Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rooney var jo faktisk kongen også. Ikke hans "feil" at han var i klubben etter han hadde bikka toppen. Legende.

 

Tror Pogba ønsker å bli værende jeg også, men han hadde nok ikke blitt så lenge hvis Mourinho hadde fortsatt flere sesonger. Vil jo spille og vise seg frem, naturligvis. Kjøper ikke at han er noe virus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er det som ble sagt på pressekonferansen til Solskjær før Newcastle-kampen, som ble avholdt rett etter Bournemouth-kampen. Legg merke til hvor lange og gode svar han gir, og hvor mange spørsmål han svarer på. Ikke minst at han får helt forskjellige og mye mer relevante spørsmål enn det Mourinho gjorde:

– Selvsagt vil vi få tøffere tester enn dette. For eksempel på onsdag er det noe helt annet fordi vi er på bortebane. Jeg koste meg aldri [som spiller] da vi reiste opp der [til Newcastle] – vel, det var én kamp vi virkelig koste oss i, nemlig 6-2-seieren [i april 2003], men det var vel mer eller mindre alt. Det blir en tøff kamp.
 

– Vi må holde «clean sheets». Vi har ikke gjort det hittil. Så vi vet at det er mange ting vi trenger å jobbe med, men dette er slik vi ønsker å se oss selv angripe.

 

Dere har bare to midtstoppere tilgjengelig til Newcastle-kampen …

[Humrende] – Det burde være nok, bør det ikke? Det burde være nok med to!

 

Dere kan kanskje komme til å trenge back-up – vil Ro-Shaun Williams være …

– Vi må se på det. Vi har selvsagt Darmian, og han kan definitivt spille som midtstopper.

 

Er Rojo spilleklar?

–Nei, jeg tror ikke han vil rekke det, så det blir sannsynligvis Darmian som blir back-up på stopperplass.
 

Vil Sánchez være klar?

– Jaa, han hadde noen veldig gode treningsøkter de siste dagene. Han ønsket å være her [mot Bournemouth] også, men vi måtte holde ham litt igjen, for han har vært ute i en måned. Men han vil være involvert mot Newcastle, ja.
 

Så han ønsket å spille i dag? [pressekonferansen ble som sagt gjort etter Bournemouth-kampen, journ.anm.]

– Han ønsker alltid å spille! Han er en av de karakterene. Han gjorde seg selv tilgjengelig, men jeg tror det var noen dager for tidlig for ham, for vi har ikke fått gjort nok fysisk trening, men han er «champing at the bit» [engelsk uttrykk som i dette tilfellet indikerer at han er ivrig og utålmodig, journ.anm.].

 

Tror du at topp fire-lagene nå ser på det som skjer og tenker at en ikke ønsker å bli jaget av Manchester United?

– Vel, jeg vet ikke hva de tenker. Vi tenker på vår neste kamp, og så neste kamp, og så neste kamp, og så ser vi hvor det bringer oss. For én ting er resultater, men du får ikke alltid de poengene og resultatene som du fortjener. Det handler om prestasjonene, og om å spille på riktig måte. Så lenge vi spiller på riktig måte, og dominerer kamper mer ofte enn vi ikke gjør det, så vil vi til slutt ende opp med nok poeng. Men vi kan ikke kontrollere om ballen går stolpe inn eller stolpe ut.

 

Tror du dere vil nyte å jage lagene foran dere?

– Spillere ønsker bare å spille fotball og å vinne kamper. De vil kose seg om vi fortsetter å vinne. Men så vil jeg også heller ha poengene sikret enn å ikke ha det.
 

Deler av neste spørsmål var vanskelig å høre på grunn av hosting blant journalistene, men det var tilsynelatende et spørsmål om hvorvidt Solskjær var overrasket over hvor fort det har endret seg hva spillerne tror de kan gjøre på banen, siden det ikke bare handler om hva slags resultater de har hatt.
– Nei. Nei. De er toppspillere. Jeg tror de vet at de er gode spillere. Det handler selvsagt om hvordan en forbereder seg, og hvordan en jobber og hvilke standarder vi setter til oss selv på treningsfeltet, og med alle små detaljer.

 

For å gå tilbake til forsvaret, og mangelen på kamper der en holder nullen. Vet du hva grunnen er?

– Vel, vi har sluppet inn tre mål på dødballer, så… i dag [mot Bournemouth] var det den ene sjansen de hadde. Vi slipper ikke motstanderen til så mange sjanser i åpent spill, og det er bra – det er fantastisk – men vi må konsentere oss. Jeg tror kanskje min forklaring vil være at stillingen var 3-0, og vi slår oss til ro med at kampen er vunnet, og så mister vi konsentrasjonen i ett lite sekund – og det er nok. Vi så det fra sidelinjen at de kom til å gjøre det lille løpet med Brooks rundt der, men det er vanskelig å rope ut instruksjoner her – det var enklere hjemme! Der ville de hørt meg!
 

