Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han har scora 2 mål i 3 kamper på rad. Hva mer kan vi be om?

 

Tja.. At han presterer i noen av de andre kampene også?

 

Forhåpentligvis kan Solskjær konsentrere arbeidet hans inn på hva han er god på, men jeg tror nok dessverre vi er tilbake til en rekke med elendige kamper snart. Sånn som han er nå er fantastisk, men det hjelper ikke når han er elendig i lengre perioder gang, på gang, på gang..

Endret av banansplitt™
  • Liker 2
Lenke til kommentar

25 år er forholdsvis ungt ja, men da er hjernen ferdigutviklet så det er stor sannsynlighet for flere brølere og impulshandlinger som vi har sett hele United-karrieren hans.

Det er ikke slik at man slutter å lære når man er 25 år gammel. Stopper handler om fysikk og riktig handling til riktig tid.

 

Det er en grunn til at spillere gjerne gjør mer og mer rett fram til de legger opp. Fysikken svikter etter hvert, men det stopper ikke spillere fra å bli bedre mentalt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva gjør vi med Lukaku??

 

Jeg har selv vært en av dem som mener Lukaku ikke hører hjemme i Man utd. Ikke forde han er dårlig, men forde han over tid både bidrar for lite i det oppbyggende spillet og hjemover. Samtidig mister han ofte ballen høyt på banan pga. elendig første berørelse, som gjør at gjerne hele laget må jobbe ekstra mye.

 

Når det er sagt... Når vi bruker han i 9èr rollen bøtter han jo inn mål. Rashford har sagt i intervju at han ikke er spesielt interisert å bare være skolert som top spiss. Er lukaku god nok til at vi gir han 9èr rollen på første 11èren? Repesenterer han hva vi ønsker at Man Utd skal være?

 

Lukaku er 25 år? Dvs. at neste årene muligene blir hans beste år som fotball spiller. Jeg er gått ifra å være "Få han ut" til usikker. Kan han miste litt mer vekt og trene riktig kan han muligens bedre svakhetene sine betraktelig.

 

Lurer på hva kan få for han i sommer og det blir bestemt at han skal selges.

Vi beholder han.

 

Jeg er en av de som har forsvart Lukaku hele veien og det kommer jeg til å fortsette med. Har skrevet det her før, og sier det igjen: han fungerer ikke som oppspillspunkt i midten. Han er svak feilvendt og taper de fleste hodeduellene. Mourinho utnyttet ikke styrkene hans godt nok.

 

Men som rettvendt spiss og i bakrom er han i verdensklasse, og det har både Solskjær og Martinez i Belgia skjønt. Han var litt ute av form en periode, men nå jobber han ekstremt hardt. Ikke minst er han en intelligent spiss som studerer motstanderne nøye, og en klassisk goalgetter.

 

Nå har han seks mål på de tre siste kampene, og har vært helt avgjørende for oss. To assists mot Arsenal.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er ikke slik at man slutter å lære når man er 25 år gammel. Stopper handler om fysikk og riktig handling til riktig tid.

 

Det er en grunn til at spillere gjerne gjør mer og mer rett fram til de legger opp. Fysikken svikter etter hvert, men det stopper ikke spillere fra å bli bedre mentalt.

 

Hjelper lite når han gjør dumme ting på impuls. Frykten min er at han gang på gang blir tilgitt siden toppnivået er ekstremt, så gjør han dumme ting i livsviktige kamper. Se bare hvor katastrofal den PSG-pasningen i 3. minutt var i går. Uten den hadde PSG vært en favoritt til å vinne CL fortsatt.

Endret av kim_InnleggNO
Lenke til kommentar

Hvis vi ser hvordan Lukaku bøtter inn mål for Belgia, så hadde vi hatt lyst på ham om han ikke var United-spiller i dag. Nå er han «seg selv» igjen, der han får spille i en rolle som passer han bedre sammen med Rashford. Han var forbanna god i går, råsterk og giftig

 

På sitt beste? Topp 10 spiss i verden. Hvorfor i alle dager skulle vi selge? :)

Endret av bshagen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

På sitt beste? Topp 10 spiss i verden. Hvorfor i alle dager skulle vi selge? :)

 

Bør beholde Lukaku så lenge det er plass til Rashford i lagoppstillingen samtidig, men om vi spiller 4-3-3 og Lukaku blir benket til fordel for Rashford så tror jeg belgieren kommer til å vurdere fremtiden sin i klubben. 

Lenke til kommentar

Hurra! Gode nyheter fra Ole i dag: Martial er friskmeldt og klar til kamp! Kaaaanskje Matic og Herrera også, må se an hvordan de er på trening i dag og i morgen. Det betyr i alle fall at de ikke er ute så lenge som fryktet. 

 

Utdrag fra pressekonferansen:

 

Seks mål på tre kamper for Romelu nå. Hva har endret seg?

– Jeg tror ikke mye har endret seg. Han har spilt bredt noen gang, nå er han mer sentralt, og mot PSG var de en spissduo. De kan bli et veldig godt spisspar. Jeg ville ikke likt å møte Rom og Rash som midtstopper. Vi trenger at Rom er fremoverrettet, ikke møtende.

https://www.united.no/nyhetsarkiv/live-11-00-solskjaer-moter-pressen-2/

 

:wee: 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...