Jump to content

Speltlompe

Medlemmer
  • Content Count

    114
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

14 :)

Recent Profile Visitors

963 profile views
  1. Tipper han er en av de første på blokka til Solskjær. Mer usikker på Pogba, faktisk.
  2. Noen som er med i liga? (Wordfeud League of honor)
  3. Lurt.. og det har jeg egentlig ikke tenkt på. Skal definitivt kjøre aktiv hvile i mellom intervallene på 3000 meterne. Jeg ser for meg at jeg lett kunne ha stått med hendene på knærne det første minuttet etter hver intervall pga for høy fart. Se der, ja. Det var ikke vanskeligere. 😎👌 Takk for mange gode tips. Skal prøve å få trent & spist bra de neste månedene.. og selvfølgelig holde meg skadefri, så får vi se om det blir litt fremgang.
  4. Jeg må nok kjøre på med litt mer tempoøkter enn hva jeg gjør og her var det mange gode forslag. Takk👌 Jeg er motivert for å trene litt mer strukturert, men samtidig er jeg glad i å løpe litt langt.. så tipper den langturen hvertfall kommer til å være på minst 20km. Kunne nesten egentlig tenkt meg å løpe langturer annen hver dag. 😄 Jeg har faktisk tenkt på å inkludere tusenmetere i treningen og 3000m x 3. Jeg tror jeg trenger å løpe på terkel (eller litt over) litt lengre enn 1000m. Det blir uvant å ha aktiv hvile i form av rolig jogg mellom dragene, men sikkert greit å holde seg i bevegelse hvis pausen skal være på tre minutter. Men hvordan styrer du disse øktene med klokken din? Har du laget økt for hver av disse, som f. eks inkluderer oppvarming, pause og nedjogg.. sånn at klokken hele tiden forteller deg hva som skal skje. Eller starter du en økt og lager ny etappe for hver pause og intervall (eller noe i den duren) og sjekker tidene etterpå? Jeg har lyst til å få til noen økter i motbakke, gjerne en med jevn stigning på 4-6%, som du sier, men hvordan finner jeg ut stigningen på en bakke? 🙃 Har en motbakke her i nærheten som virker perfekt for intervaller.. den er på 350-400m, men aner ikke stigningen.
  5. Ble dårlig med maraton på meg i år gitt. 😆 Jeg får bare trene godt og holde meg skadefri til neste år.. Som nevnt tidligere er jeg glad i langturer, men jeg må nok bli flinkere til å variere farten på disse. Liker å løpe litt fort, sånn at jeg rekker en del kilometer før beina sier at det er nok.. og det pleier å skje ganske raskt etter at to timer er passert. Det lengste jeg har løpt er vel litt over to og en halvtime og da falt farten med nesten 30 sek på de siste kilometerne. Har dere noen tips til økter som kan hjelpe meg til å komme nærmere 40 min på 1 mil? Tipper jeg ligger på rundt 44 minutter på en veldig god dag. Jeg pleier å kjøre 3 minutter x 10 med ett min pause mellom hvert av dragene. Har lest og hørt at disse bør ligge på rundt terskelfart. Terskelfarten min er nok på rundt 4:35, men på disse intervallene ligger farten på rundt 4:10. Har det noe for seg at jeg løper disse nesten 30 sekunder raskere enn antatt terskelfart? Bør jeg løpe litt saktere og spare kreftene til en annen økt? Og hva bør farten min ligge på hvis jeg skal løpe intervaller på 1000m med ett eller to min pause (5-8 stk)?
  6. Spørs om vi ikke kan få Grealish og en annen god spiller til samme pris som Sancho.
  7. Målet kom vel med venstrefoten, men ja.. helt sykt hvor god han er med begge bein. Må være et mareritt å forsvare seg mot. Morsomt å se hvor øvd inn overstegsfintene hans er. Han vet nøyaktig hvor han skal og hva han skal gjøre når han får ballen i de posisjonene der. 😁
  8. Jeg kjørte mye 30 min roing og rundt 30 min jogg før treningssentrene stengte. Rett og slett en meget bra økt som jeg garantert kommer til å fortsette med, selv om det frister å både ro og løpe enda litt lengre enn 30 min. Roing & løping er stort sett det eneste som er gøy å trene for tiden. Men jeg skal få inn et par økter i uka hvor jeg trener hele kroppen med blant annet øvelser som knebøy, markløft, pull-ups, benkpress og skulderpress.
  9. Det skal bli spennende å se hvilken formasjon og hvilket mannskap Solskjær går for på onsdag. Det var flere som hadde en litt svak kamp på fredag og som neppe spiller fra start mot Sheffield. Jeg kunne tenkt meg en slags diamant-formasjon: David de Gea Wan-Bissaka - Bailly - Maguire - Shaw Matic McTominay - Pogba Fernandes Martial - Rashford Tror Lindelöf hviler siden han fikk seg en smell sist og at Matic erstatter Fred på midtbanen. Det kan fort være at formasjonen blir den samme som mot Spurs, men at f. eks Greenwood starter istedenfor James ute til høyre. Unggutten hadde et friskt innhopp og fortjener å være foran James i køen akkurat nå. For meg gjør det ingenting om Greenwood eller Ighalo starter istedenfor Martial, men man skal ikke se bort ifra at det er Rashford som blir hvilt.. da han sikkert må matches forsiktig i tiden fremover.
  10. Jeg tror at på en god dag så kan jeg løpe rundt 30km (forhåpentligvis litt mer) med en fart på 4:58 på kilometeren. Er det realistisk å tro at jeg kan opparbeide meg nok kapasitet til å holde dette tempoet et helt maraton.. til f. eks i september?
  11. Haha, ja. Kanskje det gir mersmak. Morsom ting å kunne, synes jeg. Bare det å stå på hender opp mot en vegg i noen sekunder er god trening, så kan man øke lengden etter hvert. Interessant. Frister litt å prøve noe lignende (men kanskje ikke allerede denne måneden).
  12. Ca hva spiser du? Ikke akkurat det samme, men kan handstand push være noe? Eller bare det å stå på hender?
  13. Hva er det du trener til? Førstegangstjenesten?
  14. Samme her. Bra med løping (60-70km i uka ca), men litt for lite styrke. Det blir en del push-ups, men litt for lite av alt annet. 😎 Men løping er gøy, da. 😎 Må bare bli litt flinkere til å løpe intervaller..
  15. Håper jeg klarer å unngå skader i tiden fremover, men lett å bli overivrig. Akkurat nå har jeg lyst til å løpe hver dag, men klarer å ta et par fridager i løpet av uka. Løp du litt for mye på kort tid da du ble skadet? Og kjente du noen faresignaler og ignorerte dem eller?
×
×
  • Create New...