Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå øker telenor ut-hastigheten!


Anbefalte innlegg

Det er jo bare helt absurd at eksisterende kunder ikke får oppgradert linja før året er omme!

Hmm. Dette kan føre til masseflame har jeg en følelse av.

 

Her har telenor levert nærmest drittlinjer, og når de først får oppgradert linjene så de blir anstendige, får ikke eksisterende kunder de raskere linjene. De som faktisk skulle betydd mer enn alt annet for Telenor, blir totalt ignorert i mine øyne.

Ja, det er telenor i et nøtteskall. De bruker alle slags midler for å verve nye kunder, mens de eksisterende kundene blir "ignorert" (satt på spissen). Se bare på den elendige kundeservicen deres.

Jepp, det er helt sant. Eneste grunnen til at de så seg nødt til å gjøre dette nå var for å kapre Ip telefon kunder osv. Slik at de forsatt kan snyte oss forbrukere for mest mulig penger. IP telefon "tilbudet" til telenor er jo en spøk, en dårlig sådan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo bare helt absurd at eksisterende kunder ikke får oppgradert linja før året er omme!

Hmm. Dette kan føre til masseflame har jeg en følelse av.

 

Her har telenor levert nærmest drittlinjer, og når de først får oppgradert linjene så de blir anstendige, får ikke eksisterende kunder de raskere linjene. De som faktisk skulle betydd mer enn alt annet for Telenor, blir totalt ignorert i mine øyne.

Ja, det er telenor i et nøtteskall. De bruker alle slags midler for å verve nye kunder, mens de eksisterende kundene blir "ignorert" (satt på spissen). Se bare på den elendige kundeservicen deres.

Vet vet jo ennå ikke NÅR de blir oppgradert. Tenk om de er ferdig oppgradert 15. juni? (ok, det skjer ikke, men Telenor sier bare at de skal ha gjort det klart i løpet av året...). Så slutt å klage før dere ikke fått levert det på noen uker.. Da kan dere klage igjen ;)

 

Telenor satser ikke spesielt mye på IP telefoni, og prøver nok ikke å "kapre" noen kunder pga denne måten. Ihvertfall ikke i forhold til IP telefoni.

Lenke til kommentar
Da må du gi folk DSLAM tilgang :)  :roll:  :tease:

Ja, NGT, Catch, BC mf greier da og holde rede på dette på eget utstyr. Skulle da ikke være noe større problem hos TN og la kvalifiserte teknikkere administrere ISP sine egne kunder i adminsystemet til disse DSLAM-ene?

Ehehe :) Helt klart. Hastighetsendring er jo bare et tastetrykk. Hvordan det tar 3uker vet jeg fan ikke. Telenor klarer ikke stole på noen som helst.

Endret av pine
Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke helt med her, Telenor justere prisene sine kraftig, og blir faktisk bedre enn NGT og dere klager.....

Man kunne selvsagt ønske at eksisterende kunder vil få det med en gang, men sånn er det ikke. Men innen 7 måneder betyr ikke at dere får det i desember. Noen vil få det i sommer år. Mest sannsynelig begynner de i byene og jobber seg utover.

 

Jeg vil faktisk si at dette var kjempebra av telenor, nå har de skjønt at hvis de skal være med og kjempe om kundene må de gjøre noe... og nå har de gjort det. Bra telenor

Lenke til kommentar
Noen som vet om det virkelig er vanskelig å øke hastigheten på alle linjene om gangen eller om det bare er noe de sier?

Hvis du hadde lest gjennom tråden, eller hvertfall de siste postene, ville du ha fått med deg at en så gedigen oppgradering også krever utskifting av en del utstyr i sentralene, noe som merkelig nok ikke kan gjøres via et tastatur :roll:

 

At fjortissene som skriker ikke skjønner sånt er ikke overraskende, og de som ringer og kjefter og skriker havner vel på en svarteliste over hvem som må vente til desember :tease:

Lenke til kommentar
Jeg har ingen planer med å vente et par uker for å se om eksisterende kunder faktisk får oppgraderte linjer, så her er oppropet!

Gi gjerne adressen til deres venner og kjente med Telenor bredbånd.

Tror du virkelig at 330000 brukere kan få dobbel hastighet over natten?

1. De aller fleste sentralene må oppgraderes med nytt utstyr.

2. Om Telenor kunne oppgradere alle ved å trykke på en tast, så ville stort sett alle internettbrukere i Norge opplevd lagg på nettet.

3. Alle eksisterende brukere vil få oppgradert linjen slik som de gjorde sist. Grunnen til at nye brukere får de nye hastighetene er at en montør må inn i sentralen for å aktivere den nye linjen uansett..

 

Edit: Norge med stor N :blush:

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...