Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå øker telenor ut-hastigheten!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MicrolaXx, må bruke denne linken

Ahh! takk :)

 

   * Linjen har produktet ISDN GT
   * Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. - Aksesslinje Delt tilgang
   * Total linjelengde inkludert inntak: 2679 meter
   * Lengde på inntak: 40 meter
   * Linjestatus: Aktiv linje
   * Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere
   * Fabrikat på utstyr: ALCASH, ALCAUD
   * Mulig produktklasse: ADSL 2048/448

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Kan bare si meg veldig fornøyd med at endelig så kommer Telenor etter, bedre sent enn aldri.... :thumbup: Men siden de er i gang, så kunne de ha økt uploaden mer, enn hva de har annonsert.

 

Norges disidert største nett/ telefon selskap bør mer kapasitet på linjenettet sitt enn dette... Men alle økninger mottas med takk :w00t:

 

EDIT: leifs..

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Ja det blir også litt feil at de tenker først på de nye kundene mens de som har vært kunder en stund må vente.

Det er ikke fordi de ikke tenker på eksisterende kunder at de nye kundene får denne hastigheten først. Det er fordi det tar tid å oppgradere alle de eksisterende kundene, mens nye kunder bare kan enkelt legges inn med den nye hastigheten.

 

Hvis dere hadde satt dere inn i hvordan teknologien bak adsl fungerer ville dere forstått at det å endre 400 000 adsl kunder sin hastighet ikke lar seg gjøre over natta.

Hvorfor er det så vanskelig å oppgradere ADSL til eksisterende kunder?

 

Må de gå inn på hver enkelt kunde manuelt? Jeg ville tro at det kunne gjøres med en server kommand, men jeg tar visst feil...!

De må bygge ut en del sentraler først tenker jeg. Mange sentraler som ligger på bortimot 100% load.

De trenger å øke kapasiteten litt først med andre ord :)

Lenke til kommentar

Resultat:

62 - Utvidet forbehold for ADSL-BASIS.

 

Merknader:

 

* Linjen har produktet ISDN GT

* Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. - Aksesslinje Delt tilgang

* Total linjelengde inkludert inntak: 682 meter

* Lengde på inntak: 54 meter

* Linjestatus: Aktiv linje

* Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere

* Fabrikat på utstyr: ALCAUD

* Mulig produktklasse: ADSL 2048/448

 

 

:D

 

Gleder meg som en unge..

Lenke til kommentar
Resultat:

62 - Utvidet forbehold for ADSL-BASIS.

 

Merknader:

 

* Linjen har produktet ISDN GT

* Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. - Aksesslinje Delt tilgang

* Total linjelengde inkludert inntak: 682 meter

* Lengde på inntak: 54 meter

* Linjestatus: Aktiv linje

* Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere

* Fabrikat på utstyr: ALCAUD

* Mulig produktklasse: ADSL 2048/448

 

 

:D

 

Gleder meg som en unge..

Du har ISDN greia enda? Hiv ut isdn og kom deg over på iptelefon, og for dei pengene du sparer på isdn kan du kjøpe meir breiband for...

 

4mbit'n skal eg ha! og ut med min isdn! (er ikkje så lenge sida eg fikk adsl heime)

Lenke til kommentar
Til Tele2 Kunder:

 

Tele2 sin prisgaranti gjelder imot tilsvarende Telenor-linjer. (http://www.tele2.no/prisgaranti/) Det betyr at det blir enten billigere ADSL-linjer eller (mer sannsynllig) Like store hastigheter som Telenor, men til en mindre pris i måneden.

 

Visst Tele2 ikke gjør noe som helst så har de sviktet oss...

Håper virkelig de andre leverandørene følger etter. Kunne godt hatt raskere enn den, litt småcrappye, 704-linjen jeg har i dag fra Tele2.

 

Og svikter de oss, da skal de få høre det!

Lenke til kommentar

"Resultat:

62 - Utvidet forbehold for ADSL-BASIS.

 

Merknader:

 

* Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. - Aksesslinje Delt tilgang

* Linjen har produktet analog telefoni

* Total linjelengde inkludert inntak: 2539 meter

* Lengde på inntak: 47 meter

* Linjestatus: Aktiv linje

* Tråddiameter: Varierer mellom flere tråddiametre

* Fabrikat på utstyr: ALCASH, ALCAUD

* Mulig produktklasse: ADSL 2048/448

 

"

er det bra?

