Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første så er det to forskjellige produsenter, KWA og ASG, som jeg kan se. Utgangshastigheten avhenger jo også av hvilken kulevekt som det er målt med. KWA er jo et sikkert valg når det kommer til AEG'er, så hadde det vært meg, så hadde jeg satset på den fra KWA.

 

Ikke se deg blind på utgangshastighet forresten, hadde en TM MP5K som skjøt akkurat like langt som en M120 oppgradert CA P90.

Lenke til kommentar

Noen som har noe tips om hvordan man kan unngå at batteriene går tom pga. kulde?

Var ute å spilte i dag i -6*, brukte 3 8,4V 3A NiMH batteri + et 11.1V 1,1A lipo batteri :ph34r:

En ting alle batteri har til felles er at de fungerer dårlig i kulden.

Før du bruker batteriene er det lurt å oppbevare de i en innerlomme, nedi bokseren eller en annen varm plass, og surre de i noe isolerende materiale om det er plass i geværet.

 

En annen løsning om du er litt hendig kan være å ha batteriene på kropp å kople en ledning fra de til geværet, da burde du ha grei kapasitet.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å etterlade batteriene i bilen innimellom rundene, eller hvis jeg bytter gevær. Omformer pluss lader i bilen er genialt. :D

 

Hvis du oppbevarer de i romtemperatur og tar de ut av bilen så kort tid før spilling som mulig, så holder de temperaturen sånn tålig hvis du skyter en del uansett. Jeg har ikke hatt noen problemer så langt selv.

 

En annen ting som kan være lurt å passe på i kulda er at geværet ikke blir for kaldt, da blir smørefettet i girkassa seigt, og metalldeler kan bli mer skjøre.

Lenke til kommentar

Hm, referer du til min MP5K eller snakker du av egen erfaring? :p Rotet i girkassa på min MP5K skyldes nok heller overivrig oppgradering. :wee:

Tenkte på min, de fleste tennene på spurgear'et var forsvunnet og tappet-platen var knekt i halv og pulverisert mellom gear'ene...

Skylder på kulden, man kan også ha noe med at jeg i tillegg brukte lipo batteri og var litt trigger happy den dagen :innocent:

Lenke til kommentar

Hm, referer du til min MP5K eller snakker du av egen erfaring? :p Rotet i girkassa på min MP5K skyldes nok heller overivrig oppgradering. :wee:

Tenkte på min, de fleste tennene på spurgear'et var forsvunnet og tappet-platen var knekt i halv og pulverisert mellom gear'ene...

Skylder på kulden, man kan også ha noe med at jeg i tillegg brukte lipo batteri og var litt trigger happy den dagen :innocent:

Lipo batteriet kan nok ha noe med saken å gjøre ja. Har kverka to girsett i min MP5K til nå. :p Har SHS girsett i nå, eneste girsett som har holdt faktisk.

Lenke til kommentar

Okey,på WCG så er det hauger av lass med batterier og jeg har ikke peiling på hva jeg skal velge av batterier og lader...

 

Link til batterier...

 

http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/content_page.php?search=category&rs=8.4V%20Batteries&catid=15&cat=82

 

hvis ingen av de evt:

http://butikk.wasteland.no/battery-8-4v-3000mah-nimh.html

 

Så hvis noen av dere har noe kjennskap med batteriene og kunne gitt en anbefaling så kunne det vært fint ;)

Endret av anonymus94
Lenke til kommentar

Jeg liker veldig godt Hyperion li-po batteriene de har på elefun.no. For å si det sånn, jeg kommer aldri til å bruke ni-mh batterier igjen.

 

Du gikk for KWA, ikke sant? Da burde det gå bra med 11.1 volt li-po, skulle gi ganske morro skuddtakt ja. :wee:

Kan det ikke være farlig da, sånn for motoren?

Enn venn am meg sa at jeg burde ha 8,4V til 9,x :O

Lenke til kommentar

Har skutt flere titalls tusen skudd med et 11.1 volt li-po batteri som yter 60+ amper, på en Tokyo Marui EG700 motor. Dette med M120 fjær og gir med standard utveksling. Motoren er ikke akkurat ment for ekstrem oppsett, men motoren funker finfint enda. Kontaktene i avtrekker-systemet er en smule svidd da. :p

 

Jeg har faktisk aldri kverket motorer med li-po batterier, er som regel gir og/eller stempel som ryker, og det er mest på grunn av latskap fra min side når jeg har oppgradert girkassa. :wee:

 

Personlig ville jeg brukt minimum 9.6 volt på den rifla, 8.4 volt blir for litt slapt i grunn.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Har skutt flere titalls tusen skudd med et 11.1 volt li-po batteri som yter 60+ amper, på en Tokyo Marui EG700 motor. Dette med M120 fjær og gir med standard utveksling. Motoren er ikke akkurat ment for ekstrem oppsett, men motoren funker finfint enda. Kontaktene i avtrekker-systemet er en smule svidd da. :p

 

Jeg har faktisk aldri kverket motorer med li-po batterier, er som regel gir og/eller stempel som ryker, og det er mest på grunn av latskap fra min side når jeg har oppgradert girkassa. :wee:

 

Personlig ville jeg brukt minimum 9.6 volt på den rifla, 8.4 volt blir for litt slapt i grunn.

Kan du valgt ut et batteri for meg? :innocent:

Er ikke noe flink på sånnt :p

Lenke til kommentar

Bruker dette batteriet selv: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=14110

har satt på en annen ladeplugg på mitt, er 5 pins ladeplugg originalt, men jag hadde lader med 4 pins utgang, så måtte sette på en annen plugg.

 

Ellers kan du alltids kjøpe et 11.1 volt li-po batteri og lader fra en airsoft forhandler.

 

Dette batteriet er nok et bra alternativ: http://www.airsoftpark.com/product_info.php?products_id=4332 Er mulig at det er stor plugg på det geværet, men det er enkelt å bytte plugg på batteri eller gevær.

 

Denne laderen skulle gjøre susen: http://www.airsoftpark.com/product_info.php?products_id=4392

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...