Jump to content

Speltlompe

Medlemmer
  • Content Count

    109
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

14 :)

Recent Profile Visitors

895 profile views
  1. Spørs om vi ikke kan få Grealish og en annen god spiller til samme pris som Sancho.
  2. Målet kom vel med venstrefoten, men ja.. helt sykt hvor god han er med begge bein. Må være et mareritt å forsvare seg mot. Morsomt å se hvor øvd inn overstegsfintene hans er. Han vet nøyaktig hvor han skal og hva han skal gjøre når han får ballen i de posisjonene der. 😁
  3. Jeg kjørte mye 30 min roing og rundt 30 min jogg før treningssentrene stengte. Rett og slett en meget bra økt som jeg garantert kommer til å fortsette med, selv om det frister å både ro og løpe enda litt lengre enn 30 min. Roing & løping er stort sett det eneste som er gøy å trene for tiden. Men jeg skal få inn et par økter i uka hvor jeg trener hele kroppen med blant annet øvelser som knebøy, markløft, pull-ups, benkpress og skulderpress.
  4. Det skal bli spennende å se hvilken formasjon og hvilket mannskap Solskjær går for på onsdag. Det var flere som hadde en litt svak kamp på fredag og som neppe spiller fra start mot Sheffield. Jeg kunne tenkt meg en slags diamant-formasjon: David de Gea Wan-Bissaka - Bailly - Maguire - Shaw Matic McTominay - Pogba Fernandes Martial - Rashford Tror Lindelöf hviler siden han fikk seg en smell sist og at Matic erstatter Fred på midtbanen. Det kan fort være at formasjonen blir den samme som mot Spurs, men at f. eks Greenwood starter istedenfor James ute til høyre. Unggutten hadde et friskt innhopp og fortjener å være foran James i køen akkurat nå. For meg gjør det ingenting om Greenwood eller Ighalo starter istedenfor Martial, men man skal ikke se bort ifra at det er Rashford som blir hvilt.. da han sikkert må matches forsiktig i tiden fremover.
  5. Jeg tror at på en god dag så kan jeg løpe rundt 30km (forhåpentligvis litt mer) med en fart på 4:58 på kilometeren. Er det realistisk å tro at jeg kan opparbeide meg nok kapasitet til å holde dette tempoet et helt maraton.. til f. eks i september?
  6. Haha, ja. Kanskje det gir mersmak. Morsom ting å kunne, synes jeg. Bare det å stå på hender opp mot en vegg i noen sekunder er god trening, så kan man øke lengden etter hvert. Interessant. Frister litt å prøve noe lignende (men kanskje ikke allerede denne måneden).
  7. Ca hva spiser du? Ikke akkurat det samme, men kan handstand push være noe? Eller bare det å stå på hender?
  8. Hva er det du trener til? Førstegangstjenesten?
  9. Samme her. Bra med løping (60-70km i uka ca), men litt for lite styrke. Det blir en del push-ups, men litt for lite av alt annet. 😎 Men løping er gøy, da. 😎 Må bare bli litt flinkere til å løpe intervaller..
  10. Håper jeg klarer å unngå skader i tiden fremover, men lett å bli overivrig. Akkurat nå har jeg lyst til å løpe hver dag, men klarer å ta et par fridager i løpet av uka. Løp du litt for mye på kort tid da du ble skadet? Og kjente du noen faresignaler og ignorerte dem eller?
  11. Ja, jeg har hørt det meste av podcasten med Jann Post. Veldig motiverende og inspirerende. Det er nok noen løpeklubber i byen her, men jeg avventer nok litt med å ta den så langt. 😁 Men det kan utvilsomt bli aktuelt etter hvert. Må være greit å ha en terskelfart på rundt 4:00 og dermed kan løpe 15km på 1 time. Det er noe jeg gjerne kunne tenkt meg å klare en gang i fremtiden. Per dags dato er jeg nok sjanseløs på å løpe 13km på 1 time, men å klare det i løpet av 2020 får være et mål. Strava er veldig fin som inspirasjon, som du sier. I tillegg er det kjekt å finne nye ruter å løpe. Skal prøve å løpe minst 60km i uken denne måneden, men jeg skal være flink til å lytte til kroppen, for jeg er ekstremt lite interessert i å bli skadet. Jeg kjente faktisk litt stivhet i den ene akillesen etter forrige langtur, men har ikke kjent noe i ettertid.
