Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle begynne med ny klasse foran WoD, har jo en free level 90 men er vel greit å ta å spille litt på low-level for å lære seg litt før man hopper rett til level 90.

 

I den forbindelse, hvilken startsone for Horde er det folk ser på som den mest underholdende og beste å spille? Hørt at mange sier Goblin er litt crazy, men jeg har ingen interesse av å spille Goblin og det er vel et området du ikke kan dra til med andre raser? Har nylig spilt Pandaren så det gidder jeg heller ikke og det er også en rase jeg ikke har interesse av å spille igjen. Da har vi igjen Orcs, Trolls (de deler vel stortsett det samme bortsett fra de første 5 nivåene?), Tauren, Undead og Blood Elves?

 

Kunne jo eventuelt ha rollet Alliance bare for moroskyld, spiller aldri Alliance men som en karakter jeg skal bruke bare for å lære meg litt Priest så kan jeg jo egentlig bare kjøre Alliance for å spille fra nivå 1 type 40 og da få helt unike områder jeg aldri har spilt siden Vanilla, og de fleste er jo totalforandret siden da.

 

 

Hvilke soner er eventuelt å anbefale for Alliance?

Lenke til kommentar

Ikke gjør samme feilen som jeg.

 

Jeg brukte min free 90 på en worgen rogue, og fant nesten umiddelbart ut at det var et dårlig valg.

 

Jeg synes egentlig undead har det kuleste startområdet, mens tauren har det estetisk peneste startområdet.

 

Av startområder for alliance liker jeg best human og dwarves. Gnomenes startområde har vel fått en skikkelig overhaling, og worgen vil vel være unikt for deg om du ikke har spilt det før.

 

Startområdet er jo uansett unnagjort på en kveld med litt effektiv spilling, så det spiller jo ikke allverdens rolle hva du velger, annet enn når det kommer til utseendet og racials.

Lenke til kommentar

Har alltid likt Eversong Woods/Silvermoon og alt det.

Ville anbefalt deg å boostet en som er level 60 eller høyere. Jeg boostet en druid i level 24 og angrer vilt. Får maks professions + first aid om man booster en som er over level 60.

Boostet en hunter i ettertid i level 84. Lat kanskje, men var vel verdt det. (Feriepenger/skattepenger hoho)

Lenke til kommentar

So we’ve built a new system to be more transparent, and improve usability.

  • During a boss encounter, all combat resurrection spells now share a single raid-wide pool of charges that’s visible on the action bar button.
  • Upon engaging a boss, all combat resurrection spells will have their cooldowns reset and begin with 1 charge. Charges will accumulate at a rate of 1 per (90/RaidSize) minutes.
    • Example 1: A 10-player raid will accumulate 1 charge every 9 minutes (90/10 = 9).
    • Example 2: A 20-player raid will accumulate 1 charge every 4.5 minutes (90/20 = 4.5).
  • A charge will only be deducted when a combat resurrection is successful (when the target accepts the resurrection).
  • Raid frames now show a debuff indicating that a dead player has a pending combat resurrection available.
  • Outside of raid boss encounters, combat resurrection spells retain their normal cooldown behavior.

 

Om jeg forstår dette riktig, vil det ikke da bli mye skrik og skrål når "feil" person blir ressa? Må vel føre til mye surr og avtaler før bosser...eller??

Lenke til kommentar

Tru om det finnes 25man helnorsk guilds igjen? (da mener jeg raiding guilds)

 

Er selv i et helnorsk 25manns guild på kazzak, TheDragonfellTribe ( Endte opp med 12/14hc før sommerfeiren da vi tok raidpause )

 

Tror også det er et helnorsk 25m guild på Grim Batol kallt "Order of the White Tiger"

 

Har forøvrig lagt merke til at det begynner å bli et par norske guild på Kazzak nå, ser stadig norske rekruteringsmeldinger i trade chatten.