Lenke til kommentar

Merker meg at de fleste har lengre lengde på "Lengde på inntak", hva er det fornoe ?

 

Her er mitt resultat:

 

Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. - Aksesslinje Delt tilgang

Linjen har produktet analog telefoni

Total linjelengde inkludert inntak: 1613 meter

Lengde på inntak: 5 meter

Linjestatus: Aktiv linje

Tråddiameter: Varierer mellom flere tråddiametre

Fabrikat på utstyr: ALCAHU, ALCASH

Mulig produktklasse: ADSL 2048/448

Lenke til kommentar

62 - Utvidet forbehold for ADSL-BASIS.

 

Merknader:

 

* Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. - Aksesslinje Delt tilgang

* Linjen har produktet analog telefoni

* Total linjelengde inkludert inntak: 670 meter

* Lengde på inntak: 5 meter

* Linjestatus: Aktiv linje

* Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere

* Fabrikat på utstyr: ALCAUD

* Mulig produktklasse: ADSL 2048/448

 

Dette ser ikke så galt ut, 670 meter er ikke så mye :thumbup:

Lenke til kommentar
Håper virkelig de andre leverandørene følger etter. Kunne godt hatt raskere enn den, litt småcrappye, 704-linjen jeg har i dag fra Tele2.

 

Og svikter de oss, da skal de få høre det!

men nå betaler du vel bare 299,- for den 704-linja også da, som er den billigste linja på markedet(som er landsdekkende, lokale aktører som er billigere finnes).

 

Ville bli overasket hvis tele2 kom med noen mottrekk med det første, den billigste linja deres er fortsatt norges billigste og den nest billigste koster akkurat like mye som telenor sin billigste(etter oppgraderte hastigheter fra telenor blir de også like raske).

 

Det eneste tele2 _må_ gjøre er og endre litt på "ADSL X-Large" abbonemanget for å holde prisgarantien sin. Tele2 kommer nok til å svare, men ikke forvent at de skal komme med noe i morra da de fortsatt i noen månder er godt innenfor prisgarantien de lover.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

* Linjen har produktet ISDN GT

* Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. - Aksesslinje Delt tilgang

* Total linjelengde inkludert inntak: 344 meter

* Lengde på inntak: 10 meter

* Linjestatus: Aktiv linje

* Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere

* Fabrikat på utstyr: N17A48

* Mulig produktklasse: ADSL 2048/448

 

 

Behagelig avstand gitt :D

Lenke til kommentar
Ja det blir også litt feil at de tenker først på de nye kundene mens de som har vært kunder en stund må vente.

Det er ikke fordi de ikke tenker på eksisterende kunder at de nye kundene får denne hastigheten først. Det er fordi det tar tid å oppgradere alle de eksisterende kundene, mens nye kunder bare kan enkelt legges inn med den nye hastigheten.

 

Hvis dere hadde satt dere inn i hvordan teknologien bak adsl fungerer ville dere forstått at det å endre 400 000 adsl kunder sin hastighet ikke lar seg gjøre over natta.

Hvorfor er det så vanskelig å oppgradere ADSL til eksisterende kunder?

 

Må de gå inn på hver enkelt kunde manuelt? Jeg ville tro at det kunne gjøres med en server kommand, men jeg tar visst feil...!

De må bygge ut en del sentraler først tenker jeg. Mange sentraler som ligger på bortimot 100% load.

De trenger å øke kapasiteten litt først med andre ord :)

Det er jo heller ikke helt logisk da, i og med at de som bestiller etter 1. juni får den nye hastigheten med én gang. Må jo i såfall bygge ut til dem og først.

Lenke til kommentar

Det er jo heller ikke helt logisk da, i og med at de som bestiller etter 1. juni får den nye hastigheten med én gang. Må jo i såfall bygge ut til dem og først.

Har vel med kapasiteten å gjøre :)

Hadde de gjort dette med 400 000 kunder over en natt, så hadde nok nettet gått ner ganske så fort ville jeg tro.

Dermed tar de det i etapper, er vel ikke så merkelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...