Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

????????????????????????????

 

Kom nettopp hjem fra en fuktig kveld på en fransk resturant her nede (Indisk øl er ikke såå godt (lyst og tamt), men når det koster 12 NOK for 650 ml med øl så blir det ofte noen pils ekstra).. Indisk vin derimot..

 

Hvis det er noen som går sos.ant. her fra før så kommer det vistnok en kis fra instituttet på NTNU og skal forelese senere denne måneden.

 

Og for de som har lyst til å ta et halvår med kulturstudier; Anbefales!!! India er sykt billig og totalt anderledes enn noe annet jeg har opplevd. Folkene her nede i Pondicherry er blide og hyggelige. Fattige, men fortsatt svært globaliserte ("alle" har mobil, iPod, TV, DVD-spiller osv). Er rett og slett en helt annen verden her nede, og folka som driver studiesenteret og slike ting er helt fantastiske. Har ingenting negativt å si om dette sålangt.

Lenke til kommentar

Eneste jeg har sett av Hulk Hogan er hans opptreden i Gremlins 2. Bleiker han håret sitt? (PS, Joker: Hva skjer med å ha farget håret sitt, da?)

 

Fra spøk til alvor: Det er nå ganske så underlig at en sosialantropolog (skulle forresten ikke Smoothie bytte over til Gløshaugen?) ikke har hørt om Lévi-Strauss, når folk utenfor fagfeltet har det.

Lenke til kommentar
Fra spøk til alvor: Det er nå ganske så underlig at en sosialantropolog (skulle forresten ikke Smoothie bytte over til Gløshaugen?) ikke har hørt om Lévi-Strauss, når folk utenfor fagfeltet har det.

 

Nå har jeg aldri hatt sos.ant. før i hele mitt liv, og tar kun introduksjonskursene (sant1000, 1002 og 1005). Vidre har jeg bare hatt 3 forelesninger tilsammen sålangt, og i de har vi snakket mer om feltarbeid enn faghistoriens oppdeling (hvor Strauss blir nevnt som en strukurfunksjonalist). Vi har hatt fokus på andre antropologer som Berreman og Malinowski. Jeg er langt fra noen sosialantropolog, i og med at jeg har hatt samfunnsøkonomi de to siste årene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...