Lenke til kommentar

 

Tru om det finnes 25man helnorsk guilds igjen? (da mener jeg raiding guilds)

 

Er selv i et helnorsk 25manns guild på kazzak, TheDragonfellTribe ( Endte opp med 12/14hc før sommerfeiren da vi tok raidpause )

 

Tror også det er et helnorsk 25m guild på Grim Batol kallt "Order of the White Tiger"

 

Har forøvrig lagt merke til at det begynner å bli et par norske guild på Kazzak nå, ser stadig norske rekruteringsmeldinger i trade chatten.

 

 

Order of the White Tiger er så og si helnorsk, men vi har ett par svensker og dansker, men disse må kunne forstå norsk både skriftlig og muntlig da det er det slik vi kommuniserer.

Lenke til kommentar

 

Tru om det finnes 25man helnorsk guilds igjen? (da mener jeg raiding guilds)

 

Er selv i et helnorsk 25manns guild på kazzak, TheDragonfellTribe ( Endte opp med 12/14hc før sommerfeiren da vi tok raidpause )

 

Tror også det er et helnorsk 25m guild på Grim Batol kallt "Order of the White Tiger"

 

Har forøvrig lagt merke til at det begynner å bli et par norske guild på Kazzak nå, ser stadig norske rekruteringsmeldinger i trade chatten.

 

 

Anbefaler dette guildet hvis du havner på den serveren og horde-faction.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skulle ønske jeg kunne slette ting fra hukommelsen. Da hadde jeg slettet alt jeg vet om WoW slik at jeg kunne oppleve det på nytt. Det er og forblir nostalgien som drar meg tilbake. Men subber i én måned, så får vi se om jeg klarer å holde interessen oppe denne gangen.

Endret av Therawyn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har spilt en måneds+ tid nå og er i ferd med å gjøre meg ferdig med SoO for første gang gjennom LFR.

Men bortsett fra fettern min som også er med i samme guild så er det ingen andre der som er aktive lengere (mulig det endrer seg litt med WoD) så sitter på gjerdet angående det å bytte guild / server.

 

Noen tips? Fint om det er et så norskt guild som mulig, hvor jeg ikke har noen forpliktelser som går utover 100% jobb og 20% skole jeg skal gå gjennom dette skoleåret her.

Lenke til kommentar

hei

 

jeg har tengt og prøve og spille it mer og siden guildet mitt på daggerspine hvor jeg har det meste av karakterer er afk så leter jeg etter noe annet og holde på med , og tydeligvis har jeg en lock på stormreaver som jeg begynte og levle med noen venner en gang , dene er guildless og jeg er venneløs på den serveren fortiden , så om noen som spiller der har et guild , gjerne hovedsaklig skandinavisk som jeg kunne vært med i , den er lvl 45 for tiden og jeg er ikke så alt for aktiv men kunne tenkt meg og gamet litt frammover ( er jo høst og sånt )

 

trenger ikke noe fancy raiding crew , men litt aktive sosial folk hadde vært kjekt

Lenke til kommentar

Jaja, da har jeg i alle fall kjøpt WoD, så har jeg 90 boosten sånn i tilfelle jeg skulle trenge den. Hadde det ikke vært for den, hadde jeg ikke giddet å forhåndsbestille det. :p

 

Nå har jeg kjøpt to lore-bøker. Jeg tror at min manglende kunnskap om Warcraft-universets rike histore kan være det som bidrar til liten interesse for spillet. Hvis jeg leser meg opp på emnet, kanskje jeg vil få mer interesse av low level quests og slikt, slik at jeg har noe å gjøre.

 

I begynnelsen var jeg så interessert i alt som hadde med historien å gjøre at jeg leste gjennom hvert eneste quest-ark. Men siden det er så mange navn og historiske hendelser jeg ikke vet noe om, tror jeg at det er grunnen til at interessen for historien forsvant. Jeg endte opp med å gjøre som de fleste andre: klikke på quest giver, accept, lese objectives i loggen, fullføre dem, tilbake til quest giver, ferdig. I det siste har jeg fått mer og mer interesse for universets lore (derfor jeg kjøpte bøkene). Målet er å være så oppdatert som mulig til WoD kommer ut.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...