Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Supert! Dette er jo noe som både nybegynnere og veteraner ofte gjør pga, enten uvitenhet eller som i mitt tilfelle; lathet...

De laderne man får med i airsoft-pakker er ofte de typene som er beregnet batteriet som følger med og man selv ta tiden og holde konstant øye med. Da laderen min datt i golvet og dessverre ble ødelagt, orket jeg ikke å bestille en ny med en gang så jeg brukte en gammel lader som jeg hadde fått med i en pakke for noen år siden. Uheldigvis glemte jeg å sjekke hvilke batteri den laderen skulle brukes til og fyrte på lading et lite 8,4V 0,6A... laderen var ment for små 8,4V 1,1A...

Etter noen timer kom jeg inn på rommet etter brannalarmen begynte å hyle og fant batteriet i full fyr og flamme...

Lenke til kommentar

Da var "Frankenstein" prosjektet mitt endelig ferdig, ser ikke så helt galt ut faktisk. Tok noen målinger, ca. 95 m/s med 0.25g kuler, og ca. 20 skudd i sekundet med 7.4 volt li-po, så gjennomsnittlig ytelse i grunn. Med 9.6 kryper den nok opp til ca 25 skudd i sekundet, 11.1 volt blir for mye, tror girkassa eksploderer til slutt da. :p

post-93505-0-35657500-1326301253_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer litt an på kraften til pistolen, skyter den over 100m/s, så anbefaler jeg 0.25 gram kuler. Hvis den skyter no særlig under 100 m/s, så kan 0.25 gram bli i tyngste laget, da kan det funke bedre med 0.20 gram kuler.

Takker ;)

Ehh en annen ting, for kommunikasjon... Noen spesielle walkie talkier å anbefale? evt link til nettbutikk :D

Lenke til kommentar

Ehh en annen ting, for kommunikasjon... Noen spesielle walkie talkier å anbefale? evt link til nettbutikk :D

Puxing PX-777 og PX-888 er veldig gode radioer som kan motta meldinger fra de fleste andre typer walkietalkies (motorola, cobra ect.)

De har overraskende god rekkevidde (har testet) og man får tak i et stort utvalg av ekstrautstyr (antenner, ladere, større batteri, tasker, headsetts og mye, mye mer).

PX-888 er en oppdatert versjon av PX-777 og har bedre lydkvalitet og en smule lengre rekkevidde og koster bare 100-200kr mer enn PX-777. :new_woot:

De eneste ulempene er at de må programmeres til lovlige frekvenser og den er ikke vanntett.

 

De er vanskelig å få tak i her i Norge, så gå på ebay og se hva du finner. De fleste radioene kommer fra Hong Kong men Puxing er jo tross alt et Asiatisk merke ;)

Endret av Ilcapo93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...