Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Sier meg enig det, ak47 minner meg alltid om vietkong og alt realatert til vietmenkrigen egentlig, resten slik som AKM, AK74, RPK, Dragunov SVD osv. er soviet russia style!

 

Nå brukte vel Vietcong hovedsaklig SKS og Type-56 (Kinesisk AK kopi)

 

Pluss at Russerne sluttet å bruke 47'en på 50-tallet. Ble ikke brukt i en eneste kamp av Russiske styrker.

Endret av Northern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Vi i den lille gjengen jeg spiller med er blitt enige om at det er på tide med samband oss imellom.

Er det noen standard samband som brukes av de fleste airsoft spillere i Norge?

 

Vanlige PMR radioer brukes mye, det vil si alle radioer på 446mhz.

fåes hos elkjøp, biltema, clahs.. osv osv.

"bowman" radioer (google H4855) brukes også i stor grad, men pga kortere rekkevidde

mer som kommunikasjon innad i geværlaget.

Lenke til kommentar

Ja, nå har jeg gitt meg i kast med et artig lite prosjekt, skal bygge et "Frankestein" gevær. Prøvde for et par år siden å bygge om en Cyma AK-47 til en slags forkortet CQB versjon, men ga opp. Nå vil jeg prøve meg igjen. Poenget er å lage et gevær som ser fillete og dårlig ut, men som har "over gjennomsnittlig" ytelse, det vil si høy kraft og skuddtakt, kombinert med tålig presisjon.

 

Skal bruke mest mulig gamle deler som jeg har liggende fra før, lavbudsjett kaller man det visst. :wee: Vet ikke hvor interessant dette er for dere, men følte for å dele min airsoft relaterte galskap med likesinnede. :p

 

 

Skal på et eller annet mirakuløst vis sette sammen denne haugen med deler til et fungerende gevær

post-93505-0-29944800-1323196673_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Mange takk. :D

 

Liten oppdatering, den mekaniske biten på girkassa er nå komplett. Girene er selvfølgelig korrekt shimmet og og renset, med nytt smørefett lagt på. :wee: I morgen har jeg tenkt å koble opp ledningsnettet, så kan jeg få testa den. Hva tror dere om et 11.1 volt, 1800mah, 35C lipo batteri? :p

 

post-93505-0-08958600-1323209360_thumb.jpg

 

Er en del skruer å identifisere ja. :p

post-93505-0-01522100-1323209413_thumb.jpg

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Ja, nå har jeg gitt meg i kast med et artig lite prosjekt, skal bygge et "Frankestein" gevær. Prøvde for et par år siden å bygge om en Cyma AK-47 til en slags forkortet CQB versjon, men ga opp. Nå vil jeg prøve meg igjen. Poenget er å lage et gevær som ser fillete og dårlig ut, men som har "over gjennomsnittlig" ytelse, det vil si høy kraft og skuddtakt, kombinert med tålig presisjon.

 

Skal bruke mest mulig gamle deler som jeg har liggende fra før, lavbudsjett kaller man det visst. :wee: Vet ikke hvor interessant dette er for dere, men følte for å dele min airsoft relaterte galskap med likesinnede. :p

 

 

Skal på et eller annet mirakuløst vis sette sammen denne haugen med deler til et fungerende gevær

 

Lada med Ferrari motor? :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Først og fremst, godt nyttår! :)

 

Nå! Jeg ser på et våpen fra Ebairsoft: http://www.ebairsoft.com/jing-gong-g608-g36c-airsoft-p-3626.html

 

Og jeg lurer på, er det relativt trygt å handle selve rifla på akkurat denne nettsiden? Og for det andre, er dette et godt startvåpen ?

 

Ja, velg paypal som betaling og ems express eller ups som fraktmetode om du har det valget og pakka er hos deg om en uke eller to.

Jing Gong g36 er helt ok kinavåpen for en nybegynner, det svake leddet er kvaliteten på batteriet og at laderen kan være tricky å lære seg å bruke korrekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...