Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

5 timers raid, 40 man MC, pes pes pes.

Ting var ikke bedre før. Alt tok lengre tid, det var et helvette å være RL

Skjønt, etter 9,5 år så er fremdeles mitt beste minne fra wow å endelig klare å ta ned Ragnaros etter over 3 uker med trening. Siste try, alle var lut lei wiping. Bare 1 førsøk til, og kabooom hysterisk skriking på Ventrilo.

 

For min del så har jeg ikke tid til 5 timers raid lenger. Synes retningen det har tatt og vil ta med nivåer i raiding er helt strålende. Man kan legge seg på det nivået man vil, og får rewards (gear) deretter.

 

Kommer nok til å spille WOD, og levle opp alle chars. 10 års jubileum med 40 man MC blir hysterisk morro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et kjekt sammendrag av storyen i WoD fra rockpapershotgun:

 

On the off chance that, like me, you had basically no idea who any of these people were despite having played every Warcraft game and most of WoW, here’s a crash course. Four Legs McGee is Mannoroth, the green goo is his blood which enslaves but empowers those who drink it. In the original timeline (stay with me) Grommash Hellscream and his whole clan do so, then taking over Draenor and invading Azeroth. His kid, Garrosh Hellscream, shows up a lot later and is quite the bad guy, final boss of the last WoW expansion. He’s gone back in time (a dragon helped him) to this moment and altered history by explaining to his da’ what a bad idea the whole blood-drinking dealio is. In this alternate timeline/universe (nearly there) they instead use future tech to unite the clans and invade. Only the invasion comes into the current time and universe because Garrosh has a bone to pick with the heroes of Azeroth (aka us).

Who woulda thunk a time travel story would get complicated?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

5 timers raid, 40 man MC, pes pes pes.

Ting var ikke bedre før. Alt tok lengre tid, det var et helvette å være RL

Skjønt, etter 9,5 år så er fremdeles mitt beste minne fra wow å endelig klare å ta ned Ragnaros etter over 3 uker med trening. Siste try, alle var lut lei wiping. Bare 1 førsøk til, og kabooom hysterisk skriking på Ventrilo.

 

For min del så har jeg ikke tid til 5 timers raid lenger. Synes retningen det har tatt og vil ta med nivåer i raiding er helt strålende. Man kan legge seg på det nivået man vil, og får rewards (gear) deretter.

 

Kommer nok til å spille WOD, og levle opp alle chars. 10 års jubileum med 40 man MC blir hysterisk morro.

 

Er helt enig! Det var en helt annen følelse å ta ned bosser, og da spesielt sistebosser, før i tiden. Ragnaros var en av dem for vårt guild også. Øvde i evigheter, og den lettelsen som ble uttrykt på Ventrilo når han gikk ned for første gang var helt utrolig. Nefarian fra BWL og Hakkar fra ZG var likedan. Men husker spesielt når vi tok C'thun i AQ40. Vi hadde slitt lenge og bestemte oss for at denne helga skulle han ned uansett. Så vi satte av en lørdag (av alle ting) der vi begynte tidlig på dagen. Vi tok ned Twin Emperors først før vi bevegte oss oppover til C'thun. Flere timer med skriking, et par gkicks og en hau av energidrikker senere gikk han ned. Får enda et snev av adrenalinkick når jeg bare tenker på det.

 

Men jeg er også enig i at utviklingen fra den gang til idag er meget bra. Jeg som de fleste andre som startet i Vanilla har ikke like mye tid å sette av til spillet, og dermed er det bra at man kan skaffe seg utstyr på andre måter enn å raide 5 timer, 3-5 ganger i uka. Jeg raider fortsatt med guildet mitt på Kazzak, men det er mye mer casual enn i Vanilla. Jeg ville aldri ha spilt WoW slik som det var i Vanilla den dag i dag.

 

Blir megadigg med WoD. Jeg digger at vi skal tilbake til Draenor og møte de velkjente Orcene fra loren. Samt at det blir bra å få noe nytt innhold igjen. Har allerede skaffa meg fri fra jobb til release og skal kjøre en heftig levle-session med en kompis. Blir helt konge! :D

 

En liten side note; Hvis noen her på forumet spiller Horde på Kazzak og er interessert i å raide i WoD sammen med en gjeng joviale og hyggelige nordmenn, så er det bare å gi meg et pip. Jeg er officer i et helnorsk guild kalt Cruel, som har tenkt å prøve seg på Mythic når den tid kommer WoD, så vi trenger kanskje folk. Hvis ikke du er interessert i å raide, så er du fortsatt velkommen så lenge du er norsk og bare vil ha et hyggelig guild å være i. :)

Lenke til kommentar

Blizzard no longer expects World of Warcraft subscriber growth.

 

"We really dont know if [World of Warcraft] will grow again, lead game designer Tom Chilton told MCV in a recent interview. "It is possible, but I wouldn't say it's something that we expect. Our goal is to make the most compelling content we can."

