Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tenker på å kjøpe en airsoft-rifle. Dette blir den første airsoft-enheten utenom et par-tre forholdsvis billige plastpistoler, så trenger ikke vere allverden. Snakket med en kompis, og han har ville anbefale meg å kjøpe en såkalt SportLine-pakke på nettsport, altså M15 A4 Tactical Carbine Set eller M15 A4 Carabine Complete set. Hva forskjellen på disse to, og vil dere anbefale dem?

 

Måtte i samme slengen søke etter riflen på utenlandske airsoft-sider for å sjekke pris, og fant den på UNCompany. Er ikke dette akkurat det samme? Hvor bør jeg i tilfelle kjøpe den: nettsport eller UNCompany?

 

Ett par spørsmål til:

1. Har dere forslag til andre rifler i samme eller lavere prisklasse som er av kvalitet?

2. Hva er best av gass og elektriske rifler, sett fra alle sider?

 

 

Ville ikke kjøpt Sportline i det hele tatt. Jing Gong, Dboys og Cyma er greie merker om man ikke vil kjøpe no skikkelig i starten.

 

Anbefaler at du sjekker ut RSOV f.eks.

 

Eller kjøp brukt.

Endret av Northern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elektrisk er totalt sett best og enklest å bruke, forskjellen på de to er at den ene har justerbar kolbe og den andre har en fastkolbe.

Den med fastkolbe har plass til større batteri bak i kolben, da den med justerbar kun har plass til lite batteri foran i forskjeftet.

 

Jeg ville ikke gått noe lavere i prisklasse, kjøp eventuelt rett fra HongKong for å få mer for pengene dine :)

 

www.wgcshop.com

www.redwolfairsoft.com

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

 

Etter å ha sett over begge svar konkluderer jeg så langt med at det blir ett kjøp av elektrisk rifle fra Hong Kong. Skal se litt på WGC og Redwolf om jeg finner noe jeg liker til behagelig pris. Jeg tar gjerne imot anbefalinger av spesifikke rifler.

 

Tenker også på å slenge med en gasspistol når jeg først skal kjøpe fra Hong Kong. Ser at mange koster rundt 200-400 kr. Man får vel god kvalitet for det?

 

(må forresten også spør hvorfor du, Northern, ikke ville kjøpt SportLine)

Lenke til kommentar

Sportline riflene gjør nytten, men er jo ikke kremkvalitet akkurat. Funker fint som første våpenet da. Hadde en Cyma AK-47 selv, kan absolutt anbefales, billig, men god.

 

Gass rifler har mer realisme, føles mer autentisk, men når det kommer til ren ytelse, så er elektriske rifler stort sett betydelig bedre. Nå snakker jeg om vanlige automat rifler, sniper rifler er en litt annen historie, der kan de få til imponerende ting med HPA systemer.

Lenke til kommentar

Javell, endelig 16 og tar opp Airsoft på nytt ^^ (sist gong va eg 13 å folk her sa eg burde venta te eg blei 16 ^^)

 

Plis gi meg gode svar, Jeg skal kjøpe mye fra RedWolf Airsoft, men trenger en master mind sitt råd :)

 

- Ares M4 FF-L med dette sikte: Dyac Comp M4

 

- Full Metal 1911

 

- Back Up Gun: Python 357

 

+ Jeg ønsker US woodland camo ;) hva syns de smarte.

 

Hilsen en gammel venn.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 4 forskjellige Jing Gong gevær å kan ikke anbefalle det til noen, det er dårlig kvalitet fra begynnelse til slutt etter min mening, tilogmed metall løpet på et av mine smuldret opp, ja du leste riktig. Så det er ikke våpen jeg kan anbefalle.

 

DBoys og CYMA er merker jeg aldri har hatt selv så kan ikke si noe om dem desverre.

Lenke til kommentar

En kamerat av meg kjøpte en JG AUG, funka finfint den, tålte fint en betydelig oppgradering også.

 

Har selv hatt Cyma AK-47, absolutt et godt kjøp, en av de beste riflene jeg har hatt faktisk. Pålitelig, treffsikker og passe skuddtakt. Kroppen var av plast og sånn, så ikke no særlig "ekte" følelse, men å få kuler til å lande på motstandere, det var den god på.

 

Man kan ha både flaks og uflaks med kinakloner da, noen er gode, noen er søppel.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

En kamerat av meg kjøpte en JG AUG, funka finfint den, tålte fint en betydelig oppgradering også.

 

Har selv hatt Cyma AK-47, absolutt et godt kjøp, en av de beste riflene jeg har hatt faktisk. Pålitelig, treffsikker og passe skuddtakt. Kroppen var av plast og sånn, så ikke no særlig "ekte" følelse, men å få kuler til å lande på motstandere, det var den god på.

 

Man kan ha både flaks og uflaks med kinakloner da, noen er gode, noen er søppel.

 

 

Får vel bare satse på et av de, og håpe på det beste ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...