Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

hehe tja tror det er mange som ser litt frem til denne expension. Men ja et stort press på blizzard å levere varene litt mer enn de gjorde med forrige. Selv tilbake nå etter en pause siden slutten av 2010. Mest fordi jeg er spent på hva Garrison greiene tilfører spillet.

 

Vist noen ser etter et casual norsk guild på allianse siden, er jeg med i et slikt et på silvermoon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tukui , har det meste du trenger , så legger du inn dbm utenom

Tukui er mer for de som liker å pusle med lua. Det er en sånn som er åpen for forandringer. Elvui er litt mer en komplett, lukket pakke med innstillinger lagt i selve programmet (tukui har en egen modul for innstillinger). Bortsett fra det er de det samme, men foretrekker altså Elvui, som er enklere.

Lenke til kommentar

 

Tukui , har det meste du trenger , så legger du inn dbm utenom

Tukui er mer for de som liker å pusle med lua. Det er en sånn som er åpen for forandringer. Elvui er litt mer en komplett, lukket pakke med innstillinger lagt i selve programmet (tukui har en egen modul for innstillinger). Bortsett fra det er de det samme, men foretrekker altså Elvui, som er enklere.

 

 

 

Tukui , har det meste du trenger , så legger du inn dbm utenom

Tukui er mer for de som liker å pusle med lua. Det er en sånn som er åpen for forandringer. Elvui er litt mer en komplett, lukket pakke med innstillinger lagt i selve programmet (tukui har en egen modul for innstillinger). Bortsett fra det er de det samme, men foretrekker altså Elvui, som er enklere.

 

det stemte vell for 2 år siden , nå er det bare install og bruk , de har tilogmed inkludert en meny med instillinger , og for de som vill kan man go mad i lua

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sitat fra en artikkel på WoW Insider:

 

If you like soloing older content for transmog gear, well, patch 6.0.2 is going to be the most fun you have ever had. You will literally stride like a god through the raids of the past - despite the item squish, older content is now something you can destroy with contemptuous ease. I just walked into the Firelands on the PTR, and in less than half an hour everything was dead. Trash mobs disintegrated. Bosses didn't do much better. Ragnaros died so far he didn't even get to drop his hammer enough times. It was a parade of annihilation at my hands.

 

So let this be the last word for those of us who fret that soloing won't be possible in patc 6.0.2 - it absolutely will be. It will be easy.

 

Det å soloe gamle raids og dungeons er noe av det jeg liker best å gjøre, så jeg gleder meg hvertfall.

Lenke til kommentar

Ja, såvidt jeg har forstått skal det vel være mulig å solo alt opp til og med Cataclysm-raids. Det vil jo alltids være folk som klarer å gjøre ting enda bedre, men for normale spillere som meg blir det litt annerledes :p

 

Edit: wowhead.com har laget en guide til det som skjer i de kommende ukene:

 

http://www.wowhead.com/news=243610/guide-to-the-6-0-2-iron-horde-blasted-lands-and-ubrs-prelaunch-event?refresh

Endret av kimbert007
Lenke til kommentar

Er det noen som kjenner til lover og regler rundt EULA'er og dere gyldighet på det norske markedet? Selv har jeg nå fått en instant permanent utestengelse fra spillet for bruk av "unapproved use of third-party software" og det var det. Ingen ytterligere forklaring, ingen informasjon om verken tid eller sted?

 

Åpnet en ticket hvor jeg spurte hva som var årsaken og om det var mulig å få litt mer informasjon, alt jeg får beskjed om da er at de har gått igjennom utestengelsen på nytt og konkludert med at den blir værende på grunn av brudd på spilles EULA som tilsier at det ikke tillatt med bruk av "unapproved use of third-party software".. Altså de forteller meg altså ikke en ting mer enn det jeg visste fra før av, som er fryktelig lite..