  12. Okei, da skal jeg prøve å innta litt næring på neste langtur. Det blir litt spennende.. og uvant. Hvor ofte løper du langturer? 1 gang i uken eller flere? Og løper du noe dagen etter en langtur eller hviler du helt? Merker at jeg liker disse langturene veldig godt. Heller en langtur med et rolig/greit tempo og god musikk på øret - enn 10-14 km med raskere tempo.. Og hvor mange kilometer løper du i måneden? Og selv om du sikkert bare løper på følelsen, ca hvor mange sekunder bak terskelfarten din er du når du løper en rolig tur på 34km? Og når du løp 26km relativt fort?
  13. Spørs om ikke jeg bare kjører på med samme taktikk. For som du sier, greit å få en god opplevelse på mitt første løp. Men jeg skal løpe en del fremover og se om muligheten for en tid under 3:45 eller 3:30 kan være oppnåelig - i så fall frister det veldig å prøve på det. Stygt redd for at jeg kan finne på å gjøre noe av det samme. Gå for 3:30 og sprekke etter 30km, men skal være realist og ha respekt for distansen når jeg danner meg en slagplan. Det må være veldig morsomt å ha en del krefter igjen de siste kilometerne og løpe forbi folk. Løper du noen langkjøringer nå for tiden? Hvor langt løper du i så fall og pleier du å innta næring på disse turene, eller begynner du å bli så erfaren at du vet hva kroppen tåler sånn at du bare inntar næring når du løper løp? Har du noen favoritt gels og hvor kjøpes dette? Sportsbutikker? Løper dere med musikk?
  14. Takk for svar! Interessant lesning. Jeg tror fort at dette er en ting jeg også kan bli hektet på. 😄 Satser som sagt t på å løpe et maraton i løpet av høsten og hvis det gir mersmak så blir det fort et par løp neste år også, hvor forhåpentligvis minst ett av de skjer i et annet land. Jeg er litt usikker på hvilket tidsmål jeg skal sette meg, men under 4 timer skal jeg. Så spørs det bare om det er realistisk å håpe på en tid under 3:45 eller 3:30, men det finner jeg nok ut av ettersom månedene går. Akkurat nå er jeg nok ikke klar over hvor tungt det kommer til å være etter at 30km er passert. Men lurt, som du sier, at man bare må tenke at de 30 første kilometerne er oppvarming, slik at man ikke brenner ut all kruttet med en gang. Det lengste jeg har løpt til dags dato er halvmaraton, men satser på at jeg får 2-3 turer på rundt 24-25 km i løpet av denne måneden og at jeg muligens kan prøve å innta noe næring underveis på disse langkjøringene. Jeg ønsker å være godt forberedt sånn at jeg ikke går på en smell etter 30km, men at jeg har en del å komme med når andre møter veggen. 😁
  15. Selv har jeg aldri løpt et maraton, men det frister muligens å prøve på høsten en gang. Jeg ser derfor gjerne at dere som har erfaring med dette deler litt i denne tråden. Hvor løp du? Gikk det bra? Hvor mye trente du på forhånd? Hva drakk og spiste du underveis? (og øvde du på dette før løpet?) Fulgte du et program? I så fall hvilket Hva var det lengste du hadde løpt før du ga deg ut på denne distansen? Hadde du en plan under løpet og klarte du å følge den?
×
×
  • Create New...