Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har søkt kyb med ordinært vitnemål på 56,9 poeng, ser at poenggrensa fra i fjor var 56,3. Vet dette er avhengig av søkertall og søkernes snitt, men hvor sannsynlig er det at snittet vil øke med 0.6 poeng? Har lest at det var et spesielt høyt søkertall på kyb i år og regner derfor med kravet vil øke, men aner ikke hvor stor økning man kan forvente ved "rekord høy søkning"...

Lenke til kommentar

Har søkt kyb med ordinært vitnemål på 56,9 poeng, ser at poenggrensa fra i fjor var 56,3. Vet dette er avhengig av søkertall og søkernes snitt, men hvor sannsynlig er det at snittet vil øke med 0.6 poeng? Har lest at det var et spesielt høyt søkertall på kyb i år og regner derfor med kravet vil øke, men aner ikke hvor stor økning man kan forvente ved "rekord høy søkning"...

 

Om det øker med 0.6 så vil jeg si det er uvanlig. Om du sjekker på ntnu.no mener jeg det skal stå forrige års snitt, da kan du se hvor mye det varierer litt bakover i tid.

Lenke til kommentar

 

Har søkt kyb med ordinært vitnemål på 56,9 poeng, ser at poenggrensa fra i fjor var 56,3. Vet dette er avhengig av søkertall og søkernes snitt, men hvor sannsynlig er det at snittet vil øke med 0.6 poeng? Har lest at det var et spesielt høyt søkertall på kyb i år og regner derfor med kravet vil øke, men aner ikke hvor stor økning man kan forvente ved "rekord høy søkning"...

 

Om det øker med 0.6 så vil jeg si det er uvanlig. Om du sjekker på ntnu.no mener jeg det skal stå forrige års snitt, da kan du se hvor mye det varierer litt bakover i tid.

 

 

Ser at det har økt endel siden 2013, hvor økningen fra 2013 til 2014 var 2,2 poeng, mens fra 2014 til 2015 økte det med 0,5 poeng. Får vel bare krysse fingrene og håpe på at økningen avtar jo høyere snittet blir...

Lenke til kommentar

Er man helt på grensa er det lurt å ha noen gode alternativ nedover på lista, det har du vel?  :hmm:

 

Det er ikke spesielt gøy å ende opp som sistemann som ikke kom in.  :ohmy: Men av og til er det det som må til før man går seg på at plan B, evt. plan C kanskje var minst like "rett" valg?

 

Joda, jeg har forsåvidt det. Legger allikevel ikke skjul på at jeg blir meget skuffet om det ikke holder  :(

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal skrive sammendrag av masteroppgaven på norsk? Masteroppgaven min handler om ting det overhodet ikke finnes norske oversettelser for, og jeg føler jeg ikke at det er riktig at jeg bare skal finne på navn på dem. Er det OK å blande engelske uttrykk inn i det norske sammendraget?

Lenke til kommentar

Jeg er veldig interessert i informasjonssikkerhet og har derfor valgt kommunikasjonsteknologi, men ser at studiet inneholder en del nettverk og slikt, noe jeg ikke syns er så spennende. Ser for meg at det er mer programmering på datateknologi noe jeg er mye mer interessert i, men får da ikke de to siste årene med sikkerhet. Finnes det noen måter å få det beste fra to verdener? Kommer mest sannsynlig inn på begge studier. Noen som har erfaringen fra KomTek og vil si litt om klassemiljø, og hvordan emnene er?

Lenke til kommentar

Jeg er veldig interessert i informasjonssikkerhet og har derfor valgt kommunikasjonsteknologi, men ser at studiet inneholder en del nettverk og slikt, noe jeg ikke syns er så spennende. Ser for meg at det er mer programmering på datateknologi noe jeg er mye mer interessert i, men får da ikke de to siste årene med sikkerhet. Finnes det noen måter å få det beste fra to verdener? Kommer mest sannsynlig inn på begge studier. Noen som har erfaringen fra KomTek og vil si litt om klassemiljø, og hvordan emnene er?

 

Høres ut som om du heller skulle gått på en linje i Gjøvik, ikke Trondheim.

Lenke til kommentar

 

Jeg er veldig interessert i informasjonssikkerhet og har derfor valgt kommunikasjonsteknologi, men ser at studiet inneholder en del nettverk og slikt, noe jeg ikke syns er så spennende. Ser for meg at det er mer programmering på datateknologi noe jeg er mye mer interessert i, men får da ikke de to siste årene med sikkerhet. Finnes det noen måter å få det beste fra to verdener? Kommer mest sannsynlig inn på begge studier. Noen som har erfaringen fra KomTek og vil si litt om klassemiljø, og hvordan emnene er?

 

Høres ut som om du heller skulle gått på en linje i Gjøvik, ikke Trondheim.

 

Litt utdypning til dette svaret: etter det jeg har forstått "låner" i all hovedsak NTNU all sin informasjonssikkerhetsekspertise fra Gjøvik, fordi det er der "alle" de som har spesialisert seg innen ITsikkerhet holder til. Høyskolen i Gjøvik har også spesifikke program for ITsikkerhet (IT-drift og informasjonssikkerhet (Bachelor), Information Security (master) og Information Security (PhD))

Lenke til kommentar

 

Jeg er veldig interessert i informasjonssikkerhet og har derfor valgt kommunikasjonsteknologi, men ser at studiet inneholder en del nettverk og slikt, noe jeg ikke syns er så spennende. Ser for meg at det er mer programmering på datateknologi noe jeg er mye mer interessert i, men får da ikke de to siste årene med sikkerhet. Finnes det noen måter å få det beste fra to verdener? Kommer mest sannsynlig inn på begge studier. Noen som har erfaringen fra KomTek og vil si litt om klassemiljø, og hvordan emnene er?

Høres ut som om du heller skulle gått på en linje i Gjøvik, ikke Trondheim.

Linja i Gjøvik heter vel IT-drift og informasjonssikerhet og sikter vel enda mer på nettverk slik jeg forstod det. I tillegg har jeg gått forkurs, så er ikke kvalifisert til det studiet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...