Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå øker telenor ut-hastigheten!


Anbefalte innlegg

Jeg er da strålende fornøyd.

Skal skifte nettleverandøren til telenor. Har allerede bestilt. 4 dager siden faktisk.

Bestilte 2048 linja, så det blir vel 4000/400 i praksis. 1 juni kommer pakken.

 

Skal bli herlig å slippe dette LOS søppelbandet. Jeg har en 1025/256 linje, og det eneste som virker skikkelig er oppfarten. På målinger så opplever jeg titt som ofte 500/256. :mad:

 

Grunnen til at telenor går ut med akkurat 4000, er vel helst at de garanterer for hastigheten, noe ihvertfall ikke LOS gjør. Om linjekapasiteten vil ligge på godt over 4000 er jo bare nok ett pluss for brukeren. :thumbup:

 

Dette var rett og slett en kjempedeilig nyhet for meg. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grunnen til at telenor går ut med akkurat 4000, er vel helst at de garanterer for hastigheten, noe ihvertfall ikke LOS gjør. Om linjekapasiteten vil ligge på godt over 4000 er jo bare nok ett pluss for brukeren. :thumbup:

De garanterer ingenting, er linja di for dårlig mellom sentral og hus så kan du være trygg på at man ikke løfter en finger for og utbedre den.

Lenke til kommentar

Grunnen til at de skrur opp hastigheten har helt sikkert en forbindelse med at de nylig lanserte IP-telefoni og at det da blir større krav til båndbredde for å kunne oppleve dette som problemfritt. ;) Konkurranse fra leverandører som kan levere ADSL 2+ kan jo også være en grunn, og for ikke å glemme UPC som nylig har lansert høyere hastigheter. Virker som Telenor gjør lite før de blir utfordret av andre.

Lenke til kommentar
Dette stinker av gammel Telenor-strategi. Isteden for å gå over til ny teknologi, f.eks. vdsl eller adsl2, stapper de litt mer salt i grøten på de gamle produktene for at folk skal sitte og råtne med dem fremfor å bytte leverandør. Telenor kunne levert vdsl i store området for lenge siden hvis de hadde ønsket. Måtte de brenne.

Så bytt da. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg syntes denne uttalelsen ifra stjelehor er den beste:

Med de nye hastighetene vil våre kunder selv på laveste hastighet raskt kunne laste ned og sende fra seg tunge filer

 

Veeeeel, sende fra meg tunge filer med 200 Kb. Riiiight.

Sitter selv på bluecom sin 2200\512 (egen sentral 498kr) og jeg får faktisk det jeg skal ha, både inn og ut. Personlig hadde jeg ønsket meg mer utlinje hvis BC skulle ha justert linja mi.

Vanlig dag hos meg er en ca 20 GIG inn og 3-4 GIG ut, så utlinja kunne gjerne vært høyere.

Hadde selv stjelehor for endel år siden (7-8 år?), og byttet da gladelig over til Nextgentel grunnet pris\hastighet, og siden over til Bluecom grunnet litt høyere hastighet og IP phone.

På den tiden har stjelehor gått ifra å være en overpriset, dårlig hastighets leverende, max nedlastning 30 GIG i måneden, 100 spenn ekstra for nye 10 GIG, møkka leverandør, til det de har og vise til idag, 8 år senere. Ledende, I THINK NOT. :thumbdown:

 

Nextgentel, bluecom, catch, osv osv har vært mer pådrivere i mine øyne enn stjelehor noensinne har vært. Kjenner ikke til noen leverandører jeg som hadde begrensning på hvor mye man kunne laste ned på en måned, OG attpåtil så måtte man ut med 100 kr til om man ville ha mer. Online ADSL my ass, hadde ikke de andre selskapene presset stjelehor så hadde dere sitti der med "ISDN ADSL" deres.

 

Men for all del, bra at stjelehor setter opp linjene sine, unner alle dere underernærte stjelehor kundene det, så får dere også se hvordan vi andre har hatt det de siste 4-5 årene. :thumbup:

 

Det som alltid har forundret meg er at alle leverandører som jeg kunne få hos meg har billigere priser og bedre hastigheter enn stjelehor, enda de leier ifra stjelehor.

