Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Løpslengde har faktisk ganske lite å si for presisjon og rekkevidde for Arisoft. Kvaliteten på hop-up, løp og kuler er det som har mest å bety i grunn.

 

Så ut som en artig liten sak det der. :)

Og bruke kuler av riktig vekt, det gjør utrolig mye.

EDIT: dreiv på med airsoft før, har bare ekte rifle og henter hagle på mandag, men har da en crossman xt luftrifle :p (hollowpoint kuler, ble skremt over hvor mye skade den kan gjøre, 1200 fps var vel maks)

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Han har sikkert vært ganske opptatt med kommunevalget og slikt. Jeg ville ringt han på Mandag og purra på'n!

Takk for tipset :thumbup: kjenner du han eller? har prøvd å ringt 5-6 ganger og sendt mail uten å få svar.. kunne jo liksågodt bestilt fra Hongkong :whistle:

 

Ja, jeg kjenner han. Send meg navn og ordrenr på pm, så kan jeg snakke med han, hvis du ikke har fått tak i han på Mandag.

Lenke til kommentar

Han har sikkert vært ganske opptatt med kommunevalget og slikt. Jeg ville ringt han på Mandag og purra på'n!

Takk for tipset :thumbup: kjenner du han eller? har prøvd å ringt 5-6 ganger og sendt mail uten å få svar.. kunne jo liksågodt bestilt fra Hongkong :whistle:

 

Ja, jeg kjenner han. Send meg navn og ordrenr på pm, så kan jeg snakke med han, hvis du ikke har fått tak i han på Mandag.

ok, tusen takk :) god helg ;)

Lenke til kommentar

Hvordan er deres erfaring med UPS? Bestilte fra RedWolf den 2. september og den ankom i Oslo den 4. Den har trillet frem og tilbake nedi der. Siste oppdatering var den 16. denne måneden og meldingen er som følger:

 

The shipment contains a restricted commodity. It is being processed based on the sender's instructions. / UPS will contact the sender and/or receiver regarding the status or disposition of this package.

 

Er det noen sjangs for at denne kommer hjem til meg før onsdagen? Problemet er at jeg blir borte en måned og har ikke mulighet til å hente den personlig.

Lenke til kommentar

Lurte på om det var noen her som hadde mer peiling på gassgevær enn meg.

 

Jeg byttet til meg en Maruzen mp5k charger mot en Ak beta aeg. Han jeg byttet mot sa at han viste ikke om den virket da den hadde ligget lenge. Jeg fikk med 3 magasiner.

 

Jeg dro bolten tilbake, fylte gass i magasinet, satte det inn men da jeg slapp bolten begynte geværet å skyte av seg selv. Jeg hadde ikke fingeren på avtrekkeren engang men den sto på full auto. Samme skjedde med alle magasinene.

 

Noen her som har en anelse om hva som kan være galt? Det samme skjer hver gang jeg slipper bolten, uansett om den står på safe, semi eller auto...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei.

 

Fikk idag en e-post fra WGC shop. De har for tiden Maruzen MP5KA4 CQB II Limited Edition på salg. Jeg har lenge tenkt på å kjøpe noe litt heftigere enn pistol innen airsoft-verdenen, så lurte på å slå til her. Prisen er jo ganske bra. Så hva synest dere? Tror dere dette er ett godt kjøp? Og hvordan blir det med toll? Vil også slenge med en pose med kuler. Hvilke kuler bør jeg i såfall velge i dette tilfellet? Må vel også ha gasspatroner etterhvert, så spør om tilsvarende angående dette.

 

Fant også ut at frakten vil bli på KR 273,- om jeg velger "Air Mail", som vel er det smarteste her. Derfor vil jeg samtidig spør: vet dere om noen andre airsoft-nettsider som har noe i samme prisklasse?

Lenke til kommentar

Til den prisen så er det nok ikke et dumt kjøp, ville ikke kjøpt den selv da, men jeg er generelt ikke særlig glad i gassvåpen. Gasspatroner, evt. gassflasker kjøper du bare i nærmeste airsoft butikk, de burde vite hvilken type du må ha.

 

Når det gjelder kuler så er ICS G&G og KSC produsenter jeg har gode erfaringer med. Anbefaler å styre langt unna Ecel kuler hvertfall. Det står ikke hvor mange m/s den skyter, så bare sats på 0.20g kuler. Ikke fullt så presist som 0.25g kuler, men mulig 0.25g blir i tyngste laget.

Lenke til kommentar

Til den prisen så er det nok ikke et dumt kjøp, ville ikke kjøpt den selv da, men jeg er generelt ikke særlig glad i gassvåpen. Gasspatroner, evt. gassflasker kjøper du bare i nærmeste airsoft butikk, de burde vite hvilken type du må ha.

 

Når det gjelder kuler så er ICS G&G og KSC produsenter jeg har gode erfaringer med. Anbefaler å styre langt unna Ecel kuler hvertfall. Det står ikke hvor mange m/s den skyter, så bare sats på 0.20g kuler. Ikke fullt så presist som 0.25g kuler, men mulig 0.25g blir i tyngste laget.

 

 

Takker for svar. Kan bestille litt av hver type kule, så ser man det.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Tenker på å kjøpe en airsoft-rifle. Dette blir den første airsoft-enheten utenom et par-tre forholdsvis billige plastpistoler, så trenger ikke vere allverden. Snakket med en kompis, og han har ville anbefale meg å kjøpe en såkalt SportLine-pakke på nettsport, altså M15 A4 Tactical Carbine Set eller M15 A4 Carabine Complete set. Hva forskjellen på disse to, og vil dere anbefale dem?

 

Måtte i samme slengen søke etter riflen på utenlandske airsoft-sider for å sjekke pris, og fant den på UNCompany. Er ikke dette akkurat det samme? Hvor bør jeg i tilfelle kjøpe den: nettsport eller UNCompany?

 

Ett par spørsmål til:

1. Har dere forslag til andre rifler i samme eller lavere prisklasse som er av kvalitet?

2. Hva er best av gass og elektriske rifler, sett fra alle sider?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...