Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

@Prophet: Ahh, sånn sett ja. Vel, akkurat det kan jeg forstå da og det er noe du har helt rett i. Mange klager selv på gode dager, og det blir litt feil. Da har jeg misforstått litt av hva du har ment, beklager det. 

 

Tja, tjo, mulig, kanskje på din siste. Moyes fikk en del ut av Rooney og han var vår beste spiller under han. Under LVG var Rooney helt totalt bøtte og forhåpentligvis vil han finne fram til seg selv igjen under Mourinho eller at han får seg en plass på benken. Vi får rett og slett bare vente å se. SAF var også glad i å bruke en eller annen spiller kun for å være med å bryte ned motstander (Park spesielt eller Fletcher), men det er litt trist at det skal være i kanskje den viktigste offensive posisjonen. 

 

Forøvrig enig i det meste Amoralsk sier. Så lenge vi vinner og skårer ett mål eller to skal jeg ikke klage. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Når både Van gaal og Mourinho bruker Fellaini så er det et tegn på at han er en jævlig dyktig spiller som ikke fortjener så mye hat som han får.

Yup. Viktig for fansen å ha en syndebukk, Fellaini beholder mest sannsynlig den rollen i år også, til tross for gode prestasjoner.

 

Litt circlejerk over det hele.

Mer circlejerk over dere som konstant skal prøve å overbevise oss om at han er god hver gang han har en over gjennomsnittet god kamp.

 

Han har spillt generelt rævva i 3 hele sesonger nå, men kanskje mourinho er den som får fram noe i han?

Det er bullshit. Jeg har forsvart han når jeg har ment at han har prestert. Han har ikke vært dårlig i 3 hele sesonger heller. Hadde mange gode kamper under LVG.

 

Du presiserer litt av poenget mitt. Ikke i stand til å se objektivt på prestasjonene hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Også uenig. Har ment lenge at Fellaini kan brukes som en slags joker eller som en "noe annet" hvis vi trenger noe spesielt i en kamp. Jeg har derimot ikke sett for meg at han kom til å starte i akkurat samme posisjon som han har slitt litt i under Moyes og LVG. Fellaini er i mine øyne definitivt best på motstanderen sin banehalvdel. 

 

Uansett hva man syns om Fellaini kan man ikke klage på jobbingen hans. Han er en av de som springer mest i hver eneste kamp han spiller og han dekker enorme rom! Det skal han ha. 

Lenke til kommentar

Sist Fellaini spilte i nærheten av en så god kamp som i går var vel på slutten av 14/15 sesongen når vi så vidt klamret oss til CL plass. Han var veldig god i en mer offensiv rolle, som en av de offensive midtbanespillerne i 4-1-4-1 formasjonen. Tror han kommer til å spille mye under Mourinho. Håper bare Schneiderlin og Pogba får noen kamper sammen. Har troen på den duoen. 

Lenke til kommentar

Ikke helt samme spillertype.

Glad for at vi har Carrick i stallen i minst et år til, godt med erfaring.

 

Kamp allerede til fredag. Gleder meg stort. Spennende om Pogba får startet. Smalling tilbake da også vel?

Håper at han og Bailly får til et skikkelig partnerskap utover i sesongen, han var stor for oss forrige sesong.

Lenke til kommentar

Litt statistikk fra kampen, mye positivt og ganske overraskende:

 

- 11 avslutninger, 7 på mål. Bare to ganger forrige sesong hadde vi flere skudd på mål (!)

- 27 taklinger. Bare to ganger forrige sesong hadde vi flere

- Vi mistet ballen bare 117 ganger, tangering av det beste forrige sesong, og klart best denne PL-runden

- Fellaini traff på samtlige pasninger, unntatt én og vant alle duellene han var involvert i, noe som ikke har skjedd i PL siden 2012

- Luke Shaw mistet ballen 18 ganger, Herrera mistet 14 og Zlatan og Rooney mistet ballen 13 ganger hver

- Bailly vant alle 6 duellene han var involvert i, Blind vant alle sine 7 dueller samt alle taklingene han satt inn

- Rooney var spilleren med flest pasninger på motstanders banehalvdel med en treffprosent på hele 89%

- Både Rooney, Zlatan, Herrera og Martial vant færre enn 50% av duellene

 

Vi så et United med mer selvtillit i pasningsspillet, tilstedeværelse og aggressivitet spesielt defensivt. Lover bra med tanke på at vi hadde to PL-debutanter fra start og manglet Pogba og Smalling. Vi så også bra ut fysisk. Bournemouth har trent med fullt lag hele pre-season, men ble veldig slitne utover i andreomgang. Lovende start!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bastian har blitt behandlet som en dritt, men støtter laget likevel. Alle må elske Schweini

 

Hva skulle han gjort da? Glemt hvilket lag han har signert for? Krever ikke mye å skrive et par twitter-meldinger. Hvorvidt Bastian har blitt behandlet som en dritt er det ingen av oss eller media som vet, med mindre jeg har gått glipp av noe viktig. Er da ganske normalt at en ny manager velger hvem han vil ha med i laget?

 

Forstår at det kan vises litt respektløst å la en spiller av hans kaliber trene med reservelaget, men ærlig talt så tjener de så mye penger og lever kanskje et av verdens mest privilegerte liv og burde dermed tåle slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt helt uenig med deg. Hva som har skjedd med Schweinsteiger vet jeg ikke, og skal derfor ikke dømme klubben av den grunn. Skulle det vise seg å være en del av Mourinhos måte å befeste posisjonen sin på, så er det direkte forkastelig.

 

Om han tjener penger eller ikke er da vel rivende likegyldig. Han er et menneske og SKAL behandles med respekt.

Lenke til kommentar

Helt helt uenig med deg. Hva som har skjedd med Schweinsteiger vet jeg ikke, og skal derfor ikke dømme klubben av den grunn. Skulle det vise seg å være en del av Mourinhos måte å befeste posisjonen sin på, så er det direkte forkastelig.

 

Om han tjener penger eller ikke er da vel rivende likegyldig. Han er et menneske og SKAL behandles med respekt.

Hva om det ikke er en del av Mourinhos måte å befeste seg på? Hva om han fikk pent beskjed at han ikke er en del av planene for klubben og må dessverre trene med reservelaget (evt finne ny klubb, ingen vet om det også er tema)?

 

Og klart det har noe å si. En ting er at han tjener penger og det er jobben hans, men summene er også astronomiske. Om de har vært respektløs eller ei er vanskelig å si med det vi vet i dag. Kanskje Bastian bare blei snurt av å ikke være med i teamet? Eller kanskje JM har vært litt skarp i tonen når han ga beskjed om at han ikke er med videre.

 

En del av de astronomiske lønningene får også være "plaster på såret" om noen føler seg tråkket på primadonnanykkene. De får komme tilbake til det virkelige liv, der folk får sparken eller får flyttet ansvar pga forandringer i firmaet. Hvorfor skal man behandle fotballspillere som barnehageunger?

 

Bastian har da respekt i massevis hos de absolutt aller fleste innen fotballverdenen. Om han ikke takler at han begynner å bli gammel og treg og derfor ikke går inn på 100% av fotballag så er det hans eget problem. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...