Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Tja, det prosentvise anslaget er vel i det mest optimistiske laget. Jeg har sett på en rekke leiligheter og hybler på det private markedet og flere av dem har vært uakseptable (spesielt de som tilhørte en viss herr Torstein Tran). Jeg vil mene at det er nødvendig å se på leiligheten i forkant da bilder og øvrig informasjon kan være direkte villedende.

Uten å gå nærmere inn på navn er det en annen skurk som eier en del i Elgeseter-Øya-området. Det kan være smart å gjøre litt research på huseier (Et enkelt google-søk avslører fort snusk) og sette seg litt inn i husleieloven. Spesielt depositum på dedikert depositumskonto, opprettet i ditt og huseiers navn er en god start. I de aller fleste tilfellene skal huseier betale for konto og renter skal tilfalle deg.

 

Det å leie hybel usett er litt gambling, det går som regel bra, men det er sjelden man får tak i en perle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg må se på dem så må jeg nesten bo på de sovesal greine til jeg finner noe, kjedelig det også. Er det mulig og oppebave all bagasjen sin et sted på de sovesal greine, eller må man ettersende det når man har funnet en hybel? Hvis en kan lagre det der, er det så mulig og få hjelp til og kjøre de tut til hybelen når en får seg det?

Lenke til kommentar
Hei Marius! Boforholdene er preget av at vi i år kjører tak over hodet i en tidligere studentby, dvs med tre- til åttemannsrom. Det er mulighet for å plassere det du trenger for å komme i gang med studentlivt i en låsbar kjeller, innen rimelighetens grenser. Møbler og denslags har vi ikke plass til.

 

Velkommen skal du være til landets beste studienby, nå for tiden også med verdens beste sommervær!

--

Kim Sørenssen

daglig leder

StudiebyEN

tlf 73 59 33 69

mob 900 11 410

www.studiebyen.no

Lenke til kommentar

mitt sp:

Hei.

 

Hvor mye bagasje kan en oppevare låst i kjelleren? Det jeg lurte på er vel egentlig om en må ettersende det en skal ha i hybelen(pc,bøker osv.) eller om en kan oppevare det her intill en finner en hybel( 1mx1m(?) og opp i høyden?)? Hvis en kan oppevare det her, er det noe mulighet for og betale litt for hjelp til og kjøre det til hybelen en etterhvert får seg?

 

Hvor lang tid tar det gjennomsnittlig føre en finner seg en hybel?

 

dems svar

Hei!

 

Det vi har å tilby er forholdsvis store boder. Det er ikke plass til allverdens av møbler, men det meste annet du trenger skal vi nok klare å få plass til.

 

Ut fra det regner jeg med at dem kan oppevare den menged av bagasje jeg har. Jeg kan vel regne med det?

 

 

Kom på en ting til og spørre om, men litt teit og spørre rett etter jeg spørte dem om dette. De har vel senger og ligge på der... madrasser eller no? Så lenge det ikke er rett på gulvet så er det ok. Er jo ikke så lett og kjøpe no på søndags kveld om det mangler.

Lenke til kommentar
(spesielt de som tilhørte en viss herr Torstein Tran).

 

Haha, holdt meg unna Torstein siden jeg flytta ut fra første leiligheten min i Trondheim, han var en stor jævel. Mitt tips er å holde seg unna Tran eiendom :)

 

Jeg skulle faktisk på visning på en av hans leiligheter på Møllenberg i vår. Syntes dog prisen hørtes litt lav ut, så puttet navnet hans inn Google. Ble altså ingen visning.

Lenke til kommentar

Noen som forstår hvordan grensen i ordinærkvoten for noen linjer (f.eks i kjemi og biotek, og marin) kan være lavere enn i primær? Med tanke på at alle som søker i primær også konkurrerer i ordinær:

 

Søkere med primærvitnemål konkurrerer i primærvitnemålskvoten t.o.m. året de fyller 21 år, men konkurrerer samtidig også i ordinært opptak, hvor de kan få medregnet karakterforbedringer, alderspoeng og evt. tilleggspoeng for høyere utdanning eller folkehøgskole eller militær-/siviltjeneste.

 

Så skulle man tro at eneste muligheten for lavere grense i ordinærkvoten er at alle som søker i primær kom inn (for hvis en primærsøker ikke kommer inn i primærkvoten vil han komme inn i ordinær når denne er lavere).

 

Men det er ikke tilfellet, det var flere folk på venteliste i både ordinær og primær... anyone? :p

Endret av Potitius
Lenke til kommentar

Hvorfor fintes det ike hybler i norge hvor mange/alle deler et dusj rom(svømehall/army) og do rom(alla offentlig doer/army). Og flere på ett rom, er jo ofte en ser to stykk deler rom på amerikanske filmer(kunne godt vært en perr rom også). Det måtte jo blitt veldig billig å bo slik, om en ikke har noe imot slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...