Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville brukt 0.20 gram på en gjennomsnittlig gasspistol og 0.25 på et gevær som skyter 100-120 m/s. Har du et gevær som skyter under 100 m/s, så kan 0.20 gram være et bedre valg. Selv handler jeg kuler fra ED sport.

 

Er ingen som bruker 0.12 i grunn, annet enn til granater og miner.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Ville brukt 0.20 gram på en gjennomsnittlig gasspistol og 0.25 på et gevær som skyter 100-120 m/s. Har du et gevær som skyter under 100 m/s, så kan 0.20 gram være et bedre valg. Selv handler jeg kuler fra ED sport.

 

Er ingen som bruker 0.12 i grunn, annet enn til granater og miner.

 

 

Alt jeg har av pistoler så langt er fjærbelastede, og grunnen til at jeg lurte var at jeg har hørt at de fleste av denne typen bør bruke 0.12g-kuler fordi de kanskje ikke har nok kraft til tyngre.

Lenke til kommentar

Ville brukt 0.20 gram på en gjennomsnittlig gasspistol og 0.25 på et gevær som skyter 100-120 m/s. Har du et gevær som skyter under 100 m/s, så kan 0.20 gram være et bedre valg. Selv handler jeg kuler fra ED sport.

 

Er ingen som bruker 0.12 i grunn, annet enn til granater og miner.

 

 

Alt jeg har av pistoler så langt er fjærbelastede, og grunnen til at jeg lurte var at jeg har hørt at de fleste av denne typen bør bruke 0.12g-kuler fordi de kanskje ikke har nok kraft til tyngre.

Ikke bruk fjærpistoler, anbefaler å bytte de ut med gasspistoler, fjærpistoler er leketøy. Ikke vondt ment, men spiller du på bane noen gang, så blir det liksom litt stusslig med en fjærpistol som skyter 50 m/s med 20 meter rekkevidde.

Lenke til kommentar

Ville brukt 0.20 gram på en gjennomsnittlig gasspistol og 0.25 på et gevær som skyter 100-120 m/s. Har du et gevær som skyter under 100 m/s, så kan 0.20 gram være et bedre valg. Selv handler jeg kuler fra ED sport.

 

Er ingen som bruker 0.12 i grunn, annet enn til granater og miner.

 

 

Alt jeg har av pistoler så langt er fjærbelastede, og grunnen til at jeg lurte var at jeg har hørt at de fleste av denne typen bør bruke 0.12g-kuler fordi de kanskje ikke har nok kraft til tyngre.

Ikke bruk fjærpistoler, anbefaler å bytte de ut med gasspistoler, fjærpistoler er leketøy. Ikke vondt ment, men spiller du på bane noen gang, så blir det liksom litt stusslig med en fjærpistol som skyter 50 m/s med 20 meter rekkevidde.

 

Jeg spiller ikke på bane, og tror ikke jeg kommer til å gjøre det i nærmeste fremtid uansett.

Lenke til kommentar

Jeg er 17 år, tok jegerprøven når jeg var fjorten, har drevet med sportskyting i mange år og er jeger. Må jeg fortsatt ha verge om jeg melder meg inn i NASF?

Ja, ved mindre du har søkt og fått godkjent dispensasjon fra det lokale politikammeret etter 6 mnd medlemsskap i en godkjennt NASF klubb.

Hvis du allerede har dispensasjon for jaktvåpen kan dette kanskje øke sjansene dine? :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei Hei alle sammen. Vil bare nevne at Twisted Airsoft Club er ute etter flere medlemmer og folk/klubber til aa spille med. Vi holder til rundt bergensomraadet, og spiller for det meste paa sotra: Hver sondag klokken 12:00

vi samarbeider godt med bergen airsoft klubb og vi er rundt 20-30 paa hvert oppmote! :)

Om du/dere er intressert i vennlige og ordentlige folk til spill saa er det bare aa registrere seg paa forumet til twisted: www.twistedairsoft.com/forum

 

Beklager forresten mangelen paa norske bokstaver i tastaturet, ettersom jeg kjorer et engelsk tastaturoppsett :p

 

Mvh Monte v/ Twisted Airsoft

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...