Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Bruker dette batteriet selv: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=14110

har satt på en annen ladeplugg på mitt, er 5 pins ladeplugg originalt, men jag hadde lader med 4 pins utgang, så måtte sette på en annen plugg.

 

Ellers kan du alltids kjøpe et 11.1 volt li-po batteri og lader fra en airsoft forhandler.

 

Dette batteriet er nok et bra alternativ: http://www.airsoftpark.com/product_info.php?products_id=4332 Er mulig at det er stor plugg på det geværet, men det er enkelt å bytte plugg på batteri eller gevær.

 

Denne laderen skulle gjøre susen: http://www.airsoftpark.com/product_info.php?products_id=4392

 

 

Takker for linker ;)

 

Men sistnevnte batteri... har det samme 4 pin som geværet jeg skal ha?, eller må jeg få skifta kontakt der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den 4 pin kontakten er til laderen, må ha egen lader til li-po batteri. Er to plugger på batteriet, en 2 pins "tamiya" plugg, som plugges i geværet under bruk, også en 4 pins plugg som plugges i laderen når det skal lades. Batteriet bør kobles fra geværet under lading, for sikkerhets skyld.

 

Er ganske selvforklarende når du har batteriet, geværet og laderen foran deg egentlig. :)

Lenke til kommentar

Den 4 pin kontakten er til laderen, må ha egen lader til li-po batteri. Er to plugger på batteriet, en 2 pins "tamiya" plugg, som plugges i geværet under bruk, også en 4 pins plugg som plugges i laderen når det skal lades. Batteriet bør kobles fra geværet under lading, for sikkerhets skyld.

 

Er ganske selvforklarende når du har batteriet, geværet og laderen foran deg egentlig. :)

Så hvis jeg da kjøper det batteriet og den laderen så virker alt utenom å skifte noen somhelst plugger osv da :D

Lenke til kommentar

Kan jo kjøp med et sett med plugger for sikkerhets skyld. Hadde det vært meg, så hadde jeg bytta de ut med såkalte Deans plugger, de er i grunn bedre på alle måter. Deans plugger får du hos de fleste RC forhandlere, og er lett å sette på hvis du har brukt loddebolt før.

 

Selv har jeg Deans plugger på alle gevær og batterier, hater Tamiya plugger. :p

Lenke til kommentar

Snakket med en kompis i dag som har softgun med Li Po men, han anbefalte det ikke til meg siden jeg er helt ny -.-. også at de kunne smelte hvis du brukte de for lenge og sånnt...

Burde jeg heller bruke vanlige batterier? + at han mener at hvis jeg bruker 11,1 V så vil nok geværet gå i stykker mente han å så blir bare mere forvirret :hmm:

Lenke til kommentar

Vel, 11.1 volt li-po forkorter levetiden litt, det gjør det. Du kan jo satse på 9.6 volt ni-mh for å være på den sikra siden. Jeg har aldri noensinne opplevd varmgang i mine li-po batterier, ni-mh batteriene har blitt gode og varme til tider derimot.

 

Skal sies at jeg ikke pleier å spare på kruttet, kjører minimum 110% ytelse på mine gevær. :wee:

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

7.4 volt li-po er ikke spesielt hardt med girkassa, skåner kontaktene også. Føler meg også tryggere når jeg lader li-po enn ni-mh. Ni-mh batterier blir jo kokvarme under lading.

 

Har faktisk mye mindre styr med li-po enn med ni-mh, ni-mh må jo etterlades 5 minutter før du skal bruke de, hvis du skal få brukbar ytelse fra de. Li-po batterier er ikke så skumle og tungvinte som folk skal ha det til i grunn. :)

Lenke til kommentar

Ni-mh batterier blir jo kokvarme under lading.

De blir bare behagelig varm, bruker å putte de i vottene på vinterspill :thumbup:

Har faktisk mye mindre styr med li-po enn med ni-mh, ni-mh må jo etterlades 5 minutter før du skal bruke de, hvis du skal få brukbar ytelse fra de. Li-po batterier er ikke så skumle og tungvinte som folk skal ha det til i grunn. :)

Har hatt NiMH batteri liggende i flere uker og fortsatt funker like bra som de som var ny-ladet. LiPo batteri derimot, har jeg hatt liggende i bare dager og så snart LiPo-alarmen ble koblet i, begynte den å pipe... :ph34r:

Lenke til kommentar

Ni-mh batterier blir jo kokvarme under lading.

