Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Noen som har hatt kjemi(TMT4106/TMT4100) og ønsker å legge ut sine beståtte tester? :p Løser alltid testene hans som ligger på blackboard, men ettersom det ikke ligger ute noe LF, så vet jeg ikke om det jeg gjør er riktig eller feil. 

 

Tenker du på Kjell Wiik? Hadde TMT4112, og har LF til de testene han la ut der. I det faget la han dog ut LF på Blackboard også. Vet ikke hvor like testene er. Kan sikkert dele om du er interessert. De ligger på en drive så er ikke 100% sikker på hvordan det kan gjøres, må kanskje sende per e-post e.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noen som har hatt kjemi(TMT4106/TMT4100) og ønsker å legge ut sine beståtte tester? :p Løser alltid testene hans som ligger på blackboard, men ettersom det ikke ligger ute noe LF, så vet jeg ikke om det jeg gjør er riktig eller feil. 

 

Tenker du på Kjell Wiik? Hadde TMT4112, og har LF til de testene han la ut der. I det faget la han dog ut LF på Blackboard også. Vet ikke hvor like testene er. Kan sikkert dele om du er interessert. De ligger på en drive så er ikke 100% sikker på hvordan det kan gjøres, må kanskje sende per e-post e.l.

 

Nei, tenker på kjemi med Ystenes. Han legger ikke ut LF så folk ikke bare pugger det å består testene....

Lenke til kommentar

Noen her som har gått EMIL? som vil si hva de synes? Står mest mellom det eller miljøfysikk og fornybar energi på NMBU, men vanskelig å ta et valg... eller samfunnsøkonomi.... (når en er inne på det - noen som har noe peiling på det økonomiske fagmiljøet der? burde en kanskje heller søke mot en annen skole da?) eller noe annet...

Lenke til kommentar

Som dere kanskje husker, så hadde jeg en del problemer med et miljø på institutt for elektronikk. Jeg fikk F av sensoren på prosjektoppgaven min, før min veileder trakk meg opp. På fordypningsemnet fikk jeg som eneste student stryk, mens min labpartner fikk godkjent. Til tross for at vi leverte inn samme arbeid. Samtidig har jeg blitt trukket ned i andre emner og sjikanert av dette miljøet over en lengre periode.

 

Derfor lurte jeg på mulighetene for å levere prosjektoppgave eller masteroppgave på egen hånd. Altså uten veileder. Grunnen er at jeg får en garantert E eller F på grunn av denne betente konflikten. Det miljøet jeg skrev prosjektoppgave for, har en fast sensor, som også er i nær slekt med disse folkene (kan ikke gå inn på mer på grunn av konfidensialitet). Da jeg skulle skifte oppgave, klarte jeg ikke å finne en eneste person som ville da meg inn :D.

 

Så da må jeg altså skrive selv. En teoretisk oppgave. Alternativet er enten å slutte eller skifte fordypning. Er det da jeg foreslår ovenfor mulig?

 

PS! Jeg har sendt inn en klage, men tviler på om administrasjonen tror meg. De har jo vært arbeidskamerater med disse menneskene over en lang periode.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen på handelshøyskolen som har tatt BBOA2010 Innføring i skatterett og eventuelt BBOA2020 Videregående skatte- og avgiftsrett og som kan dele sin mening om det vil være mulig for en Gløshauging å ta disse fagene uten å ha tatt noen bedriftsøkonomifag tidligere? Eller er det best å ta noen grunnleggende økonomifag først?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan det er med bruk av prosjektoppgave-materiale i masteroppgave? Skrev et kapittel med teori jeg ble veldig fornøyd med i høst, som fortsatt er gjeldende for masteroppgave, og veileder har dårlig peiling på den slags praktisk rundt oppgaven.

 

Anyone?

Lenke til kommentar

Hvis masteroppgaven er nært knyttet til prosjektoppgaven, slik den er for de aller fleste, ville jeg nesten forventet at noe av den samme teorien burde vært med i begge. For sikkerhets skyld kan du kanskje nevne at dette er noe du fant ut av i fordypningsprosjektet, og selvfølgelig ha prosjektrapporten med i litteraturlista.

Lenke til kommentar

Det var en diskusjon rundt det for noen sider siden, så les gjerne den. Selv fikk jeg beskjed fra veileder om at selv-plagiat vil straffes like hardt som vanlig plagiat, og ble bedt om å skrive en ny teori-del uten å "se altfor mye" på teori-delen fra prosjektoppgaven. Jeg ville tatt en prat med veilederen din.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan det er med bruk av prosjektoppgave-materiale i masteroppgave? Skrev et kapittel med teori jeg ble veldig fornøyd med i høst, som fortsatt er gjeldende for masteroppgave, og veileder har dårlig peiling på den slags praktisk rundt oppgaven.

 

Anyone?

Jeg brukte i praksis den samme teorien som på prosjektoppgaven, i tillegg til at jeg la til litt nyere forskning samt temaer som kun var relevante for masteroppgaven. Jeg retta selvfølgelig på småfeil fra prosjektoppgaven også, men bortsett fra dette var mye av teorien direkte avskrift. Dette ble aldri noe problem for meg, men kan jo hende det er annerledes på andre institutter.
Lenke til kommentar

Hvor strengt kan et øvingsopplegg egentlig være? Det finnes et emne hvor alle øvingene skal være godkjent (12-13 stk), og for å få godkjent må det aller meste være riktig. Det gis ingen nye sjanser hvis en øving blir underkjent. Er det bare meg, eller er det litt hårreisende strengt? Hvis man bommer på én oppgave stryker man jo hele emnet, og det ødelegger jo hele studieløpet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor strengt kan et øvingsopplegg egentlig være? Det finnes et emne hvor alle øvingene skal være godkjent (12-13 stk), og for å få godkjent må det aller meste være riktig. Det gis ingen nye sjanser hvis en øving blir underkjent. Er det bare meg, eller er det litt hårreisende strengt? Hvis man bommer på én oppgave stryker man jo hele emnet, og det ødelegger jo hele studieløpet.

Hvilket emne er dette? Øvingsopplegget skal jo egentlig bare hjelpe deg frem til eksamen. Et intensivt øvingsoppleggs intensjon er å "tvinge" studenten til å komme seg igjennom pensum.

 

Hvis det er vanskelig så bør du vurdere å dra på øvingstimene for å få hjelp. Du kan også få øvingsassisten til å rette der slik at du ser hvordan du ligger an før du leverer inn.

Lenke til kommentar

Er tribologiemne, men det er ikke jeg som tar det. Synes bare det hørtes så vanvittig strengt ut. Er vant med at forelesere som godkjenner omtrent alt, og som lar studentene jobbe med øvingene som de selv foretrekker.

 

Kan nok tenke meg at de du har snakket med overdriver en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...