 

Dette synes jeg er litt trist. Det virker som om de har gitt opp å prøve å trekke nye abonnenter. Ikke for det, jeg forstår dem godt. Men de har egentlig ikke råd til å tenke sånn.

Lenke til kommentar

En liten side note; Hvis noen her på forumet spiller Horde på Kazzak og er interessert i å raide i WoD sammen med en gjeng joviale og hyggelige nordmenn, så er det bare å gi meg et pip. Jeg er officer i et helnorsk guild kalt Cruel, som har tenkt å prøve seg på Mythic når den tid kommer WoD, så vi trenger kanskje folk. Hvis ikke du er interessert i å raide, så er du fortsatt velkommen så lenge du er norsk og bare vil ha et hyggelig guild å være i. :)

Frister. Savner et norskt guild å spille med. Er på Twisting Nether nå, driver med heroic SoO. Får se hvordan det ender opp i WoD, men jeg merker jeg begynner å bli lei folka. Er alltid noe nytt hvert raid... I går kveld måtte vi calle tidlig siden en DPS skulle krangle med raid-leader siden han døde på Nazgrim... Endte med at de forsvant i en annen channel i en halvtime mens vi andre ventet på de... Usikker på om jeg kommer til å klare 14/14 HC før 6.0 kommer.
Lenke til kommentar

 

En liten side note; Hvis noen her på forumet spiller Horde på Kazzak og er interessert i å raide i WoD sammen med en gjeng joviale og hyggelige nordmenn, så er det bare å gi meg et pip. Jeg er officer i et helnorsk guild kalt Cruel, som har tenkt å prøve seg på Mythic når den tid kommer WoD, så vi trenger kanskje folk. Hvis ikke du er interessert i å raide, så er du fortsatt velkommen så lenge du er norsk og bare vil ha et hyggelig guild å være i. :)

Frister. Savner et norskt guild å spille med. Er på Twisting Nether nå, driver med heroic SoO. Får se hvordan det ender opp i WoD, men jeg merker jeg begynner å bli lei folka. Er alltid noe nytt hvert raid... I går kveld måtte vi calle tidlig siden en DPS skulle krangle med raid-leader siden han døde på Nazgrim... Endte med at de forsvant i en annen channel i en halvtime mens vi andre ventet på de... Usikker på om jeg kommer til å klare 14/14 HC før 6.0 kommer.

 

 

Høres ikke helt optimalt ut det! For å gi deg en oppdatering angående ståa i guildet så har vi tatt 10/14 på HC 10 man i SOO. Det var før sommeren. Vi har nå hatt en ganske lang sommerferie og har nettopp starta opp igjen.

 

Men som sagt du er hjertelig velkommen både som social og eventuell raider om du vil ta turen over på Kazzak. :)

Lenke til kommentar

Guilds = drama og atter drama. Spesiellt "social guilds". Folk blir litt for godt kjent med hverandre og da blir det alltid bråk tilslutt.

 

Jeg var i et stort et i Final Fantasy 14 i vinter. Alt virket fint, helt til plutselig det ble en salig maktkamp i de øverste ranks. En av "offiserene" begynte å anklage leader om at han ikke ga rettigheter til offiserene, og ville ha mere "makt", og begynte å slenge dritt bak ryggen hans. Så fikk han en gjeng på sin side, og de dreiv og spredde rykter og alt mulig dilldall om han og andre, og vips så quittet halve guildet en dag for å lage sitt eget, for det meste alle som var aktive endgame-spillere. Og masse whining og drama og syting fra alle kanter. Til meg som var nøytral i hele greia såklart.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Guilds = drama og atter drama. Spesiellt "social guilds". Folk blir litt for godt kjent med hverandre og da blir det alltid bråk tilslutt.

 

Jeg var i et stort et i Final Fantasy 14 i vinter. Alt virket fint, helt til plutselig det ble en salig maktkamp i de øverste ranks. En av "offiserene" begynte å anklage leader om at han ikke ga rettigheter til offiserene, og ville ha mere "makt", og begynte å slenge dritt bak ryggen hans. Så fikk han en gjeng på sin side, og de dreiv og spredde rykter og alt mulig dilldall om han og andre, og vips så quittet halve guildet en dag for å lage sitt eget, for det meste alle som var aktive endgame-spillere. Og masse whining og drama og syting fra alle kanter. Til meg som var nøytral i hele greia såklart.

Helt sant.

 

Det siste guildet jeg var i ble oppløst på én natt, da guild leaderen og kjæresten hans kicket alle og tok over guild bank og hele pakka mens vi andre var langt inne i drømmeland. Snakk om feigt, da. Jeg ble skikkelig skuffet, for jeg trivdes veldig godt i guildet. Men på den lyse siden lærte jeg leksa mi: aldri invester emosjonelt i et spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...