De blir bare behagelig varm, bruker å putte de i vottene på vinterspill :thumbup:

Har faktisk mye mindre styr med li-po enn med ni-mh, ni-mh må jo etterlades 5 minutter før du skal bruke de, hvis du skal få brukbar ytelse fra de. Li-po batterier er ikke så skumle og tungvinte som folk skal ha det til i grunn. :)

Har hatt NiMH batteri liggende i flere uker og fortsatt funker like bra som de som var ny-ladet. LiPo batteri derimot, har jeg hatt liggende i bare dager og så snart LiPo-alarmen ble koblet i, begynte den å pipe... :ph34r:

Hm, har hatt motsatt erfaring selv. Kanskje du har hatt dårlige li-po og jeg har hatt dårlige ni-mh? Får hvertfall ikke noe spenningsfall på mine li-po batterier, men ni-mh batteriene mine har mistet litt spenning hvis de har ligget over natta. Har hatt Intellect ni-mh batterier stort sett, trodde de skulle være gode?

Lenke til kommentar

Hm, har hatt motsatt erfaring selv. Kanskje du har hatt dårlige li-po og jeg har hatt dårlige ni-mh? Får hvertfall ikke noe spenningsfall på mine li-po batterier, men ni-mh batteriene mine har mistet litt spenning hvis de har ligget over natta. Har hatt Intellect ni-mh batterier stort sett, trodde de skulle være gode?

Det kan godt hende teorien din er rimelig rett, har fått høre at LiPo-batteriene mine er noe dritt og at jeg er en våghals å engang tørre å ha de i huset ettersom de er på grensen til å punktere og ta fyr. Selv bruker jeg Panasonic 8,4V 3000 MaH NiMH batteri som funker perfekt! Har hele 7 stk av dem og de funker alle perfekt, noen av dem er til og med fra ca 2007-2008 :thumbup:

Har harr dårlige derfaringer med Intellect sine NiMH batteri, de går tom veldig fort og som du sa blir veldig varm under opplading

Lenke til kommentar

Hm, har hørt en del bra om Intellect, men var vel ikke uttalelser fra batterieksperter da. :wee:

Har jo i grunn hatt dårlige erfaringer med Intellect batterier selv, har jo ikke hatt tilfredsstillende ytelse.

 

Jaja, er godt fornøyd med overgangen til li-po, så holder meg til de. :)

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

LiPo batterier til airsoft er like farlig som batteriet i laptoppen og telefonen din, da det er same shit.

Tingen er at det er mye folk i airsoft som ikke har kunnskap om hva som skjer når det lades ut for mye. Da telefoner og laptops har innebygde kretser som forhindrer "nedsmelting".

Om du vil være safe så bruk et 7.4v lipo batteri, da vil rifla stoppe å skyte før batteriet får for lav volt, ved 11.1 volt batterier vil du klare å tømme hver battericelle mye lavere og dermed gå under kritisk volt-styrke før rifla stopper å skyte.

 

så punkt 1: bedre med 7.4v 2000mah enn 11.1v 1000mah.

punkt 2: les bruksanvisning for lader og batteri.

Lenke til kommentar

Hva slags type Lipo bruker du? Og på hvilke våpen?

Bruker Hyperion VX G3 1800mah 35C i 7.4 volt og 11.1 volt utgaver. Har ikke klart å tømme de på en spilledag enda, selv med mye skyting. Bruker 11.1 volt batteriet på en oppgradert TM MP5K, er stort sett bare motor som er original der, gir ca 25rps. Bruker 11.1 volt batteriet på en G&G RK104 også, har gått greit til nå, får se hvor lenge den tåler det, hehe.

 

7.4 volt batteriet bruker jeg på en lett oppgradert Cyma AK-47 og en oppgradert CA Steyr AUG. Dette gir meg skuddtakt i området mellom 20 og 30 skudd i sekundet på alle våpen, noe som jeg synes er passe. Holder meg under 30 skudd i sekundet, ryker fort litt deler da, også blir det rett og slett litt drøyt.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...