Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PvP-server har vel egentlig fryktelig lite for seg i Vanilla? Hvertfall med tanke på gevinst iform av noen form for logisk progresjon mot noe som helst eller belønning? Uten om følelsen du eventuelt får av episke PvP kamper i diverse områder da, eventuelt ganking om du liker å være en shitkid.

 

Har alltid spilt på PvP-server og har på Warmode i Retail/Live/BfA, men i Classic så blir det nok PvE-server bare for å spare seg for all frustrasjonen som vil oppstå når du går rundt og aner fred og ingen fare og plutselig kommer det et 40-manns RAID som bare løper rundt og maltrakterer alt og alle rundt seg.

 

Hvordan var det med byer osv i Vanilla? Du kan vel fremdeles utføre RAID's av byer selv om du spiller på en PvE-server?

Lenke til kommentar

Hvis man liker high end raiding, starter man ikke karakter på normal realm.

 

Å rulle karakter på normal realm er en av de største feilene man kan gjøre. Plutselig er CP6 der og så står man uten mulighet til å flytte karakteren der den beste raidingen er. Dette eskalerer i omfang dersom det videreføres TBC på realmene. Lær av de som gjorde feilen i 2005/2006.

 

Det styggeste var enkelte utstpekulerte guildedere som masserekrutterte PvP -> Normal transfer på progress på Kel'Thuzad. Eneste formål var å i mål Naxxramas, guilden ble disbandet og en rekke folk satt gissel på normal realm og måtte lage ny karakter til TBC.

 

Det er mange som har brent seg på å lage normal karakter. Man bør velge PvP realm for raidingen sin del. Det er ikke så mye PvP-aktivitet uansett. De fleste er inneforstått med at slik aktivitet tar verdifull tid fra begge parter. Det blir litt aktivitet de første månedene før BG implementeres og så flater det ut til et minimum. De fleste lar deg i fred om du bruker fornuft og viser forståelse for at spillere på den andre siden også skal ha noen mobs eller quest items.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Har hatt alt av toons på PvE server siden starten av WoW og har gjort ALT av raids opp til Cataclysm uten at jeg føler at jeg manglet noe som helst... Det eneste jeg gikk glipp av var frustrasjonen jeg får av å bli ganket.

 

Har jeg lært noe som helst siden WoW startet opp så er det og ALLTID starte på en PvE server.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Tja, tror ikke ting var såpass sort/hvit selv tilbake i 2004/2005 og jeg tror det blir enda mindre sort/hvit nå i 2019. De færreste trenger vel noe top-tier guild til å begynne med og RAID's kommer nok til å gå både raskere og enklere nå i 2019 enn de gjorde tilbake i 2004/2005 rett og slett fordi spillerbasen er både eldre, mer moden og ikke minst langt bedre. Det er temmelig simple mekanismer i Vanilla/Classic og de fleste vil ha temmelig bunnsolid kjennskap til klassen de spiller og det er så ekstreme mengder med informasjon så lett tilgjengelig nå hva gjelder min/max av utstyr, skills, enchants og hva enn det skal være og guider for samtlige RAID's, bosser osv at nivået på gjennomsnittet nå i 2019 kommer nok til å være temmelig mye høyere enn hva som var tilfellet tilbake i 2004/2005.

 

Er vel nesten litt redd for hvor mange som kanskje blir litt skuffet over hvor "lett" Vanilla/Classic egentlig er når man først spiller det i 2019 med den erfaringen gjennomsnittet faktisk har, den kunnskapen de innehar og hvor lett det er å tilegne seg informasjon fra Internett om man skulle trenge litt ekstra informasjon faktisk er nå kontra tilbake i 2004/2005. Det kommer ikke til å handle om at ting nødvendigvis er så vanskelig, men heller det at ting er veldig slow-paced og tidkrevende.

 

Men at PvP servere trolig blir de mest populære tviler jeg nok ikke på ettersom de fleste som lengter tilbake til Vanilla også lengter tilbake til diverse World PvP situasjoner som de neppe vil få om de spiller på en PvE server.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

World PVP var jo virkelig kos i vanilla, spesielt pga. mangel på insentiver .
At absolutt at skal ha en belønning i dagens WoW er mye av grunnen til at så mye føles ut som obligatorisk ukentlige gjøremål og ikke ting man involverer seg i bare for det er gøy. 

