Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dritdigg når noen spiller på pianoet ved realfagskantina. Her om dagen var det en som spilte "Farris-melodien". Gav en helt ny dimensjon til det å nyte sin selvlagde matpakke!

 

Forøvrig; er det mange fra Delta her? Har vært så evig lenge borte fra diskusjon.no, at jeg ikke har fått fulgt med på tråden :S. Men, nå har jeg endelig fått nett på hybelen, og regner meg nesten back on track et par dager over helgen.

 

Flere enn meg som gleder seg til Øystein Sunde på Samfundet?

Lenke til kommentar
Dritdigg når noen spiller på pianoet ved realfagskantina. Her om dagen var det en som spilte "Farris-melodien". Gav en helt ny dimensjon til det å nyte sin selvlagde matpakke!

 

Forøvrig; er det mange fra Delta her? Har vært så evig lenge borte fra diskusjon.no, at jeg ikke har fått fulgt med på tråden :S. Men, nå har jeg endelig fått nett på hybelen, og regner meg nesten back on track et par dager over helgen.

 

Flere enn meg som gleder seg til Øystein Sunde på Samfundet?

 

Jeg er med i Delta. Er styremedlem og har vært en smule slapp i år.

Endret av DrKarlsen
Lenke til kommentar

EL6 har et piano, det står på bakrommet, bak tavla. Ellers er det noen pianoer på pianolabben til IET, men den er ikke åpen for alle. Ved caféen utenfor R1 er det vel også et piano.

 

Forøvrig, det må være grenser for dumhet. Fikk selv den mailen der man skulle komme med brukernavn og passord, jeg mener, språket er latterlig dårlig, og de ber om å få svar til en gmail-konto. Jeez, den er liksom en parodi på dårlige phishing-forsøk. Send meg brukernavn og passord ukryptert, ellers sletter vi kontoen din fordi vi trenger mer plass. Dum æ?

Lenke til kommentar

Hva er det med buss-sjåfører som ikke klarer å være konsentrert nok til å huske hvilken rute de kjører? Stadig vekk tar en nummer ni å kjører rett fram i rundkjøringa ved Moholtsenteret. Setter et lite spørsmålstegn ved om de faktisk er skikket siden alt går på autopilot. Skulle ta nummer ni i går, bussen kjørte rett frem og måtte snu ved Dolly Dimples. Evneveik sjåfør som ikke klarte å beregne svingen og måtte rygge flere ganger. Da han endelig kom på veien var han noen meter unna kollisjon...

Lenke til kommentar

På grunn av rushet kan en busstur som vanligvis tar 10 minutter ut av byen plutselig strekke ut i 30 minutter pluss. Det eneste TT kan klandres for er at de ikke har gode nok marginer på endestoppene sine, slik at bussene fortsatt er seine når de er på vei tilbake igjen.

Resten av skylda kan du gi veimyndighetene som ikke har funnet gode nok løsninger på trafikkflyten ut og inn av midtbyen, og for få kollektivfelt. Jeg ønsker meg SkyTran til Trondheim jeg.

 

Når det gjelder busser som kjører feil ruter så har jeg en morsom hendelse fra mine år på vgs. Jeg tar nr 52 som skal kjøre meg gjennom Gløshaugen og videre opp gjennom Nardo og Othilienborg. Men i Lerkendal-rundkjøringa (rett sør for Gløshugen) kjører bussjåføren forbi avkjøring til Torbjørn Bratts vei, som om det er femmer-ruta hun kjører. I siste millisekund oppdager hun hva hun er i ferd med å gjøre og slenger rattet over til høyre. Etter noen sekunder har hun summet seg, og over høytaleranlegget spør hun oss på ekte trønderdialekt: 'Vart dokk skræmt no?'

Lenke til kommentar

Syntes det fungerer greit med bussen jeg, selv om jeg aldri gidder å se på tabellen for å finne ut når 5ern kommer, for det er som regel ikke noe vits. Det eneste problemet jeg ser er på vei hjem fra Gløs på ettermiddagen, oppover via Berg Studentby. Der skulle de ha utvida med et kollektivfelt :roll:

Lenke til kommentar
De er i så fall upresise pga mange passasjerer.

Trondheim har et mye bedre kollektivtilbud enn de fleste norske byer.

Pøh. Jeg har ofte opplevd at busser kan være et kvarter forsinket, bare halvfull buss, og det utenfor rushtiden. Og jeg vil ikke si at kollektivtilbudet er så bra her. Oslo har et MYE bedre kollektivsystem. Bussen jeg pleier å ta hjemme i Oslo pleier å være så presis at jeg nesten kan stille klokka etter den. Synes det er en skam at det ikke går leddbusser på buss nr 5 her i Trondheim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...