Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Marouane Fellaini misplaced just 1 of the 76 passes he attempted vs. Bournemouth - 98.7% completion rate.

 

https://www.youtube.com/watch?v=FmPZkH-0Um4&feature=youtu.be

 

Og Mourinho i post-match intervju: Red people did not love Fellaini enough, but they have to start loving him.

 

Det største problemet vårt akkurat nå er kanskje å få plass til både Zlatan og Rooney på det samme laget. Om noen skulle sagt til meg for 3-4 år siden at det kom til å bli vårt største problem, haha, ja da hadde jeg kanskje ikke tatt det så tungt.

Lenke til kommentar

Når både Van gaal og Mourinho bruker Fellaini så er det et tegn på at han er en jævlig dyktig spiller som ikke fortjener så mye hat som han får.

Fellaini er deilig å ha i stallen, mye mer verdifull mtp lønn/spilletidskrav enn for eksempel Rooney etter min mening. 

 

Deilig kamp i dag, ALLE bortekamper blir knalltøffe i år så å ta tre poeng i en kamp vi tapte i fjor er fløte for min del. Herlig å se Zlatan spille fotball, med Martial/Memphis i slaget og Mkhitaryan inn kan det bli veldig, veldig bra fremover. 

 

De Gea - 7

 

Valencia - 7.5

Bailly - 8.5

Blind - 7

Shaw - 6.5

 

Fellaini - 7

Herrera - 7

Rooney - 5.5

 

Martial - 5.5

Zlatan - 7

Mata - 7

Lenke til kommentar

Når både Van gaal og Mourinho bruker Fellaini så er det et tegn på at han er en jævlig dyktig spiller som ikke fortjener så mye hat som han får.

Yup. Viktig for fansen å ha en syndebukk, Fellaini beholder mest sannsynlig den rollen i år også, til tross for gode prestasjoner.

 

Litt circlejerk over det hele.

Endret av Muffinss
Lenke til kommentar

Helt enig angående Zlatan og Rooney. De dekker mye av det samme rommet igjennom kamp, ingen av de er rask nok til å utnytte bakrommet som oppstår fra den andre. De hadde begge passet langt bedre med en rask spiller, det er jeg helt sikker på. En av de må nok finne seg i å bli benket når Miki finner formen og Lingard er tilbake igjen, og da foretrekker jeg at Zlatan får spille grunnet hans teft for mål.

 

Rooney hadde ikke noen fantastisk kamp i dag, men det hadde ikke Herrera, Shaw eller Martial heller uten at noen klager på dem. Shaw kan jeg være enig i at er unnskyldt etter langt skadeavbrekk, men de to andre hadde rett og slett en dårlig kamp.

 

Frykter litt at Fellaini blir makker til Pogba fremover. Litt dumt da jeg svært gjerne vil se Carrick eller Morgan sammen med Pogba.

 

Mye positivt å hente fra dagens kamp, men også en del bekymringer synes jeg. Er bare første kamp, så vi får se hvordan det ser ut etter 4-5 kamper.

Lenke til kommentar

Kan ikke forstå hvorfor Fellaini skal få mer tyn enn andre, sett bort ifra at han faktisk er direkte stygg til tider. Fellaini var fryktelig svak i første omgang mot Leicester, men tok seg mer opp i andreomgang. I denne kampen var han god og en viktig faktor på midtbanen. Til tider dominere han og jeg liker hvordan han evner å ta ned ball og dra den med seg framover. Fellaini var god i dag.

 

ProphetSe7en:  Du legger vekt på at andre spillere ikke får noe tyn når de presterer dårlig. Joda, de gjør faktisk det. Forskjellen her er jo at Rooney har gradvishar blitt verre og verre de siste 4 årene. Han presterer bra i en av 5 kamper og resten er direkte grusomt å se på. Han har flere pasningsfeil enn noen andre (ikke idag!!) til tider og sentrer mer tilbake på banen enn andre. Martial hadde ikke noen god kamp i dag, men han har ikke vært så dårlig over 4 år nemlig, ikke Herrera heller. Det gir det "skjeve" bildet av klaging vi ser her inne og andre plasser. 

