Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå øker telenor ut-hastigheten!


Anbefalte innlegg

Jepp, den andre kapaks linken funket utmerket.

 

Noe overraskende at linja mi er på bare 1391 meter.

 

Jeg hadde forventa noe ut over 3500 meter.

 

Betyr dette at jeg kan få hastigheter ut over 6mbit og lignende?

 

hypotetisk selvsagt :p

 

Akkurat nå står det: Mulig produktklasse: ADSL 2048/448

men det er vel sikkert fordi telenor har ikke noe fetere linje å "tilby" for øyeblikket.

 

 

nå ble jeg glad.

 

 

*GLAD*

 

Blir koblet av bluecom i juni og.. så da står jeg fritt til å fråtse i alle de nye tilbudene som unektelig må komme etter telenors oppgradering.

 

SAKER!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. er disse KAPAKS greiene riktige? Jeg får:

Total linjelengde inkludert inntak: 3543 meter

 

mens en nabo 100 meter unna får

Total linjelengde inkludert inntak: 1994 meter

 

Noe sier meg at noe må være galt (eller at telenor har lagt telefonkabelen inn i huset rundt hele Oslo før den kommer inn i veggen.)

 

 

EDIT: 72 bruker(e) leser dette emnet :w00t::w00t:

Endret av I hate Compaq
Lenke til kommentar

Blir litt å gjøre på jobben igjen nå da tenker jeg. Ble en god del feilmeldinger i forrige omgang når 1Mb linjer ble oppgradert til 2Mb, modemer som ikke takla det o.l. Bare å lukke øynene og håpe på det beste når det gjelder linja mi ivaffal, er ikke overbevist om at 4Mb blir dønn stabilt i det sprengte nettet heromkring.. Får vel ringe inn og høre hva slags oppnåelig hastighet de har på linja mi..

Lenke til kommentar

Jaja... Etter å ha lest 1001 poster med "Yay! Go Telenor, må skifte fort som faen!", må jeg bare si at det ikke vil gå fryktelig lenge før konkurrenter har like gode, eller bedre tilbud på ADSL, til samme eller bedre pris. :dontgetit:

 

Men for all del! Kudos til Telenor som stiller opp linjene for oss, det gjør de mer konkurrasnedyktige. De har vel allerede kapret 245 14-åringer fra forumet her som går rett til mor og "vil ha ny ADSL"...

For min del blir jeg sittende på gjerdet en stund til før jeg eventuelt oppgraderer fra min nåværende 704/128 linje (som straks blir til 1000/200)...

 

EDIT: litt korrektur

Endret av _Talon_
Lenke til kommentar
Hmm. er disse KAPAKS greiene riktige? Jeg får:

Total linjelengde inkludert inntak: 3543 meter

 

mens en nabo 100 meter unna får

Total linjelengde inkludert inntak: 1994 meter

 

Noe sier meg at noe må være galt (eller at telenor har lagt telefonkabelen inn i huset rundt hele Oslo før den kommer inn i veggen.)

 

Kan jo være at du bor akkurat på grenseområdet mellom to sentraler, eller at linja di går en alternativ vei igjennom nettet p.g.a manglende kapasitet der du normalt ville gått(selvom da skal du egentlig ikke få ADSL). Ellers så kan det jo som du sier være at linjeføringa di er registrert riv ruskende galt, ville ikke vært første gangen!

Lenke til kommentar

Bluecom bør komme med en kontring ganske kjapt. Ellers mister de meg som kunde iallefall. Er jo Telenor som har tatt på seg den ledende rollen i markedet for tiden. Leverandørene som bruker linjene deres er aldri i forkant med gode tilbud. Kommer bare diltende etter fordi de må.

Lenke til kommentar
Hmm. er disse KAPAKS greiene riktige? Jeg får:

Total linjelengde inkludert inntak: 3543 meter

 

mens en nabo 100 meter unna får

Total linjelengde inkludert inntak: 1994 meter

 

Noe sier meg at noe må være galt (eller at telenor har lagt telefonkabelen inn i huset rundt hele Oslo før den kommer inn i veggen.)

Det er sånn her og.

 

Jeg har alltid trodd at jeg var den som hadde lengst linje til sentralen, men etter litt test på den sida, så fant jeg ut at jeg er en av de som har kortest linje i nærområdet.

 

:D

 

Sykt, men det ser ut som dem legger den linja i en loop rundt husene. Begynner

sør og går nordover og tilbake.

