Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. Eg har litt problem med tilkopling opp mot Ntnu vha. VPN. Først fylgjer eg denne guiden her (ja, eg har linux). Og alt er berre gull og grøne skogar. Men når eg imidlertidig skal kople meg opp får eg meldinga:

 

VPN connect failure

The VPN login failed because the VPN program could not connect to the VPN server.

 

Så i mine auge ser det ut som om VPN-serveren er nede, men dette kan vel ikkje vere tilfelle. Og ja, eg har prøvd å koble meg til både vpn.ntnu.no og den gitte ipadressa (129.241.77.40).

 

Forslag? :)

 

Og eg klarar å pinge 129.241.77.40, så serveren er ikkje nede nei...

 

Gah.. Gløym det, eg brukte berre feil passord >.<.

Lenke til kommentar

Struktur ja... jobber med saken, og skal klare det før jeg blir liggende mye etter.

 

Har jeg flaks så fikk jeg gjort nok til at øvingen jeg glemte blir godkjent. Når jeg leverte den hentet jeg og forrige øving i faget, fikk streng beskjed om å skrive penere, så må visst skjerpe meg til neste gang. Er det helt unormalt å rote til 1 øving i starten?

Lenke til kommentar
Struktur ja... jobber med saken, og skal klare det før jeg blir liggende mye etter.

 

Har jeg flaks så fikk jeg gjort nok til at øvingen jeg glemte blir godkjent. Når jeg leverte den hentet jeg og forrige øving i faget, fikk streng beskjed om å skrive penere, så må visst skjerpe meg til neste gang. Er det helt unormalt å rote til 1 øving i starten?

 

 

Jeg fikk inn en øving som så helt rævkjørt ut. Var den rettet av "JAK"?

Lenke til kommentar

Sliter litt med disse VPN-greiene altså.

 

Har klart å opprettet koblingen og alt sånn og er visstnok tilkoblet vpn.ntnu.no.

 

Men hvor finner jeg egentlig selve ntnu-områdene på Pcn? Eneste jeg finner er noe på mine nettverksteder, der det er en "shares på felles ntnu.no". Når jeg klikker på den blir jeg bedt om brukernavn og passord, men den vil ikke godta brukernavn og passord jeg har på ntnu. Noen som vet hvordan dette fungerer?

Lenke til kommentar

Jeg er på NTNU-nett hjemmefra via VPN på en Linux-PC nå. At det tok meg litt tid å få opp tilkoblingen og mappe opp progdist (jeg er ikke veldig proff, for å si det slik) er greit nok; da var det faktisk mye mer knot for å få til selve Matlab-lisensen. De har klart å gjøre det enda litt mer innviklet på R2008a-utgaven, man må registrere en Mathworks-konto og greier. Og selvsagt ligger lisensnøkkelen bortgjemt i en obskur readme-fil et eller annet sted. Men nå ser det jo faktisk ut til at det går bra - installasjonen er 95 % fullført nå ...

Lenke til kommentar

Dragvollere er uforsiktige med passord

 

NTNU svartelistet igjen 2008-09-05

 

Hotmail har igjen svartelistet NTNU på grunn av spamming. dette fordi en brukerkonto atter en gang har blitt misbrukt fordi en bruker har oppgitt passordet sitt til uvedkommende.

 

Vi minner igjen om at IT-avdelingen aldri under noen omstendighet vil spørre om passordet til brukere. Om noen ber deg oppgi passordet ditt er dette svindel, uansett hvor legitimt det hele ser ut.

 

Brukere som gir fra seg passordet sitt til svindlere har vært et økende problem i det siste, og dette skaper store problemer for alle. Vi vil derfor be alle som leser denne meldingen om å nevne dette til alle de kjenner, slik at alle får med seg at de ikke skal svare på svindel-epost.

 

Hotmail opphever normalt svartelistingen sin etter 48 timer, men i det siste har brukere oppgitt passordene sine til fremmede raskere enn dette. Resultatet er at vi blir sperret igjen med en gang. Om dette fortsetter vil vi ikke utelukke at Hotmail sperrer oss ute i mye lengre tid.

 

Dette begynner å bli svært frustrerende, både for brukerene og IT-avdelingen. Vi ber derfor innstendig om at dere hjelper oss i informasjonsarbeidet, og minner alle om at de aldri skal gi fra seg passordet sitt til noen.

 

Se for øvrig http://infoweb.ntnu.no/sikkerhet/passord/oppbevaring.html for mer informasjon om hvordan du skal behandle passordene dine på NTNU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...