Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig, minus forbanna. Hadde veldig på følelsen at tapet ville komme nå (selv om jeg egentlig trodde det skulle komme borte mot Palace). For tre måneder siden ville et tap som dette gjort meg skeptisk og negativ til neste kamp, men nå er dette snudd på hodet. Man regner med at United skal slå tilbake igjen. Det er deilig, en følelse som vi bare har hatt sporadisk siden høvdingen ga seg. Den følelsen av at vi kan snu det satt vi sjeldent med under hverken Mourinho eller Van Gaal, for der var det knapt noen annen plan B enn å kjøre inn Fellaini og slå langt og høyt. I går var det derimot 17 år gamle Greenwood som igjen blir satt på når vi jager mål. 

 

Vi kan jo oppsummere Solskjær litt igjen nå, siden det første ligatapet er et faktum, hele 82 dager siden han fikk jobben. I ligakamp nummer 13 sa det stopp.

 

I ligaen har det blitt ti seiere, to uavgjorte og ett tap. Vi har gått videre to ganger i FA-cupen, og gått videre til kvartfinalen i Champions League. Blant lagene vi har slått finner man Chelsea, Arsenal, Tottenham og PSG. Alle disse har vi slått på bortebane, hvor vi hadde en fantastisk rekke med 9 borteseire på rad. Et par av kampene med 10 mann ute, 5 av våre beste spillere.

 

Jeg mener at kampen i går igjen var et lite steg i riktig retning for Solskjær, tross tapet. Vi spilte god fotball på bortebane som vanlig, og Solskjær-teamet viste igjen at de kan gjøre endringer underveis som påvirker kampen i positiv retning for oss. Etter formasjonsendringen hvor Pogba ble flyttet vekk fra venstrekanten fikk vi godt tak på kampen.

 

Dette har vi sett en del ganger nå, med forskjellige formasjoner og taktiske grep som vipper det til vår fordel. Som for eksempel diamanten vi har kjørt, som 3-5-2 vi kjørte mot PSG og gikk over til fire bak, Lukaku på høyrekanten i første Arsenal-kamp, Dalot på vingen, og flyttingen av Lindelöf. Det forteller meg at Solskjær, Phelan, Carrick og McKenna har mye mer å komme med enn bare å bringe smilene og sjela tilbake. Forvandlingen som har skjedd både med klubben som helhet og laget er nesten ikke til å tro. Vi var 11 poeng bak topp fire, 13 poeng bak tredjeplassen. Nå er vi rett i hælene på Spurs som virker å gå litt i oppløsning.

 

Håper han får jobben permanent, men at klubben venter til sommeren med det.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Enig, minus forbanna. Hadde veldig på følelsen at tapet ville komme nå (selv om jeg egentlig trodde det skulle komme borte mot Palace).

 

2. For tre måneder siden ville et tap som dette gjort meg skeptisk og negativ til neste kamp, men nå er dette snudd på hodet. Man regner med at United skal slå tilbake igjen. Det er deilig, en følelse som vi bare har hatt sporadisk siden høvdingen ga seg.

 

3. Den følelsen av at vi kan snu det satt vi sjeldent med under hverken Mourinho eller Van Gaal, for der var det knapt noen annen plan B enn å kjøre inn Fellaini og slå langt og høyt. I går var det derimot 17 år gamle Greenwood som igjen blir satt på når vi jager mål. 

 

 

1. Hadde en uggen følelse selv, men trodde vi skulle vinne eller slå tilbake frem til 2-0. Bittert tap, nettopp fordi vi var så gode. Arsenal-fansen må nok ha følt det samme i fjor, da De Gea hadde en helt sjukehus bra kamp.

 

2. Dette er nok det største for meg. Troen. Positiviteten. Selvtilliten. Smilene. Gleden. Deilig totalpakke rett og slett

 

3. The United way. Et ungt spisstalent, og ikke et tre. For all del, Fellaini har gjort mye viktig for oss, og hatt eksemplariske holdninger. Men det er ikke slik vi skal fremstå. Blir stolt og glad når Greenwood, Chong og Garner får minutter. Selvfølgelig også stort med McTominay, Rashy, Lingz, og Pogba. De elsker denne klubben, og vi trenger slike spillere. Alle disse er spillere fra akademiet vårt, men klarer ikke la være å nevne Herrera, en fyr som elsker og ånder united. Elsker ham, og ser fram til å få ham tilbake

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ut fra sjansene og den billige straffen, så er dette en kamp vi vi vinner 9/10 ganger.

 

Bare å kjøre på videre

Ja, uten tvil. Men som de alle tidligere årene har dere funnet de kampene som Arsenal kontrollerte og burde ha vunnet. No hard feeling her.

 

Men sant som det skal sies, jeg håper at Arsenal tar tredje plass og ManU fjerde plass. Eller i verste fall det motsatte. Jeg synes det er gøy å følge med og heie på Olé :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...