Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Jaja, da har jeg i alle fall kjøpt WoD, så har jeg 90 boosten sånn i tilfelle jeg skulle trenge den. Hadde det ikke vært for den, hadde jeg ikke giddet å forhåndsbestille det. :p

 

Nå har jeg kjøpt to lore-bøker. Jeg tror at min manglende kunnskap om Warcraft-universets rike histore kan være det som bidrar til liten interesse for spillet. Hvis jeg leser meg opp på emnet, kanskje jeg vil få mer interesse av low level quests og slikt, slik at jeg har noe å gjøre.

 

I begynnelsen var jeg så interessert i alt som hadde med historien å gjøre at jeg leste gjennom hvert eneste quest-ark. Men siden det er så mange navn og historiske hendelser jeg ikke vet noe om, tror jeg at det er grunnen til at interessen for historien forsvant. Jeg endte opp med å gjøre som de fleste andre: klikke på quest giver, accept, lese objectives i loggen, fullføre dem, tilbake til quest giver, ferdig. I det siste har jeg fått mer og mer interesse for universets lore (derfor jeg kjøpte bøkene). Målet er å være så oppdatert som mulig til WoD kommer ut.

 

 

Må lese litt om The Horde først. Vet jo ikke hvem noen av karakterene er. Traileren sa meg absolutt ingenting fordi jeg ikke kjenner til figurene. Holder på med en bok som heter "Rise of the Horde" som visst skal være et bra sted å begynne.

 

Kan hjertelig anbefale Christie Goldens "Lord of the Clans"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi, her var det kommet mange gode tips. Jeg setter pris på det, men jeg foretrekker faktisk lesning fremfor videoer. Spesielt i denne sammenhengen, da en playthrough hele tiden minnner meg på at det er spill, mens tekst gir det et mye sterkere preg av å være en fantasy-historie på lik linje med "ordentlige" bøker (f.eks Lord of The Rings)... Hvis dere skjønner. Det er lettere for meg å få god innlevelse gjennom lesning. Litt klumsete forklart kanskje, men dere skjønner sikkert. Men takk for alle gode tips uansett. :)

Lenke til kommentar

Vel, hvis du virkelig vil lese finnes det haugevis av novellebøker satt i WOW-universet. Outland har massevis av dem. Du finner dem på amazon også. Om det forklarer så mye vet jeg ikke, da de er bøker skrevet om diverse helter og deres liv og leven.

Vel, i det siste må man jo nesten lese bøkene for å få med seg hva som skjer, siden viktige hendelser mellom expansion packs og patcher og what not kun dukker opp i bøkene, og så og si ikke blir nevnt i spillet i det hele tatt.

 

Derfor har jeg ikke fått med meg noe som helst når slikt har skjedd de siste årene, sist jeg leste en WoW-bok var rett før Cataclysm.

Lenke til kommentar

Hva bør jeg bruke som resto shaman: Giorgios Caduceus of Pure Moods (ilvl 502), eller disse to: Tihan, Septer of the Sleeping Emperor og Crafted Malevolent Gladiators Redoubt (begge ilvl 476)?

 

Det er jo moro med staff, men er usikker på om det er bedre enn disse to. :)

 

Edit: Har tatt en liten runde med et par raid, og det ser ikke ut til at det er så stor forskjell kanskje. Får tenke litt.

Endret av Omicron2
Lenke til kommentar

Når jeg starter opp igjen, har jeg lyst å levle en hordie. Har prøvd på det mange ganger, men har alltid gitt opp. Tenker å prøve enten paladin eller shaman. Men har hørt at shaman har vært mediocre både på damage og healing. Er det fremdeles tilfelle? Har ikke lyst å ende opp med en klasse som ingen vil spille med (hørte det var sånn før).

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Når jeg starter opp igjen, har jeg lyst å levle en hordie. Har prøvd på det mange ganger, men har alltid gitt opp. Tenker å prøve enten paladin eller shaman. Men har hørt at shaman har vært mediocre både på damage og healing. Er det fremdeles tilfelle? Har ikke lyst å ende opp med en klasse som ingen vil spille med (hørte det var sånn før).

Broren min er raid leder i guildet jeg spiller i, og som raid leader ligger han på topp både som resto shaman og enhancement shaman. Såfremst ikke det kommer en viss warlock-bror å kaprer toppen da, en sjelden gang :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...