Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå øker telenor ut-hastigheten!


Anbefalte innlegg

Er det sånn at uthastigheten blir 300, eller blir den satt til 384?

Den blir 384, men pga overhead blir den opplevde hastigheten rundt 300 som de annonserer med

Ikke for å være kjiip altså, men hvordan vet du dette? Har Telenor bekreftet det?

De "reelle" hastigheten er vel 128, 256, 384, 512 osv...

De oppgir 300 fordi at ikke kundene skal blir "snytt" for 84 kbps...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det sånn at uthastigheten blir 300, eller blir den satt til 384?

Den blir 384, men pga overhead blir den opplevde hastigheten rundt 300 som de annonserer med

Ikke for å være kjiip altså, men hvordan vet du dette? Har Telenor bekreftet det?

De har vel ikke sagt at det akkurat blir 384, ikke offisielt ihvertfall.

MEN de operer med "reele" hastigheter, noe de selv sier.. De pleier vel å beregne 20% til overhead.

 

Men ja, linjen kommer til å være på 384.

Lenke til kommentar
Men hvis man skal anta at 400 upload tilsvarer 512kbit.

 

Hva vil da 4000 download tilsvare?

 

Normalt skulle en jo tro at siden det var 2048 før, så skulle vi få 4096 nå?

 

Eller?

Du fikk ikke 2048 før, men derimot fikk du 2432.

 

Nå blir det derimot 4864/512

 

Edit: Altså, de kompanserer 20% pga overhead. Både på upload og download. Men de oppgir den reele hastigheten. Vanskelig? :p

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar
Det er ikke vanskelig, bare forvirrende. :p

 

Fordi hvis jeg egentlig fikk 2432 før, hvorfor kalte de linja mi 2048 istedet for 2000, slik som de gjør nå (heltall altså)? :p

Hehe, de har vel bare skiftet litt strategi tenker jeg :)

Gjøre det litt lettere for folk å forstå hvor mye de bør kunne laste ned. Runde tall ser vel kanskje bedre ut?

Skjønner det ikke helt jeg heller, men regner med at det er mange som ringer inn og klager på hastigheten, da de tror de skal ha mye mer...

Lenke til kommentar

Linjen har produktet ISDN GT

Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. - Aksesslinje Delt tilgang

Total linjelengde inkludert inntak: 4285 meter

Lengde på inntak: 100 meter (standard)

Linjestatus: Aktiv linje

Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere

Fabrikat på utstyr: N6A48

Mulig produktklasse: ADSL 2048/448

 

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

Hmm;

61 - ADSL tilgjengelig, normalt forbehold.

 

 

Merknader:

Linjen har produktet analog telefoni

Total linjelengde inkludert inntak: 297 meter

Lengde på inntak: 100 meter (standard)

Linjestatus: Aktiv linje

Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere

Fabrikat på utstyr: ALCAUD

Mulig produktklasse: ADSL 2048/448

 

297 meter, det var da ikke ille. Ett steinkast omtrent. :)

 

Men at folk roser Telenor opp i skyene er det ingen grunn til, denne oppgraderte hastigheten kommer over 1 år for sent. Utrulling av ADSL2+ burde skje 1.juni.

Heldigvis får jeg 10mbit lyse om noen uker!

Lenke til kommentar
Noen som vet om denne oppgraderingen også gjelder Telenors Canal Digital-kunder (d.v.s. oss som har internett via TV-kabelen, ikke ADSL)?

 

Jeg sendte en e-post til kundeservice rett før helgen og spurte om høyere hastigheter nettopp på bakgrunn av UPCs Extreme-lansering, og fikk til svar at "neida, det er ingen planer om å øke hastighetene med det første"...

 

Sinclair

Fikk denne fra Canal Digital:

 

Det er foreløpig ikke tatt noe avgjørelse på når vi kommer til å tilby

raskere internett-linjer, jeg regner med dette vil komme snart.

 

Blir spennende å se hva de kommer med :)

Lenke til kommentar
Er det sånn at uthastigheten blir 300, eller blir den satt til 384?

Den blir 384, men pga overhead blir den opplevde hastigheten rundt 300 som de annonserer med

Ikke for å være kjiip altså, men hvordan vet du dette? Har Telenor bekreftet det?

De har vel ikke sagt at det akkurat blir 384, ikke offisielt ihvertfall.

MEN de operer med "reele" hastigheter, noe de selv sier.. De pleier vel å beregne 20% til overhead.

 

Men ja, linjen kommer til å være på 384.

Se her: avtale_jarabredbaand_endringer_fra_010605.pdf

 

På side 28 står de faktiske hastighetene opplistet. Man får de hastighetene som står oppført under 'Jara ADSL Basis'. Så ja, det er offisielt (4000/400 = 4864/512) :yes:

Lenke til kommentar
Som vi ser av tabellen under har nedhastighetene økt ganske betraktlig. Opphastigheten er derimot knapt økt i det hele tatt.

 

Vel, en opphastighetsøkning på 100%(på ekstra og basis) er jo like mye som den "betraktelig økte" nedhastigheten, siden Telenor nå også kompanserer for ut-overhead. 100% økning kan vel neppe sies å være knapt siden ADSL har en begrensning på 7-800kbit opp.. På en annen side så burde de gjort dette for lenge siden, men jeg skal ikke klage :p

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Jeg undrer sterkt på hvordan skal dette gjennomføres. De skal dobble de fleste linjer, på sentraler som oftest ikke er mer en 6mbit i backbone kapasitet :roll:

 

Så skal vi snakke linjelengder og kabel hih. Jeg ligger på 2500m av telenor sitt kabelføring. Kommer meg så vidt bort i 3mbit. :whistle:

 

Jeg er vel ikke den eneste, antar at de innfører en sånn best effort linje til 449 som er over 2mbit og under 4. Mange muligheter. Tror ikke at alle blir fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...