 

Dette er jo noe provoserende, har vært en relativt aktiv spiller siden 2008, har brukt bøttevis med tid og penger på dette spillet, og jeg har forhåndsbestilt Warlords of Draenor. Og vips der var alt kastet ut av vindu?

 

 

Jeg mistenker nok at det enten er snakk om bruk av makroer i form av Logitech eller Razer sin programvare for tastatur og mus som gjør diverse angreps kombinasjoner i automatisk rekkefølge? Har alltid vært litt tvilsom til hvorvidt dette faktisk er å se på som juks eller ikke, men har benyttet dette i såpass lang tid nå og kjenner til mange flere som gjør det samme og spesielt Logitech er jo ofte profilert sammen med World of Warcraft og Blizzard så hvor ille kan det være? Men fult mulig jeg har tatt helt feil?

 

Eller så kan det være min simple "anti-idle" script som jeg kjører fra tid til annen, sånn som da jeg skal queue for diverse LFR osv som DPS så kan det fort være snakk om 20-45 min kø osv.. Da har det skjedd at jeg setter i gang en enkelt applikasjon i Windows som automatisk gjør et museklikk hvert 5 min for å forhindre at jeg logger ut av spillet mens jeg står i kø også sørger jeg for å ha så høy lyd på høyttalerne / hodetelefonene at jeg hører når jeg har fått gruppe. Men syntes det er litt drøyt om dette skal få meg kastet ut av hele spillet? Så vidt jeg vet så er det vel ikke ulovlig å få Windows til å automatisk klikke på musa hvert 5 min? Ikke aner jeg hvordan Blizzard skal kunne vite om det er jeg selv som gjør det eller en simpel applikasjon satt opp i Windows..

 

 

 

Uansett, faktum er at jeg har blitt utesteng og det er tydeligvis helt umulig å få noe fornuftig informasjon ut av Blizzard rundt dette? Har forsøkt å lese meg litt opp rundt dette og gyldigheten rundt EULAer i Norge og konsekvens av utestengelse. Eneste jeg finner frem til er at tjenester solgt på det norske markedet må ha EULAer som spiller overrens og ikke går utover norske forbrukerkjøpslover, og i forbrukerkjøpsloven så virker det som om det stilles strenge krav til bevisbyrde fra tjenestetilbyder for brudd av tjeneste som forbruker har betalt for. Her kan det jo virke som Blizzard har en stor bevisbyrde på sin side som de til nå helt åpenbart ikke oppfyller, men så er jo spørsmålet, hva i allverden skal jeg som forbruker gjøre med dette? Skal jeg gå til forbrukerrådet? Hvem er det som har nubbesjans til å kjøre noen sak her, jeg som forbruker sitter vel med skjegget i postkassa åkkesom?

 

Blizzard nekter meg også å refunderen forhåndsbestillingen av Warlords of Draenor? Det finner jeg ekstremt lite logisk, enhver forhåndsbestilling må vel kunne avbestilles? Utestengelse eller ei...

Lenke til kommentar

Rart de er så strenge i et dalende marked.

Men museklikk-scriptet er nok fyfy, du skal holde deg online, men samme script kan jo brukes til å automatisere spillet.

Warden som er softwaren du kjører i bakgrunnen som scanner alt i minnet på pcen din snapper kjapt opp det.

En kompis ble bannet for å ha besøkt gullsider på nett mens han spillte wow , dvs uten å ha kjøpt.

 

 

Plan B er nok å kjøpe en brukt konto^^

Ble bannet selv på level 51 i 2006/7.

Fikk ingen grunn og den ble aldri åpen.

Vet ikke hva jeg gjorde galt heller, hadde ikke en addon en gang på den tiden.

Lenke til kommentar

Holder også en knapp på museklikk scriptet. Warden kjører hele tiden og følger med hva som er i minnet konstant. For å stoppe dårlige bot scripts mm. Du skaffer deg en fordel foran de som ikke bruker det, dermed er det "ulovlig" iflg EULA. I MMO spill der køer er et problem er det verste som finnes folk som bruker exploits for å ikke bli logget ut. Betyr lengre kø for alle som venter.

