Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå øker telenor ut-hastigheten!


Anbefalte innlegg

HAHA de som har telenor fra før "is getting SCHTOOPED!!!

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=275283

 

les dette :(

Haha. Morsomt det der.

 

Forbrukerombud Bjørn Erik Thon er oppgitt over Telenors måte å håndtere saken på.

 

Tenker han Bjørn Erik skulle ha satt seg litt inn i problematikken først.

Det er allerede konstatert tidligere i tråden at det ikke skulle funke, så som forbrukerrådet vill..

 

Men, er ikke mitt problem. Håper bare NGT senker prisene sine snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pointet mitt var egentlig, er det noen her som kjenner til ett annet selskap enn stjelehor som har hatt krumspring slik som 30 GIG max nedlastning på en bredbånslinje???

Jeg vet ikke om noen, men kom igjen for all del hvis noen sitter på slike opplysninger.

 

Men uannsett, litt pluss skal de ha, da de ENDELIG presser litt de og, ikke bare dilter etter.

Vel, jeg kan ikke si noen i Norge.

Men derimot i flere andre land, også nabo landene våre, f.eks. Sverige har hatt dette. Det er egentlig ikke så merkelig at de prøvde seg på dette, da de som surfer lite betaler for de som laster ned masse. Telenor må nemmelig ut med penger for all den eksterne trafikken som blir generert.

 

Men uansett, Telenor er tydligvis ikke noe for deg. Men det finnes folk som prioriterer andre ting...

Så det at Telenor var den eneste ADSL leverandøren i verden som hadde nedlastnings begrensing var en ren tilfeldighet? Hvorfor kunne alle andre Norske levenrandører levere uten begrensing, til lavere priser? Og det at telenor må betale for ekstern trafikk, hva tror du for eks. Lyse må betale? Folk som sitter med 10/10 mbit, og betaler omtrent like mye som den "heftige" 2048/256 linja til telenor (549,- + 80 kr i gebyr for å ikke ha fast telefon)

 

Nei, Norge er den siste komunist stat. Når jeg er ferdig med utdannelsen er det iallefall å komme seg ut av dette landet fortere enn svinnt.

Lenke til kommentar
Med de nye hastighetene vil våre kunder selv på laveste hastighet raskt kunne laste ned og sende fra seg tunge filer

 

La oss si at jeg skal sende en hjemmelaget dvd til kompisen min med den laveste hastigheten Pga overhead regner jeg med 200kb/s.

DVD'en er på 4,7GB = 4928307,2KB = 39426457,6 Kb

 

Da blir det 39426457,6 / 200 = 197132,288 sekunder = 54 timer = 2,3 dager.

 

2,3 dager for å sende? ja dette er Telenor hastigheter :D

 

 

Ja dette er veldig RASKT Telenor. :thumbup:

 

Bra at jeg har NGT som helt sikkert vil svare med enda en fartsøkning før telenor setter hastighetene i "kraft" :love:

Endret av I hate Compaq
Lenke til kommentar
Så det at Telenor var den eneste ADSL leverandøren i verden som hadde nedlastnings begrensing var en ren tilfeldighet? Hvorfor kunne alle andre Norske levenrandører levere uten begrensing, til lavere priser? Og det at telenor må betale for ekstern trafikk, hva tror du for eks. Lyse må betale? Folk som sitter med 10/10 mbit, og betaler omtrent like mye som den "heftige" 2048/256 linja til telenor (549,- + 80 kr i gebyr for å ikke ha fast telefon)

 

Nei, Norge er den siste komunist stat. Når jeg er ferdig med utdannelsen er det iallefall å komme seg ut av dette landet fortere enn svinnt.

Nei, Telenor var, og er langt ifra verdens eneste ADSL leverandør som har begrensnigner. Det finnes mange som har det.

 

Poenget mitt var ikke hvor mye man betaler, men at Telenor prøvde å gjøre noe med den skjeve fordelingen av hva man betaler for nettet, i forhold til hva man bruker. En god tanke, men trafikkbegrensning var nok ikke veien å gå :)

Dette er en HELT annen diskusjon, så derfor slutter jeg nå.. :p

 

Edit: I hate compaq: Hvor fikk du 200 kb/s ifra? Glem forresten overhead også, Telenor kompanserer for det. Når du sier 400, får du 400 (eller egentlig 512 da). Ellers så er jeg enig med deg. Er bra dette her, har selv NGT, og håper på mer fart, evt billigere pris. Perfekt for konkurransen dette her. Kanskje vi kommer oss litt framover her i Norge også

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar
Fra artikkelen:
Opphastigheten er derimot knapt økt i det hele tatt.

 

Alt er relativt, må en huske. Økning fra 128 til 200 er en økning på over 56%, pluss overhead-fordelen. 256 til 400 er også en økning på over 56%. Å kalle det for å ha "knapt økt i det hele tatt", synes jeg er temmelig urettferdig overfor Telenor. Vanligvis er jeg ikke en tilhenger av Telenor, men rett skal være rett!

Økning fra 1 til 2 er på 100% også da.. Så jeg veit ikke helt om prosentregning er det beste når du ser på økning her. I såfall kunne du jo sett på hvor mye den økte i forhold til maks teknologien, som er tilgjengelig, har.

