Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg meldte meg opp i et fag jeg allerede har tatt eksamen i for å prøve å forbedre karakteren. Hvis jeg går på studweb og velger fanen Vurderingsmelding kommer faget opp, med eksamendato og det hele. Det betyr at jeg er meldt opp i faget og kan ta eksamen, right? Hva er forresten konsekvensen av å ta ett fag for lite? Jeg komemr altså til å ta 4 fag, men jeg har hatt det ene fra før. Blir NTNU sure? Blir lanekassen sur? (kan vel ligger 60 studiepoen etter, og foreløpig er jeg 0 etter, så det burde vel gå bra?) Blir fremtidig arbeidsgiver sur?

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde i utgangspunktet planlagt å dra på utveksling til USA 4. året mitt, dvs. fra høst 2016. Men nå som det går trått for den norske økonomien har jeg begynt å bli litt usikker på om det er verdt det. Det har jo dukket opp en del artikler om norske studenter som er på utveksling som pga. fallende kronekurs har måttet betale en god del mer enn planlagt. Tviler nok på om Internasjonal seksjon vil fraråde meg å dra, men jeg er interessert i å høre hva dere andre studenter tenker om saken.

Lenke til kommentar

Ja, eller prøve å få tak i en friplass. Selv dro jeg til Singapore med friplass noe som innebar at jeg hadde status som "exchange student" istedet for "visiting student" noe som faktisk betød litt hvis noen emner var fulle. I tillegg slipper man å betale skolepenger.

 

Jeg tror det er utrolig kult å dra til USA, og det var også min plan B. Dog virker det som om at hvis man drar til San Diego/Barbara/etc. så ender man fort opp med å henge med andre NTNU-studenter noe som etter min mening gjør at litt av vitsen med å reise på utveksling forsvinner.

 

EDIT: I tillegg til NTNU sine friplasser har man jo også diverse Erasmus-avtaler o.l. (hvor du faktisk får et ekstra stipend i tillegg) med universiteter rundt omkring i Europa.

Endret av haarod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bill Gates ble dollarmilliardær ved alder 31. 

 

Tiden begynner å renne ut når man leker forsker her oppe i viddene i Trondheim med disse absolutt latterlige NTNU-professorene.

Kjenner følelsen. Jeg har SYKT lyst til å bli rik, men har liksom ikke evnen til å satse, så jeg loker rundt på Gløs isteden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Bill Gates ble dollarmilliardær ved alder 31. 

 

Tiden begynner å renne ut når man leker forsker her oppe i viddene i Trondheim med disse absolutt latterlige NTNU-professorene.

Kjenner følelsen. Jeg har SYKT lyst til å bli rik, men har liksom ikke evnen til å satse, så jeg loker rundt på Gløs isteden.

 

Det handler ikke om å bli rik. Men hvis du ser hva Bill Gates gjorde var han veldig instrumental i den personlige datamaskinens inntreden i de mange hjem rundt omkring på denne kloden.

 

Slik jeg ser det, står vi overfor et nytt slikt veiskille i samfunnet. Innenfor teknologier som blant annet elektronikk og bioteknologi kan vi få en enorm progresjon og det kan forandre samfunnet mer markant de neste 20 årene enn noe av det vi har sett før. Tenk deg hva vi har fått til på de 200 årene som har gått siden den industrielle revolusjonen. Vi kan få til lignende teknologisk framgang de neste 20 årene. Men det kommer til å komme fra det private næringsliv i samarbeid med staten. De universitetene som kommer til å være involverte er toppuniversiteter i USA, Europa og Kina/Japan. Ikke middelmådige NTNU.

 

Og jeg kaster bort tiden på gamle NTNU i bygden Trondheim med gamle, senile professorer som har som sin største ambisjon "å være i arbeid". Å bli rik er bare et ekstra gode (en belønning) som en følge av det kapitalistiske systemet. 

Endret av Bjørn-Ove
Lenke til kommentar

 

 

Og jeg kaster bort tiden på gamle NTNU i bygden Trondheim med gamle, senile professorer som har som sin største ambisjon "å være i arbeid".

Hvorfor?

 

 

Det lurer jeg også på!

Forøvrig ingen studenter på NTNU som heter Bjørn-Ove i følge personsøket på innsida.

(Men til alt overmål en professor)

Du vet hvordan rappere tar navnet til den største gangsteren de vet om? Som at Curtis Jackson tar navnet 50 Cent, som var en tyv i nabolaget hans, eller at William Roberts tar navnet Rick Ross, som smuglet heroin fra Mexico? Slik har jeg tatt navnet mitt fra den største kriminelle jeg vet om...

 

Forøvrig, er Bjørn-Ove et vanlig navn i dette land og jeg aner ikke hvem han professoren er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...