 

Så naboen rett nedenfor meg (10 meter) har linje på 3461 meter o.s.v

Lenke til kommentar
Bluecom bør komme med en kontring ganske kjapt. Ellers mister de meg som kunde iallefall. Er jo Telenor som har tatt på seg den ledende rollen i markedet for tiden.

Ledende og ledende...

Hvor da? Ser ikke helt dette argumentet holder sett i forhold til hva andre tilbyr.

DC var da ute med priser på disse linjene for endel dager siden.

BC kommer selvsagt med sine priser, det er tross alt bare april og ingen får noesomhelst av dette før ut i Juni.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt dette med linjeavstand jeg. Har telenor 1024/256, men når jeg tar speedometer, får jeg 1100... Uploaden er faktisk litt lavere enn 256, teoretisk er 32 kbs, men får aldri over 28-29... Bor over 4 KM fra sentralen...

 

Det er fordi det er overhead på download og ikke på upload.

 

Jeg har 1024/256 fra bluecom, og der har jeg som regel 1067-1100 på download og 207-218 på upload.

 

Med andre ord, det er helt normalt ... ?

Endret av Erad
Lenke til kommentar

eg syns nå Telenor fremdeles holder seg skikkelig på fattiglinja på ut-hastigheten.

du skal ikke besøke mange alternative leverandører for Internet for å knuse den ut-hastigheten.

 

ser mer frem til Lyse i mitt område.. telenor prøver, men forholder seg kjipe.

men av og til så skal det rektignok ikke mer enn en cola til de ansatte så smiler dem uten å tenke reality

Lenke til kommentar

Resultat av validering: 
ADSL tilgjengelig, utvidet forbehold. 
Merknad 
Linjen har produktet ISDN GT 
Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. - Aksesslinje Delt tilgang 
Mulig produktklasse: ADSL 2048/256 

Adresseinformasjon 
Fylke: AKERSHUS 
Kommune: Ås
Adresse: XXXXXXXX
Produktinformasjon 
Søkt produkt: : ADSL-BASIS 
Mulig produktklasse: ADSL 384/128 
Mulig produktklasse: ADSL 704/128 
Mulig produktklasse: ADSL 1024/256 
Mulig produktklasse: ADSL 2048/256 
Linjeinformasjon 
Telefonnummer: 6494XXXX
Linjenummer: 100XXXXX 

 

Dette er alt jeg får opp! Hvor står avstand? (sensitiv info redigert vekk)

Lenke til kommentar
down/up 10:1 - vil ikke dette medføre at upload vil være en kraftig flaskehals, og du i prinsippet ikke kan få utnyttet nedhastigheten? Tenker at f.eks. fildeling av esel-typen vil lide kraftig under dette...?

 

Det er jo fint å sette opp ytelsen på produktarket hvis det ikke fører til vesentlig større trafikk...

 

.tommyb

Normalt sender man ikke så mye data ut av PC'en Hvis ikke du har en server av et eller annet slag da.

Lenke til kommentar

Skulle nesten tro dette var en spøk !

Men det er en utrolig gla melding for meg , har Basis linja :blush:

 

Fikk mail av Catch internett nå, dem har visst knall tilbud på internett :p

 

Får jo bare håpe at jeg får det 1.juni, eller 3.juni da, jeg er konfirmant 5.juni ;D

Kanskje jeg skal ta en runde CS:S på Konfirmasjons dagen ?

 

Jeg ble litt sjokka da jeg så at man betaler over 4000 kroner for nette i året :O

Endret av Stian_A
Lenke til kommentar
Ja det blir også litt feil at de tenker først på de nye kundene mens de som har vært kunder en stund må vente.

Det er ikke fordi de ikke tenker på eksisterende kunder at de nye kundene får denne hastigheten først. Det er fordi det tar tid å oppgradere alle de eksisterende kundene, mens nye kunder bare kan enkelt legges inn med den nye hastigheten.

 

Hvis dere hadde satt dere inn i hvordan teknologien bak adsl fungerer ville dere forstått at det å endre 400 000 adsl kunder sin hastighet ikke lar seg gjøre over natta.

Hvorfor er det så vanskelig å oppgradere ADSL til eksisterende kunder?

 

Må de gå inn på hver enkelt kunde manuelt? Jeg ville tro at det kunne gjøres med en server kommand, men jeg tar visst feil...!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...