Lenke til kommentar

Edit: I hate compaq: Hvor fikk du 200 kb/s ifra? Glem forresten overhead også, Telenor kompanserer for det. Når du sier 400, får du 400 (eller egentlig 512 da). Ellers så er jeg enig med deg. Er bra dette her, har selv NGT, og håper på mer fart, evt billigere pris. Perfekt for konkurransen dette her. Kanskje vi kommer oss litt framover her i Norge også

Vet at den reele hastigheten på det dårligste abn er 256 men siden jeg kompenserte med overhead regnet jeg med 200 i reel hastighet.

Lenke til kommentar
HAHA de som har telenor fra før "is getting SCHTOOPED!!!

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=275283

 

les dette :(

Jeg synes Forbrukerrådet og andre som ikke ser problemet i å oppgradere eksisterende kunder til ny hastighet kan tilby seg å gjøre jobben for Telenor. Siden de mener det ikke er noe problem å oppgradere for 400,000+ ADSL-kunder over natten, bør de sette det i handling. De mener jo tydeligvis at de har mye bedre kompetanse enn ISPen på dette området.

Lenke til kommentar
HAHA de som har telenor fra før "is getting SCHTOOPED!!!

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=275283

 

les dette :(

Jeg synes Forbrukerrådet og andre som ikke ser problemet i å oppgradere eksisterende kunder til ny hastighet kan tilby seg å gjøre jobben for Telenor. Siden de mener det ikke er noe problem å oppgradere for 400,000+ ADSL-kunder over natten, bør de sette det i handling. De mener jo tydeligvis at de har mye bedre kompetanse enn ISPen på dette området.

Joda, men 7 mnd`er??? Må da være grenser. Hadde vært 30dager så var det en ting.

Lenke til kommentar
Jeg synes Forbrukerrådet og andre som ikke ser problemet i å oppgradere eksisterende kunder til ny hastighet kan tilby seg å gjøre jobben for Telenor. Siden de mener det ikke er noe problem å oppgradere for 400,000+ ADSL-kunder over natten, bør de sette det i handling. De mener jo tydeligvis at de har mye bedre kompetanse enn ISPen på dette området.

Men du må nå innrømme at Jara som stort sett har brukt 14 dager til 3 uker på og behandle og effektuere hastighetsendringer ikke akuratt kan ha et enormt effektivt system og rutiner. Det er merkelig at man ikke kunne la ISP-ene selv stå for dette i sin admin og lage enkle ubyråkratiske rutiner slike dageligdagse oprasjoner.

Lenke til kommentar
Joda, men 7 mnd`er??? Må da være grenser. Hadde vært 30dager så var det en ting.

Det man må forstå her er at det ikke kun er snakk om å endre noen innstillinger. Det er også mange sentraler hvor fysisk utstyr må oppgraderes for å takle de økte hastighetene og den påfølgende økte trafikken.

 

For de som ikke har fått det med seg, bytting av utstyr i en sentral gjøres ikke ved å klapre på et tastatur.

Lenke til kommentar
Men du må nå innrømme at Jara som stort sett har brukt 14 dager til 3 uker på og behandle og effektuere hastighetsendringer ikke akuratt kan ha et enormt effektivt system og rutiner. Det er merkelig at man ikke kunne la ISP-ene selv stå for dette i sin admin og lage enkle ubyråkratiske rutiner slike dageligdagse oprasjoner.

Har aldri sagt noe annet enn at det kunne løses mer effektivt med andre rutiner. Men dersom man skal endre rutinene før man setter igang oppgraderingene, vil ikke noen få ny hastighet før tidligst oktober 2012 :tease:

 

Man er nesten nødt til å forholde seg til situasjonen man er i, istedet for å syte over hvordan det kunne vært om ting hadde blitt gjort annerledes for 10 år siden.

Lenke til kommentar
Jeg synes Forbrukerrådet og andre som ikke ser problemet i å oppgradere eksisterende kunder til ny hastighet kan tilby seg å gjøre jobben for Telenor. Siden de mener det ikke er noe problem å oppgradere for 400,000+ ADSL-kunder over natten, bør de sette det i handling. De mener jo tydeligvis at de har mye bedre kompetanse enn ISPen på dette området.

Men du må nå innrømme at Jara som stort sett har brukt 14 dager til 3 uker på og behandle og effektuere hastighetsendringer ikke akuratt kan ha et enormt effektivt system og rutiner. Det er merkelig at man ikke kunne la ISP-ene selv stå for dette i sin admin og lage enkle ubyråkratiske rutiner slike dageligdagse oprasjoner.

Da må du gi folk DSLAM tilgang :):roll::tease:

Lenke til kommentar

Det er jo bare helt absurd at eksisterende kunder ikke får oppgradert linja før året er omme!

Hmm. Dette kan føre til masseflame har jeg en følelse av.

 

Her har telenor levert nærmest drittlinjer, og når de først får oppgradert linjene så de blir anstendige, får ikke eksisterende kunder de raskere linjene. De som faktisk skulle betydd mer enn alt annet for Telenor, blir totalt ignorert i mine øyne.

Lenke til kommentar
Det er jo bare helt absurd at eksisterende kunder ikke får oppgradert linja før året er omme!

Hmm. Dette kan føre til masseflame har jeg en følelse av.

 

Her har telenor levert nærmest drittlinjer, og når de først får oppgradert linjene så de blir anstendige, får ikke eksisterende kunder de raskere linjene. De som faktisk skulle betydd mer enn alt annet for Telenor, blir totalt ignorert i mine øyne.

Ja, det er telenor i et nøtteskall. De bruker alle slags midler for å verve nye kunder, mens de eksisterende kundene blir "ignorert" (satt på spissen). Se bare på den elendige kundeservicen deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...