Er Marcus OK? Var det en skade?

– Jeg tror han vil være ok. Han har jobbet så hardt, og har vært litt trøtt. Jeg tror han vil være ok [til Newcastle-kampen]. Jeg håper det.

Angående Alexis: Det har selvsagt vært veldokumentert hvor vanskelig dette året har vært for ham.

Tror du at det at han kommer tilbake på et lag som har scoret 12 mål på 3 kamper, og hvor det er så mye mer pasningsspill, fart, bevegelser og flere spillere med offensivt, vil hjelpe, oppmuntre og gire ham opp – og kanskje utgjøre en stor forskjell for ham?

– Jeg tror Alexis er en spiller som vil tjene på rotasjon [på banen], bevegelser og – selvsagt – flere sjanser. Hvis vi skaper flere sjanser, og får ballen i den offensive tredjedelen av banen, så vil han være en ressurs for oss både på bakken, i mellomrommet og i bakrommet. Jeg tror han ser frem til det. Det så i alle fall slik ut på lørdagens trening da han scoret en del fine mål, og det var oppmuntrende å se.
 

Du kommer fra Molde, og får dette til å se veldig enkelt ut [her humret Solskjær, journ.anm.], føler du deg hjemme på dette nivået?

– Jeg vet ikke om jeg hører hjemme på dette nivået, men jeg er hjemme i denne klubben, og det er tingen. Jeg har brukt 15 år her, og det er bare meg. Å se alle disse folkene når du går gjennom korridorene her… Det er meg. Jeg er komfortabel i dette miljøet. Det er sannsynligvis opp til dere å vurdere meg, og om jeg holder nivået, men jeg koser meg definitivt nå som jeg er tilbake hjemme.
 

Ole, du sier at du er vant til å gå gjennom korridorene her. Hvor stor innflytelse har Sir Alex Ferguson hatt [på deg]. Han var selvsagt her i dag, og så ut til å nyte det. Hva slags innflytelse har han hatt på deg den siste uken og litt mer?

– Vel, den siste uka… jeg har hatt ham i 15 år [som sjef], så han har selvsagt påvirket meg mer i løpet av de 15 årene enn den siste uka! Men jeg holder ham selvsagt informert. Han besøkte oss på lørdag, og jeg tror han nøt å være tilbake på treningsanlegget. Vi hadde noen hyggelige samtaler, også med støtteapparatet, og han oppmuntret oss.

– Han vet at støtteapparatet jeg har er Manchester United tvers gjennom, og at vi vil gjøre alt vi kan til siste sekund vi er her, for at Man United skal gjøre så godt som vi kan.

 

https://www.united.no/nyhetsarkiv/sanchez-blir-involvert-mot-newcastle/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Først å fremst så tror jeg at om laget vinner solide fotballkamper, så er laget fornøyd. Fremtidige spillerkjøp er et must, halve laget er i ferd med å gå av med pensjon. Så United bør være aggressive i de to neste vinduene imho :)

Hvem da? Young og Valencia er vel de eneste. Og der har forsåvidt klubben allerede avtagere i Shaw og Dalot.

 

Er hovedsakelig kvaliteten det står på. Særlig defensivt. Ser ut som om det kan løsne for de offensive spillerne som allerede er i klubben nå som Mourinho er gone for good.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Blir spennende å se om det faktisk løsner for Sanchez eller om han forblir på bunn nivået sitt, starter vel sikkert ikke imorgen så blir vel ikke mange minutter. 

Lenke til kommentar

Hvem da? Young og Valencia er vel de eneste. Og der har forsåvidt klubben allerede avtagere i Shaw og Dalot.

 

Er hovedsakelig kvaliteten det står på. Særlig defensivt. Ser ut som om det kan løsne for de offensive spillerne som allerede er i klubben nå som Mourinho er gone for good.

Ikke ta «gå av med pensjon» som «direkte gamle», men de to ja + Matic og Sanchez. Andre som for meg er stallfyll og som kan byttes ut (ikke i ett vindu) er; Mata, Fella, Shaw, Darmian (!), Smalling, Jones, Rojo, Herrera (ja, han også - han er en Mourinho spiller i mine øyne, mye bakover pasninger) - hvem fler? Sitter her å pønsker på Schipol så du får unnskylde meg om jeg ikke kommer på alle, som jeg etterhvert vil ha ut døra :p

Lenke til kommentar

Enig i at vi bør få på plass en backup for Matic, evt en som faktisk kan ta plassen hans i laget. Får vi ut potensialet til Martial, Rashford og Lukaku trenger vi vel ikke erstatte Sanchez. Forhåpentligvis vil han holde flere sesonger også.