 

Skal ikke benekte at kan oppstå en del frustrasjon rundt det å bli ganket, men jeg ville ikke vært foruten å kunne utklasse folk med bedre gear / høyere level, mobilisering i Barrens osv.

Lenke til kommentar

World PVP var jo virkelig kos i vanilla, spesielt pga. mangel på insentiver .

At absolutt at skal ha en belønning i dagens WoW er mye av grunnen til at så mye føles ut som obligatorisk ukentlige gjøremål og ikke ting man involverer seg i bare for det er gøy. 

 

 

Det er mye sant i det du sier der. 

WoW sliter litt med "reward-fatigue". Tanken var nok god i utgangspunktet. Vi gir spillere noe for å gjøre X aktivitet for å gjøre det fristende. Det hadde den effekten at alt man IKKE får noe får ikke lenger var "noe vits i" å gjøre, og virker som folk slutta å finne på ting selv, bare fordi det var moro. 

 

-"Fåkke noen achievement for det der"

- "Fåkke no for det der"

- "Har allerede achievementen jeg"

- "Har allerede fått gearet jeg vil ha"

 

At det pøses ut med belønninger for alt tror jeg fører til at folk KUN gjør det som dem får noe for. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, tror ikke ting var såpass sort/hvit selv tilbake i 2004/2005 og jeg tror det blir enda mindre sort/hvit nå i 2019. De færreste trenger vel noe top-tier guild til å begynne med og RAID's kommer nok til å gå både raskere og enklere nå i 2019 enn de gjorde tilbake i 2004/2005 rett og slett fordi spillerbasen er både eldre, mer moden og ikke minst langt bedre. Det er temmelig simple mekanismer i Vanilla/Classic og de fleste vil ha temmelig bunnsolid kjennskap til klassen de spiller og det er så ekstreme mengder med informasjon så lett tilgjengelig nå hva gjelder min/max av utstyr, skills, enchants og hva enn det skal være og guider for samtlige RAID's, bosser osv at nivået på gjennomsnittet nå i 2019 kommer nok til å være temmelig mye høyere enn hva som var tilfellet tilbake i 2004/2005.

 

Er vel nesten litt redd for hvor mange som kanskje blir litt skuffet over hvor "lett" Vanilla/Classic egentlig er når man først spiller det i 2019 med den erfaringen gjennomsnittet faktisk har, den kunnskapen de innehar og hvor lett det er å tilegne seg informasjon fra Internett om man skulle trenge litt ekstra informasjon faktisk er nå kontra tilbake i 2004/2005. Det kommer ikke til å handle om at ting nødvendigvis er så vanskelig, men heller det at ting er veldig slow-paced og tidkrevende.

 

Men at PvP servere trolig blir de mest populære tviler jeg nok ikke på ettersom de fleste som lengter tilbake til Vanilla også lengter tilbake til diverse World PvP situasjoner som de neppe vil få om de spiller på en PvE server.

Jeg er enig med mye her også. Selv helt mediokre guilds vil klarer å få ned alt av raids til slutt. Classic er veldig mye lettere enn moderne WoW. Men av de som tar ned ting først, tviler jeg på at det er så mange guilds fra PvE-servere.

 

Hovedargumentet mitt for å gå for PvP er uansett at alle jeg kjenner vil spille der, det vil alltid veie tyngst. Mitt hat mot world PvP får jeg bare leve med.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Classic har lette og harde raid, noen bosser er på lik linje med Mythic i BfA, ihvertfall inntil hele raidet får epic utstyr

De fleste bossene er på heroic nivå

 

Vi får vente og se hva slags servere de kommer med, og hvor mange

Iogmed at de skal ta i bruk "sharding" så kan det hende at det blir 1 av hver i hver region (Normal og PvP)

Tviler på at det blir egne RP servere

Lenke til kommentar

De må jo ha RP-servere!

 

Og nei, det blir ikke sharding, men servere slik vi kjenner dem.

 

De vil ha "layering" i starten, for å prøve å holde ting stabilt. Men du vil aldri kunne se noen fra andre servere. Det betyr bare at om det er for mange fra samme server på samme sted, så blir man splittet ut i midlertidige "sub-servere".

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Layering, sharding, 2 ord som gjør det samme

Layering tar for seg mye, mye større områder av gangen. Ikke bare smådeler.

 

Et layer kan f.eks bestå av 3000 spillere, alle på samme kontinent. Med andre ord så skal man opp i relativt sinnsyke antall spillere før man merker at teknologien blir tatt i bruk.

 

Trur det blir bra jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...