Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Tror uansett dette blir et musestille overgangsvindu for vår del. Solskjær er her i utgangspunktet bare på lån ut sesongen, og vi har ikke fått på plass en DoF engang, som ryktes å skulle være på plass før ny manager velges. Vi har en stor tropp og trenger ikke mer stallfyll, men klassespillere. Skal godt gjøres å plukke fra øverste hylle i januar. Håper heller ikke vi gjør flere desperate januarkjøp kun fordi en stjernespiller blir tilgjengelig, som Mata og Sanchez var. Vi hadde nok av 10ere i klubben når spanjolen kom, og nok av venstrevinger når chileneren kom.

 

Solskjær m/hjelpere har gjort underverker med spillerne de siste ukene, og jeg tror det fortsetter. Da får vi fort se at spillere vi ikke har verdsatt på lenge, plutselig spiller seg inn i supporternes hjerter. Kanskje er det Smalling, som nylig fikk ny kontrakt, som tar ansvar og stenger igjen bakover? Han har hatt én kanonsesong tidligere. Han kan slå tilbake!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper du har rett. Men det er en vesentlig forskjell på de som nå virkelig har blomstret og de en håper skal blomstre i forsvar.

 

Spillere som Pogba, Martial og Rashford har det aldri vært tvil om potensialet til. Herrera synes jeg har gjort det bra etter Ole kom, og Lindelöf synes jeg blir bedre og bedre. Men hvilke spillere har vi i forsvar og på midten som har samme potensiale som dem som har stått frem i de siste kampene? Forsvaret vårt skal virkelig spille over evne skal de stå i mot Tottenham, PSG, Liverpool, City og de andre topplagene.

 

Men en vet jo aldri. SAF gjorde jo gråstein til gull gang på gang, og vi har i flere år nå hatt gull gjort til gråstein.

 

Ingenting hadde gledet mer enn at de spillerne vi har får en solid fremgang og viser seg som gode nok, så kan en spe på med en og annen spiller der det trengs når behovet er der samtidig som en lar egne ungdommer få slippe til.

Lenke til kommentar

Så lenge vi beholder de spillerne vi vil (primært Marial og De Gea) på utgående kontrakter, ser jeg ingen grunn til å kjøpe noe annet enn en ny kvalitetsmidtstopper og muligens en ekstra midtbanespiller. Så får vi se om Dalot er god nok, eller moden nok til å ta over høyrebacken allerede neste sesong.

Ny stopper, ny venstreback, ny indreløper og ny ving med venstrefot. Ikke fordi man ikke har disse spillerne, men fordi det er for mange av dem som er for dårlige.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Ny stopper, ny venstreback, ny indreløper og ny ving med venstrefot. Ikke fordi man ikke har disse spillerne, men fordi det er for mange av dem som er for dårlige.

Hvorfor ny venstreback? Luke Shaw er bra nok, spør du meg. Angrepsspillere ser jeg ingen grunn til å handle, så lenge vi beholder de vi har.

 

Så kan man mene hva man vil om de spillerene vi har. Realiteten er vel at de færreste har fått utfyllt potensialet sitt under Mourinho, og har mer å gå på. Spesielt da Rashford, Martial, Sanchez og Lukaku.

Lenke til kommentar

Nok en god kamp. Ikke noe sprudlende, litt nølende og en del rot. Men vi spiller bra fotball i mye av denne kampen også, mot et lag som er vanskelig å bryte ned. Så blir det en megaboost når begge innbytterne får målpoeng.

 

Vil trekke frem Lindelöf i dag som det aller mest positive, han har virkelig vært god i det siste. Vinner duellene i lufta mot Rondon og er stor bak der. Tar med ballen fremover i banen. På statistikken har han faktisk "2 chances created" i dag, like mange han har på hele sesongen til nå. 

 

Uansett, 100% i juleprogrammet er knallsterkt uansett hvilken motstand man møter!

Lenke til kommentar

Noen som kan gi en rask oppsummering av kampen?

 

Fra det jeg har lest til nå så ble problemene våre i forsvar enda tydeligere i dag?

 

Hvordan virket Sanchez, hadde han bra innhopp?

 

Hvordan var Pogba i dag, like dominant som i de siste kampene?

 

Forøvrig sykt digg med ny seier, og ikke minst endelig holdt tett bakover.

Lenke til kommentar

Ole oppsummerer det greit: "– Kontrollen vår i andre omgang ble avgjørende. Vi var for sakte før hvilen, det var nesten som en testimonial. Det kom seg heldigvis".

 

Lavt tempo og for mange touch i førsteomgangen, som ble preget av mye stopp i spillet til Newcastles fordel. De var litt halvfarlig frempå i starten, men United hadde ok kontroll. Langt fra sprudlende, men vi kom til en del nestensjanser etter pene kombinasjoner gjennom forsvarsveggen til Benitez. Backene våre stod mye lavere i banen nå enn i de tre forrige kampene. 

 

Ingen spesielle forsvarsproblemer i dag, men vi slipper til Newcastle litt for mye på høyrekanten vår hvor vi hadde lite dekning og Valencia i tillegg var totalt ræv. En nesten-tabbe fra Jones som han heldigvis hentet inn igjen på mesterlig vis. Lindelöf var banens beste. 

 

Pogba hadde ingen stor kamp, men involvert i det meste vi skaper offensivt. Gjør mye fint, men burde scoret på slutten etter han runder keeper og målet er åpent. 

 

Sanchez var supergira, litt rusten i starten men helt rå etterhvert. Glimrende på kontringene vi får mot slutten og assisten til Rashford var sylfrekk.

Lenke til kommentar

Godt å høre. Young er gjerne et bedre valg på hb enn Valencia. Fra tidligere kamper så vet jeg at det ikke er mye å hjelp å få på hb når Mata spiller på høyre, var vel kanskje det som var problemet i dag også?

 

Blir ekstremt spennende nå mot Tottenham. Mot Reading håper jeg da at Sanchez blir brukt på høyre, trenger en god kant i den kampen. Stopperne blir vel som i dag, men da kan ikke Jones rote på samme måte, da blir det mål.

 

Spennende om dagen, og ikke minst utrolig kjekt :) Klarer vi topp fire i år så håper jeg Ole får jobben permanent. Er en solid prestasjon om de klarer det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...