 

Herrera elsker Manchester United, og blør gjerne for drakta. Slike spillere digger jeg, og det gjør nok Solskjær også. Ikke bare å bytte ut slike. Litt det samme som Lingard. Finnes bedre spillere, men for dem betyr det kanskje ikke noe om de spiller for Man United eller Man City...

 

Fellaini, Darmian og Rojo er vel de jeg ønsker vekk fortest. Mata kunne godt vært byttet ut med en mer moderne angrepsspiller med fart.

 

Mange av disse spillerne som gjerne fremstår som daukjøtt nå, kan bli gode i et lag i medgang. Alle trengs ikke byttes ut for bedre spillere. Fred har ikke akkurat slått til han heller, selv om vi så for oss en knallforsterkning på midtbanen i sommer.

Lenke til kommentar

Synes Herrera har vært veldig god i disse kampene, han mener jeg bør beholdes. Skikkelig lagspiller som spiller med hjertet utenpå drakta og jobber i høyt tempo. Han er noe bakoverlent og spiller på det trygge, men til gjengjeld har vi meget gode pasningsføtter i de andre på midten. 

 

På sikt er det på backene, på stopperplass og en erstatter for Matic som trenger mer bredde. Vi har gode unge spillere på backene, men når Young og Valencia etterhvert forsvinner så trengs det backup. 

 

Flere spennende talenter enn på lenge i juniorlaget nå, og jeg har langt fra gitt opp McTominay. Vi får se hva som skjer frem til sommeren nå som vi har en helt annen spillestil og filosofi, hvordan det påvirker spillerne vi har og hva som tenkes fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Løsningen kan ikke alltid være å bytte ut hele laget. Det handler først og fremst om å få inn en manager som har en god plan, og som klarer å utvikle spillere. Hvert år er det mange som ønsker masse kjøp, men det løser som regel ingen ting. Spillertroppen må kontinuerlig utvikles, det er jeg enig i, men ikke alle på en gang.

 

Så lenge vi beholder de spillerne vi vil (primært Marial og De Gea) på utgående kontrakter, ser jeg ingen grunn til å kjøpe noe annet enn en ny kvalitetsmidtstopper og muligens en ekstra midtbanespiller. Så får vi se om Dalot er god nok, eller moden nok til å ta over høyrebacken allerede neste sesong.

Lenke til kommentar

Synes ikke McTominay eller Dalot har vist noe som tyder på at de er klar for å ta over som DM eller HB Nå er de begge ung, så mye kan endre seg angående dem begge. Lair er vel også en lovende hb som alt er i klubben. Samme gjelder o`connor som kan spille vb, hb og stopper. Ikke sett de selv, men lest en del positivt om begge. 

 

Det er dessverre mange spillere som trengs byttes ut innen 1-2 år, så ideelt sett starter de på det nå i januar med 1-2 gode spillere inn.

 og lar 2-4 spiller dra.

 

Spillere jeg gjerne ser forsvinner i januar eller til sommeren. 

 

Fellaini, Mata, Valencia//Young, Jones, Rojo, Darmian. Et godt bud på Shaw så er jeg åpen for at han også selges.

 
Tierney, Mendy, Sandro eller kanskje Telles inn. Shaw trenger virkelig en utfordrer på vb.

 

Dalot, og Lair på hb sammen med Young/Valencia. La de får erfaring denne og neste sesong. Alternativt hent Meunier som går inn i siste år av kontrakten og la Young og Valencia dra. Tar ikke Dalot/Lair nivået så må det uansett hentes inn en spiller her.

 

Koulibally, Skinaar, De Ligt, Milenkovic eller Maguier som stopper. Helst De Ligt + en av de andre. Kjøpes to kan en ekstra selges.

 

En DM som skal ta over for Matic trengs også. James Garner er jo i klubben og har gjort sine saker bra, men er ikke mer eldre enn 17 år. Vil uansett ha inn en mer mobil spiller enn Matic på DM. En som kan kontrollere tempo, noe ala Carrick gjorde. Rodri fra Altetico virker solid, men er vel helt uaktuell å hente? Ndidi  i Leicester, men han er vel ikke spesielt pasningssikker.

 

Hva angår Lukaku så får en se hvordan han passer inn frem mot sommeren, så ta en ny vurdering da.

 

Ellers så skrives det jo en del om Ben Chilwell og Lloyd Kelly som gode spillere som skal være mulig å hente, men her er vel alt Liverpool og City i førersete?

 

Blir nesten useriøst når det er så mange spillere en ønsker ut og erstattet, men jeg mener helt ærlig at det er noe som trengs nå fremover. Jeg mener heller ikke at alt skal gjøres i samme overgangsvindu, men at en begynner alt i dette vinduet. Flere spillere som er for gammel og flere som ikke er gode nok til at vi kan igjen kjempe helt i toppen.

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...