Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå øker telenor ut-hastigheten!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk oppgradert min 2mbit linje til 4mbit for noen dager siden. Har tatt noen hastighetstester, men har enda ikke passert 4000kbps, som jeg betaler for. Får maks 485 - 487 KBps, altså 485 * 8 som er 3880kbps. Noen andre med Telenor 4000/400 som ikke får det de betaler for? Vil gjerne høre hva hastigheter andre Telenor 4Mbit kunder får :) Får 50-51KBps stabilt opp, så der får jeg iallefall hva jeg betaler for.

 

Skal ringe å klage, det skal jo være mulig å passere 500KBps med en 4mbit, iallefall rundt der.

Får omtrent det samme som deg, ikke fullt 4000. Har bare 200 meter linjelengde, så det bør ikke være problemet.

Har fundert litt på om det kan være det trådløse nettverket som "senker" hastigheten noe. Har tenkt til å teste hastigheten med kabel dirkete fra modem til nettverkskortet.

Lenke til kommentar

Jeg er bare 1200 meter fra sentralen. Når jeg fikk min første ADSL linje for rundt 5 år siden, hadde jeg 704/128 fra Telenor. Da fikk jeg bare 70KBps (560kbps) til å begynne med, så jeg besluttet å ta en telefon til Telenor.

 

Først snakket jeg med en sur mann, som sa han ikke kunne gjøre noe med det, og slik var det bare. Litt senere på dagen ringte jeg igjen, og kom til en langt mer hyggeligere konsulent. Han beklaget at jeg ikke fikk det jeg skulle ha, og sa han skulle fikse opp i det. Et par timer senere fikk jeg 90KBps (720kbps)...

 

Tror jeg skal gjøre det samme nå, gir meg ikke før jeg har det jeg skal ha.

Endret av ^kissa^
Lenke til kommentar
Det er dårlig service hvis den første du ringer til ikke har god kundebehandling.

Når noe ikke virker som det skal, skal kundeservice ta seg av saken og ikke si, Nei sånn er det bare.

Selvsagt skal de ta tak i problemet. Av og til kommer man til noen som har en dårlig dag, sånn er det nok de fleste steder.

Lenke til kommentar

Jeg bor også over 3 km fra sentralen.. 3.4 km for å være nøyaktig. Burde ikke være noe med det, siden jeg får godt over 4mbit. Kan jo hende du rett og slett er koblet til en stappfull sentral. Hvor tester dere hastigheten igrunn? Et tips er å bruke dinside.nos non-Java versjon.

post-61-1124718133_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg bor også over 3 km fra sentralen.. 3.4 km for å være nøyaktig. Burde ikke være noe med det, siden jeg får godt over 4mbit. Kan jo hende du rett og slett er koblet til en stappfull sentral. Hvor tester dere hastigheten igrunn? Et tips er å bruke dinside.nos non-Java versjon.

Har brukt den, IT-avisen sitt speedometer og TP-test. Alle viser omtrent det samme, rundt 3,5 mbit

Lenke til kommentar
Jeg bor også over 3 km fra sentralen.. 3.4 km for å være nøyaktig. Burde ikke være noe med det, siden jeg får godt over 4mbit. Kan jo hende du rett og slett er koblet til en stappfull sentral. Hvor tester dere hastigheten igrunn? Et tips er å bruke dinside.nos non-Java versjon.

Ser ikke ut som den er helt til å stole på. Anbefaler heller ITavisens Speedometer. :)

Lenke til kommentar

Har også fått oppgradert til 4mbit nå. Men har støtt på et underlig problem; når jeg begynner å laste ned noe så tar det ikke mer enn et par minutters tid før hele linja dør og jeg må starte modemet på nytt. Vanlig surfing og slikt fungerer utmerket, og hadde ikke dette problemet for et par dager siden - før jeg ble oppgradert.

 

Noen som har vært borti noe lignende og har ideèr?

Endret av clark
Lenke til kommentar

Dette har sikkert blitt sagt mange ganger allerede, med 4mbit kan man laste ned opp til 500kbs. Så en som skrev "Skal ringe å klage, det skal jo være mulig å passere 500KBps med en 4mbit, iallefall rundt der." Vell, 500kbs er maskimal teoretisk nedlastingshastighet, så det å få 500kbs er bra, noe mer en det ville være bedre en hva telenor har avtalt med deg/dere.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...