Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bør ikke få jobben før sesongen er over. Så får man se hvordan ståa er da.

 

Men fortsetter det som det har gjort til nå så ville det vært et hån å ansette noen andre.

 

Hvorfor det? usikkerhet og spørsmål etter hver eneste kamp må være slitsomt, han har bevist at han er verdt å satse på i denne jobben, uten tvil.

Lenke til kommentar

Hvorfor det? usikkerhet og spørsmål etter hver eneste kamp må være slitsomt, han har bevist at han er verdt å satse på i denne jobben, uten tvil.

Er ikke noe usikkerhet, han har jobb ut sesongen. Klubben har tid til å vente til sesongslutt med å ta en såpass stor avgjørelse.

 

Om de velger å ansette han nå i landslagspausen som ryktene sier, så er jo det greit. Jeg bare sier at det er ingen grunn til hastverk.

Lenke til kommentar

Har tenkt mer grundig på dette her. Var først helt på linje med deg her: Tåkefyrste og det svensken sa. Men der er noen faktorer som spiller inn og som kan bli et dilemma.
Om det nå blir en nedtur, som ikke er unaturlig etter en nesten overnaturlig reise resultat-messig siden starten, så kan det bli problematisk.
En del stang ut og påfølgende tapsrekke i de neste kampene fram mot sesongslutt, da blir fort tonen en annen. Det blir det fort stilt tvil om OGS da, basert på tidligere meritter ( i.e. Cardiff) og ikke allverdens erfaring som trener på høyt nivå. Det som da kan bli dumt, er at OGS meget vel kunne vist seg å være rett mann på lenger sikt, men så vil tvilen fram mot sesongslutt gjøre at ledelsen føler de må finne en annen meritert en, for å være mer sikre.
Basert på en sånn vurdering, kan det vise seg å likevel være fordelaktig å signere han nå. Da vil man uansett gi han mye lengre tid, selv om en downperiode kommer snart.
Er ikke veldig sikker selv enda, men har ganske bra tro på Ole. Det laget sliter litt med enda, er mye balltap og ikke helt overbevisende i det oppbyggende spillet, noe svensken også var inne. Vi har sett effektivitet, innsats og gode individuelle prestasjoner, men det helt store spillet mangler enda. Er enig med  svensken i det. 
 

Lenke til kommentar

Problemet er at vi ikke får vurdert hvor godt Team Ole er før det kommer litt motgang. Men uansett, sånn det står nå så har ikke styret annet valg enn å ansette Solskjær. For min del så er jeg veldig skeptisk, og det er kanskje styret også, men en evt. ny manager vil måtte gjennom noe av det samme presset som Moyes og LvG måtte gjennom hvis de skal "stjele" plassen foran Solskjær. Derfor må man nesten "la Solskjær feile" før en ekstern manager ansettes. Forhåpentligvis lykkes han.

Lenke til kommentar

Kjør på med Solskjær. Hvis man tar utgangspunkt i et gitt resultat de neste to årene, så vil jeg heller ha Solskjær bak spakene enn Poch eller andre. Seier og tap smaker uansett bedre hvis det er Solskjær om styrer. Det er noe jeg har funnet ut de siste månedene. 

Det blir spennende  å se når motgangen kommer ordentlig og tapsrekka kanskje er der, men jeg vil fortsatt ha Ole til å redde skuta. I alle fall så lenge han fortsetter med det han gjør nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det laget sliter litt med enda, er mye balltap og ikke helt overbevisende i det oppbyggende spillet, 

 

Støttes. Skal vi få til noe oppbyggende spill er vi nødt til å oppgradere Smalling og Young. Muligens Lukaku også, men har ikke helt funnet ut hva jeg ønsker med han. At vi trenger bedre midtstoppere og høyreback er jeg ikke i tvil om. 

Lenke til kommentar

 

Kjenner jeg Norske trenere rett blir det nok mye løpstrening fremover, noe United desperat trenger. Så må de ha motivasjonen til å kjempe i tillegg til å løpe. Jeg tror Solskjær kan drille det inn i laget uten store problemer (annet enn at treningene blir meget harde).