Nextgentel, min første nye ISP etter Stjelehor knuste jo prisene og hadde bedre inn og MYE bedre ut linje enn stjelehor, og de måtte leie linja ifra dem.

Syntes det sier litt om stjelehor sin melking av markedet jeg. :nei:

 

Men anyway, lykke til med økningen, dere har fortjent det.

 

 

Leifer rettet.

Endret av DARK VIKING
Lenke til kommentar

512 kbit ut er helt greit syns jeg, selv om jeg har 640 :) bruker det sjeldent da.

 

Uansett 1.ste grunen tror jeg er begrensninger med adsl teknologien. Bortimot 900kbit er mulig hvis du bor et steinkast unna sentralen og på kobberet alle ønsker seg :)

 

I norge så er den effektive maksen rundt 700 eller no.

 

512 blir mer for å standardisere produkter, en fast pris for tjenesten.

 

Stabilitenen på sambandet har mye å si også, for ikke alle linjer takler alt av hastigheter.

Lenke til kommentar

dark viking;

 

jeg har aldri hatt noen problemer med telenor og slapp unna 30GB-grensen. telenor leverer en flott sikkerhetspakke med NIS og kidsurf for den som måtte ønske samt tilgang til masse rart på Internet, som f.eks. musicbrigade og storenorskeleksikon. i tillegg, utifra hva jeg har hørt, har de god kundeservice, noe jeg forøvrig ikke har hørt om f.eks. ngt.

 

det er i det hele tatt flott at telenor øker hastighetene sine :)

Lenke til kommentar

Frikky, NGT leverer også sikkerhetpakke, samt de fleste andre, ngt har også sin egen tjeneste portal, m\ filmer osv, så det er ikke noe jeg ville fremmlegge da stjelehor IKKE har monopol på slike ting. Hadde selv bruk for kundeservice 1 (EN) gang, da mail kontoen ble "rar", løst på 13 min (da er venting inkludert). Dønn stabil linje 4 år+.

 

Pointet mitt var egentlig, er det noen her som kjenner til ett annet selskap enn stjelehor som har hatt krumspring slik som 30 GIG max nedlastning på en bredbånslinje???

Jeg vet ikke om noen, men kom igjen for all del hvis noen sitter på slike opplysninger.

 

Men uannsett, litt pluss skal de ha, da de ENDELIG presser litt de og, ikke bare dilter etter.

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt da, NGT har alt annet enn bra kundeservice. Da jeg skulle melde flytting måtte jeg innom fire forskjellige kunde"villedere" og to timer på tlf før de kunne fortelle meg at DE ikke kunne legge opp linje inn i den nye leiligheten min, og etter alt styret og pisset med installasjon og bestilling av montør fra telenor fikk jeg DA beskjed om at jeg ikke kunne få høyere hastighet enn SURF 2048/512 til 550 spenn i mnd. (Hadde NTNUavtale med 2600 for 398 kr/mnd før det) fordi de på min sentral kun hadde innleid utstyr, enda jeg bare flytta 600 meter i luftlinje fra Trondheim sentrum. Sa opp abb. på dagen og bestilte start bredbånd med 2048 til 379 kroner/mnd.

Noen som vet om start setter opp hastighetene sine også? *siklesiklesikle*

Lenke til kommentar
Hmm;

61 - ADSL tilgjengelig, normalt forbehold.

 

 

Merknader:

Linjen har produktet analog telefoni

Total linjelengde inkludert inntak: 297 meter

Lengde på inntak: 100 meter (standard)

Linjestatus: Aktiv linje

Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere

Fabrikat på utstyr: ALCAUD

Mulig produktklasse: ADSL 2048/448

 

297 meter, det var da ikke ille. Ett steinkast omtrent. :)

 

Men at folk roser Telenor opp i skyene er det ingen grunn til, denne oppgraderte hastigheten kommer over 1 år for sent. Utrulling av ADSL2+ burde skje 1.juni.