 

Rooney er over toppen og han kan ikke spille sammen med Zlatan! Det funket fint i dag og kan funke fint mot andre smålag også - men vi kommer til å slite med dette mot bedre lag. Det blir rett og slett for lite hurtighet og kreativitet tror jeg. Generelt ønsker jeg gjerne at vi kan bruke Mata (vår beste spiller i fjor!) som tier eller Mkihtaryan der - begge er bedre alternativer enn Rooney. Det skjer rett og slett ALDRI noe magisk med Rooney lengre. Han evner ikke å skape magi. Problemet med Mata istedenfor Rooney er at vi da får dårligere defensiv dekning, men bedre offensiv kreativitet. Hva som gir mest valuta og poeng vet jeg ikke. Jeg vet derimot at Rooney ikke bidro med mange poeng første halvdel av sist sesong - det gjorde derimot Mata fra sin kantposisjon. 

 

Ellers enn det var det en del bra i dag. Vi har enda flere spillere som ikke er i form, og det vises tydelig, så hvordan toppnivået skal bli når alt sitter gleder jeg meg til å se. Tror ting kan bli riktig så bra under Mourinho i nærmeste framtid, selv om jeg er litt reservert etter de siste tre årene til å spå noe gull. Gleder meg som en unge til å se Pogba på banen og forventer nærmest at det skal bli et fyrverkeri når han spiller for oss. Gøy blir det.

 

Elsker Zlatan, så sykt mye!!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problem med at Rooney får kritikk, er bare den ekstremt latterlige måten det gjøres på av enkelte. Utrolig repeterende å lese om alle som skal slutte å se kamper, finne seg nytt lag osv om han spiller. Det ser rett og slett helt tåpelig ut enten det er i kamptråden eller i denne tråden.

 

I tillegg får han masse kritikk som er helt uten mål å mening, rett og slett fordi det er "inn" å klage på ham. Samme gjelder jo Fellaini, som også får dritt uansett hva han gjør.

 

Jeg ser gjerne en annen spiller enn Rooney i 10`er rollen jeg også, men når han nå blir valgt av JM også så må det være noe som ligger bak, for tror ikke JM lar seg diktere på hvem han skal starte med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge Rooney spiller på et lag som vinner kampene sine, så er det helt ok å ha Rooney med. Dersom én spiller øyensynlig spiller ræva, men likevel frigjør plass for andre og bidrar rent mentalt, så er det en god og viktig spiller å ha i klubben. 

 

Rooney har derimot vist gang på gang, både etter at Ronaldo gikk til Real Madrid og som kaptein for England, at han ikke er en spiller som løfter et lag. De sesongene han har vært god for United, har vi stort sett IKKE vunnet ligaen, noe som ikke nødvendigvis trenger bety noe, men det ligger nok noe i det. 

 

Mye av Rooneys symbolverdi og aura er "overtatt" av Zlatan og Pogba, de er større navn og stjerner enn han. Der United behøvde en posterboy og lederskikkelse i Rooney under Moyes og LvG, har behovet smått forsvunnet etter denne sommeren. Nå ser han mer ut som han gamlingen på NAV-kontoret som ikke kan IT og som spør om hjelp til å åpne Internet Explorer, men som er for vanskelig å si opp.

 

Men hver gang jeg kritiserer han som mest, så scorer han jo. Så hvem vet...

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

 

Når både Van gaal og Mourinho bruker Fellaini så er det et tegn på at han er en jævlig dyktig spiller som ikke fortjener så mye hat som han får.

Yup. Viktig for fansen å ha en syndebukk, Fellaini beholder mest sannsynlig den rollen i år også, til tross for gode prestasjoner.

 

Litt circlejerk over det hele.

 

 

Mer circlejerk over dere som konstant skal prøve å overbevise oss om at han er god hver gang han har en over gjennomsnittet god kamp.

 

Han har spillt generelt rævva i 3 hele sesonger nå, men kanskje mourinho er den som får fram noe i han?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...