Det er ikke på tide å ta på seg dressen og slipset, det er på tide å ta på seg joggebuksene og hettegenseren og gjøre en skikkelig innsats på trening. Se bare hva Klopp har fått til. Ikke det at Klopp ikke er taktisk smart, men han fokuserer mye på trening, kjører spillerne hardt og forventer at de er klare til kamp.

 

https://www.vg.no/sport/fotball/i/jP6LWn/solskjaers-aerlige-dom-det-er-ikke-akseptabelt?utm_source=vgfront&utm_content=row-9

 

Solskjær mener United må løpe mer. Jeg synes Solskjær har gjort en bra jobb med å få det stillestående laget til Mourinho til å løpe. Men, ja, mer løping skader nok ikke. Men ta det sakte men sikkert for å unngå skader.

 

Tydeligvis mange som ikke var i form på laget, etter flere år med Mourinho.

 

Vel, det var nå bare min analyse av stallen. Men er enig i at det viktigste for United nå blir å få det beste ut av en kjerne av spillere, en kjerne som er god nok til fremdeles å kjempe for topp4 denne sesongen.

 

 

Jada, er bare ikke enig Topp 4 er nok kjørt

 

Du får prøve å være litt mer enig med meg i fremtiden da :tease:

 

Men, du hadde rett agående noen av spillerne, og jeg tok feil angående noen. Men jeg tok også rett angående noen, og du feil.

 

:ninja:

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Støttes. Skal vi få til noe oppbyggende spill er vi nødt til å oppgradere Smalling og Young. Muligens Lukaku også, men har ikke helt funnet ut hva jeg ønsker med han. At vi trenger bedre midtstoppere og høyreback er jeg ikke i tvil om. 

 

Best å selge Smalling mens det enda går an å få noe for han. Lindeløf har vist seg som en bra mann å ha i forsvaret. Jones er god, men trenger en bedre erstatter. Lindeløf, Jones, Bailly og ny mann? Eller selge Bailly og beholde Smalling som reserve?

 

Lukaku er jo god som brytende spiss og oppspillspunkt. Problemet er isåfall om han passer inn i en tenkt United formasjon. På samme måte fungerte det jo overhode ikke med Benteke for Liverpool og 4-3-3.

Lenke til kommentar

Vi må ta med oss at vi gjør en god bortekamp, tross resultatet. Synes vi var litt bedre enn Arsenal i dag, men det ville seg ikke.

 

Det er ikke mange lag som har skapt så mye på Emirates denne sesongen, og vi hadde en god del sjanser samt til tider nydelig angrepsspill. Fortsatt med en del skader i laget og mye slitasje på de som har måttet spille alt i det siste. Flere så slitne ut, Rashford og Lindelöf spesielt.

 

At Arsenal sine to scoringer kommer på et freaky langskudd med tilhørende keepertabbe og en ekstremt billig straffe sier mye om hvor små marginer det var i dag, for de hadde egentlig ikke så mye annet. Vi hadde to i treverket, og to-tre enorme sjanser som vanligvis vil gi oss minst to mål. Måten Arsenal scorer på minner litt om Southampton-kampen egentlig.

 

De siste 20 blir vi for stressa og Arsenal er gode til å stenge butikken, stykke opp spillet og holde på ballen. Ikke ufortjent at de vant, men hadde resultatet blitt 1-3 til United ville det heller ikke vært noe ran for å si det sånn. Vi har spilt langt verre kamper på Emirates før og likevel vunnet.

Endret av Snikpellik
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Neste fire kampene våres i PL.

 

Watford (h)

Wolverhampton (b)

West Ham (h)

Everton (b)

 

Etter det har vi City og Chelsea hjemme, før vi avslutter mot Huddersfield og Cardiff.

 

Arsenal har vel enklere oppsett enn oss igjen, og Chelsea og Tottenham har ganske likt oss? 

 

Blir svært spennende fremover. Bare å gi gass de neste kampene så har jeg tro på topp 4 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...