Heldigvis får jeg 10mbit lyse om noen uker!

Hva er det her for noe??

Lenke til kommentar

Husk at utenfor byene er denne oppgraderingen bare teori, der har telenor, NGT og de andre solgt abonnement som overstiger kapasiteten til linjene, så du er heldig hvis du får 500kbit i praksis...

 

Snakker av erfaring her, og den verste er nok Telenor da. Husk at også NGT leier linjer av Telenor på deler av nettet sitt...

Lenke til kommentar
Jeg syntes denne uttalelsen ifra stjelehor er den beste:
Med de nye hastighetene vil våre kunder selv på laveste hastighet raskt kunne laste ned og sende fra seg tunge filer

 

Veeeeel, sende fra meg tunge filer med 200 Kb. Riiiight.

Sitter selv på bluecom sin 2200\512 (egen sentral 498kr) og jeg får faktisk det jeg skal ha, både inn og ut. Personlig hadde jeg ønsket meg mer utlinje hvis BC skulle ha justert linja mi.

Vanlig dag hos meg er en ca 20 GIG inn og 3-4 GIG ut, så utlinja kunne gjerne vært høyere.

Hadde selv stjelehor for endel år siden (7-8 år?), og byttet da gladelig over til Nextgentel grunnet pris\hastighet, og siden over til Bluecom grunnet litt høyere hastighet og IP phone.

På den tiden har stjelehor gått ifra å være en overpriset, dårlig hastighets leverende, max nedlastning 30 GIG i måneden, 100 spenn ekstra for nye 10 GIG, møkka leverandør, til det de har og vise til idag, 8 år senere. Ledende, I THINK NOT. :thumbdown:

 

Nextgentel, bluecom, catch, osv osv har vært mer pådrivere i mine øyne enn stjelehor noensinne har vært. Kjenner ikke til noen leverandører jeg som hadde begrensning på hvor mye man kunne laste ned på en måned, OG attpåtil så måtte man ut med 100 kr til om man ville ha mer. Online ADSL my ass, hadde ikke de andre selskapene presset stjelehor så hadde dere sitti der med "ISDN ADSL" deres.

 

Men for all del, bra at stjelehor setter opp linjene sine, unner alle dere underernærte stjelehor kundene det, så får dere også se hvordan vi andre har hatt det de siste 4-5 årene. :thumbup:

 

Det som alltid har forundret meg er at alle leverandører som jeg kunne få hos meg har billigere priser og bedre hastigheter enn stjelehor, enda de leier ifra stjelehor.

Nextgentel, min første nye ISP etter Stjelehor knuste jo prisene og hadde bedre inn og MYE bedre ut linje enn stjelehor, og de måtte leie linja ifra dem.

Syntes det sier litt om stjelehor sin melking av markedet jeg. :nei:

 

Men anyway, lykke til med økningen, dere har fortjent det.

 

 

Leifer rettet.

Finnes fleire typer mennesker og brukere enn Warez kiddies her i dette landet.

Skjønner egentlig ikkje kvifor folk klager slik over Telenor.

Lenke til kommentar
Pointet mitt var egentlig, er det noen her som kjenner til ett annet selskap enn stjelehor som har hatt krumspring slik som 30 GIG max nedlastning på en bredbånslinje???

Jeg vet ikke om noen, men kom igjen for all del hvis noen sitter på slike opplysninger.

 

Men uannsett, litt pluss skal de ha, da de ENDELIG presser litt de og, ikke bare dilter etter.

Vel, jeg kan ikke si noen i Norge.

Men derimot i flere andre land, også nabo landene våre, f.eks. Sverige har hatt dette. Det er egentlig ikke så merkelig at de prøvde seg på dette, da de som surfer lite betaler for de som laster ned masse. Telenor må nemmelig ut med penger for all den eksterne trafikken som blir generert.

 

Men uansett, Telenor er tydligvis ikke noe for deg. Men det finnes folk som prioriterer andre ting...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...