.

Per nå er det så og si garantert minst 7 av 31 mann permanent ut. Forrige sommer var det kun to spillere man klarte å kvitte seg med permanent fra klubben (Daniel James og Joel Pereira).

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Billettene til United - Atletico på Ullevaal er lagt ut for medlemmer av supporterklubben:
https://www.united.no/nyhetsarkiv/her-kan-du-kjope-billetter-til-united-atletico-na/

Det står ikke noe om pris, men jeg fant ut at billettene på langsiden ligger på 1450,-.

For et latterlig ran. Er ikke aktuelt å bruke det på en pre-season kamp. For en familie eller kompisgjeng blir det jo mangfoldige tusen kroner. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Comma Chameleon said:

Og alle på banen og benken er mangemillionærer mens 'fattige' mannen i gata skal betale tusenvis. Nei takk. Jeg stemmer med lommeboka 😛

Fotball hadde blitt en milliard ganger bedre hvis det kom et lønnstak på plass

Hvorfor det? For at eiere skal bli rikere? Jeg ser heller spillerne selv komme fra alle slags bakgrunner ende opp søkkrik.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (3 timer siden):

Jeg mener jo selvsagt da også tak på flere ting. Det er helt latterlig slik alt er nå. De kan fint ha et tak og være søkkrik likevel.

 

Når de store klubbene har så store inntekter som de har er det vel ingenting som er mer rettferdig enn at spillerne får største delen av de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dragavon skrev (1 time siden):

Når de store klubbene har så store inntekter som de har er det vel ingenting som er mer rettferdig enn at spillerne får største delen av de.

Og hvorfor har klubbene så store inntekter? Ja sponsorer og premiepenger er en del av det, men også vanvittige summer for billetter og lisenser for å se kampene på TV. At spillerne får en høy prosent er en god ting ja, men hele linja må kuttes. Og spillerne er vel de som tjener mest av alle, derfor får de fokus.

Spesielt når man ser hvor mange søkkrike fotballspillere som bare daffer rundt på banen, som i feks United.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Comma Chameleon said:

Og hvorfor har klubbene så store inntekter? Ja sponsorer og premiepenger er en del av det, men også vanvittige summer for billetter og lisenser for å se kampene på TV. At spillerne får en høy prosent er en god ting ja, men hele linja må kuttes. Og spillerne er vel de som tjener mest av alle, derfor får de fokus.

Spesielt når man ser hvor mange søkkrike fotballspillere som bare daffer rundt på banen, som i feks United.

Skal du ha en løsning på det så må det komme fra politisk hold, og du vet like godt som meg at det ikke skjer. Alternativet er at folk slutter å se på, men det skjer heller ikke, og den dagen det skjer så senker de gjerne prisen litt også er du tilbake på sumo eller tilsvarende. 

Lenke til kommentar
.berZerk skrev (4 minutter siden):

Skal du ha en løsning på det så må det komme fra politisk hold, og du vet like godt som meg at det ikke skjer

Du har nok rett. Det er synd, men jeg blir fortsatt å stå på mitt.

.berZerk skrev (5 minutter siden):

Alternativet er at folk slutter å se på, men det skjer heller ikke, og den dagen det skjer så senker de gjerne prisen litt også er du tilbake på sumo eller tilsvarende. 

Jeg har sett mindre og mindre fotball, gjerne i takt med hvor elendig United har vært. Er alltid en oppsving med ny manager, men ikke sett mye etter at Ole fikk fyken. Sumo og betalte tjenester har jeg ikke brukt siden 2013 da. Så nå runder vi vel snart 10 år med pirat-streams for fotball. Nekter å støtte de overprisede tjenestene som fortsatt leverer elendig kvalitet.

Blir å følge med fra høsten av igjen. Har håpet på ETH klarer å få i gang noe bra etterhvert, men det er nok veldig avhengig av overgangene de neste 2-3 vinduene.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

https://www.manutd.com/en/news/detail/ralf-rangnick-confirms-he-will-not-be-staying-on-at-man-utd-as-a-consultant

Sitat

RANGNICK CONFIRMS HE WILL LEAVE UNITED

Ralf Rangnick has announced that he will not be staying on at Manchester United as a consultant due to the demands of his new role as Austria manager.

Rangnick confirmed the news in a press conference with Austria on Sunday and Manchester United said:

“We would like to thank Ralf Rangnick for his efforts as interim manager over the past six months.

“By mutual agreement, Ralf will now focus solely on his new role as manager of the Austria national team and will not therefore be taking up a consultancy role at Old Trafford.

“We would like to wish Ralf the best of luck in this next chapter of his career.”

Rangnick took charge at the beginning of December and led the team through the remainder of a challenging season, with his spell as interim boss providing United with crucial time to conduct a thorough search for our next manager, resulting in the appointment of Erik ten Hag.

He will now take charge of Austria for their upcoming Nations League fixtures, as they face Croatia, Denmark and France in Group A1.

Once again, we are grateful to Ralf for all his hard work and wish him the best for the future.

Kom virkelig ingenting godt ut av den ansettelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...