Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+212343

Hei folkens. Har en softgun, denne: http://butikk.wasteland.no/softgun/gassvapen-6mm/cz-75d-compact-co2.html

 

Kjøpte den for å teste om softgun var et alternativ til blinkskyting/plinking (7 til 10 meter). Jeg konkluderte med at nei, denne var ikke treffsikker. Så slo det meg at kanskje jeg har for lette kuler (Visste ikke at det fantes flere typer så jeg kjøpte det første og beste. tror det står 0,20 på flaska). De drar til alle kanter 5-6 meter fra løpet. Dette så jeg veldig tydelig utendørs mot mørk bakgrunn. (vindstille)

 

Noen av dere med peil som har tips til hvilke kuler jeg bør gå for på denne? 126 m/sek, Co2

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Hehe, jeg har 3 luftpistoler og et luftgevær, så den biten er "covered". Tenkte å teste om det var mulig å få til litt ok treffsikkerhet, ikke bare random plastskyting, det blir for kjedelig og meningsløst når man ikke er med og leker krig.

 

For å destillere spørsmålet: Hvilke kuler vil gi best mulig presisjon på 10 meters hold med min Co2 softgun? :)

Lenke til kommentar

Hvi kulene drar til alle kanter som du sier på bare 5-6 meter trur jeg det ikke bare er kulevekten som er problemet, mest sannsynlig er det noe galt med løpet. For 400fps+ vil jeg anbefale å bruke 0.28g eller høyere. NASF sine regler på kulevekst sier at man ikke kan bruke mer enn 0.30g kuler i kamp men ettersom du bruker pistolen til blinkskyting kan du jo bruke så høy kulevekt du vil :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Hvi kulene drar til alle kanter som du sier på bare 5-6 meter trur jeg det ikke bare er kulevekten som er problemet, mest sannsynlig er det noe galt med løpet. For 400fps+ vil jeg anbefale å bruke 0.28g eller høyere. NASF sine regler på kulevekst sier at man ikke kan bruke mer enn 0.30g kuler i kamp men ettersom du bruker pistolen til blinkskyting kan du jo bruke så høy kulevekt du vil :)

 

Kan jo selvsagt være at jeg har stilt den helt bort, for det er jo sånn justerbar hopup jeg bare prøvde meg fram med. Skal se om jeg får justert den noe når jeg får skaffet litt tyngre kuler. Takker for svar folkens!

 

EDIT: Disse må vel være midt i blinken, eller hvertfall så nært man kan komme med min CZ :p : http://www.game-on.no/aluminiums_kuler_030g_500stk/P_616

 

Forresten noen som vet om disse selges i Trondheim noe sted?

Endret av Slettet+212343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Kjøpte meg 0.30 plastkuler i dag, og nye kuler kombinert med litt hopup skruing gjorde pistolen en del mer treffsikker. Men så leste jeg et sted i dag at man kan få kjøpt stålkuler i 6mm også? da blir det jo det samme som en 4,5 bb pistol, bare grovere vil jeg tro? Noen som har erfaring med slike kuler og vet hvor man kan handle disse?

 

Fant de på ebay, men rart om de ikke selges i Norge også??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...