 

Bevisbyrden ligger nok hos dem siden de ikke banner folk for moro skyld

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er ikke så lett å ringe Blizzard eller World of Warcraft support i og med at de ikke lenger har noe telefonnummer liggende ute? De sier selv at du må kontakte de via tickets også vil de eventuelt ringe deg opp om nødvendig.

 

Det er utrolig dårlig oppfølgning og kundebehandling ute å går her nå syntes jeg, jeg reåpnet min ticket som jeg la samme dagen som jeg ble utestengt og ettersprute spesifikt litt mer informasjon om hvem, hva, hvor og når dette har skjedd, og hva slags applikasjon de mener har brutt med lisensvilkårene til spillet og at jeg refererte til norske forbrukerkjøpslover som sier at bevisbyrden er på deres side og at jeg fremdeles ikke har sett noen form for bevis eller detaljinformasjon som egentlig forteller meg noe som helst annet enn at de påstår at det har vært brudd på EULA, ha det bra.. Mer eller mindre.

 

Dette er hva jeg får som svar;

 

 

This is the latest response from Customer Support:

Thank you for your continued correspondence. After a thorough final review of the action taken against this license, we have arrived at the same conclusion. The action will not be reversed or changed under any circumstances.

 

We understand that you may still have concerns regarding the action, but we must reiterate that it was taken to address a violation of our policies (http://us.blizzard.com/en-us/company/legal/), which all players accept before logging into the game.

 

As this issue has been reviewed by multiple representatives, it is now considered closed. If you have questions regarding a different license or issue, please feel free to contact us again. However, further inquiries regarding this issue will no longer receive a reply.

 

 

Igjen så svarer de jo egentlig ikke på noe som helst av det jeg spør om.. Virker som det er svært lite håp om å komme seg noen vei her, regner med at de stenger kontoer såpass ofte at dette bare er et resultat av at de ikke gidder å kaste bort tid på ting som dette. Men igjen så er det jo ekstremt dårlig kundeservice å bare utestenge en konto og ikke være imøtekommende med informasjon i etterkant.

 

 

Selv må jeg vel nesten bare gå ut ifra at det er mitt anti-afk verktøy som er årsaken, men det hadde jo vært veldig fint å få dette verifisert på noen måte men det kan man visst bare glemme.. Syntes det fremdeles er ganske drøy behandling av konto som er tilbake fra 2008 og jeg kan ikke fatte og begripe hvordan de kan nekte tilbakebetaling av min forhåndsbestilling av Warlords of Draenor, Digital Deluxe Edition med tanke på at det er en ren forhåndsbestilling av en utvidelse som ikke er sluppet..

 

 

Det å starte opp en ny konto nå er svært lite aktuelt, vil jo få en "gratis" level 90 karakter så jeg er jo uansett klar for Warlords uansett med ny konto, men etter såpass dårlig kundeopplevelse så dreper det jo utrolig mye av entusiasmen min rundt spillet for å være helt ærlig.. Og som relativt stor Warcraft lore person så var jo dette en veldig spennende utvidelse, blir vel til at jeg heller bare ser på folk spille via streams og opplever lore via YouTube.. Det å anskaffe ny konto vil jo koste noen kroner også, kjøpe Battle Chest fra G2A.com til ca 100 kr som vel nå vil inkludere 30-dager og alle utvidelser til og med Mists? For deretter kjøpe Warlords for andregang.. Kjenner det er lite fristende nå.

Lenke til kommentar

Regner med at du kan logge på eu.battle.net - gå på live chat med GM's.

 

Må nok si du har vært meget uheldig, har mange kompiser som boter både på WoW og Hearthstone uten problemer :p kanskje du har nokså dårlig programert script som er lett å oppdage? =)

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...