Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

 

Dette semesteret kommer til å bli grusomt. 

Y?

 

Fordi jeg pleier å vente en måned av semesteret før jeg begynner med å arbeide. Når jeg først har begynt å arbeide, arbeider jeg 2-3 timer om dagen frem til eksamensperioden hvor jeg øker dette til 4 timer.

 

I dette semesteret virker emnene vanskelige og innebærer at jeg må arbeide hardere. Det virker grusomt.

Tenk alt jeg kunne gjort med den tiden jeg nå må bruke på skolearbeid. Hvordan skal alle disse webcam-jentene og stripperne nå forsørge seg selv og sine nærmeste? 4

 

EDIT: Jeg er en institusjon i det miljøet

Endret av Bjørn-Ove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det nokon her som har/har hatt algdat som kjenne til ei bok som blei introdusert i første forelesning ang. problem-løysing? Huske ikkje heilt tittel på boka, eller forfattar. Men undertittelen var noko a la "how to master math and [...]" og eg trur det var ei dama som hadde skreve den. Eg finn ikkje noko om denne på sidene til emnet.

De viser til denne i foilene på it's learning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om hvor man kan få vite hvilken persentil (riktig oversettelse av percentile?) man er i mtp. karaktersnitt? Når man søker jobb i utlandet er det ikke spesielt imponerende eller relevant å si at man har B i snitt når gjennomsnittet på en del amerikanske universiteter f.eks. er A. 

 

Er dette noe studentservice eller instituttkontoret kan være behjelpelig med f.eks.?

Lenke til kommentar

Karakterfordelingen for din eksamen står ved siden av karakteren din på karakterutskriften.

Jo, men jeg tenkte på tilfeller hvor man skriver inn snittet sitt som en del av et søknadsskjema, og da til arbeidsgivere utenfor Norge som sannsynligvis ikke har noen særlig kjennskap til NTNU og karaktersettingen her. 

Lenke til kommentar

 

Karakterfordelingen for din eksamen står ved siden av karakteren din på karakterutskriften.

Jo, men jeg tenkte på tilfeller hvor man skriver inn snittet sitt som en del av et søknadsskjema, og da til arbeidsgivere utenfor Norge som sannsynligvis ikke har noen særlig kjennskap til NTNU og karaktersettingen her. 

Det står informasjon om karaktersettingen ved NTNU i et engelsk vedlegg til vitnemålet. http://www.ntnu.edu/studies/diplomasupplement

 

Følgende tekst var inkludert i 2010, men jeg vet ikke hva teksten er nå.

"In Norway, A should be the grade for excellent performance, and C should be the average grade over any large population and a long period of time. There is no demand for a stastical distribution of grades in a specifed population or class. All grades are to be used equally at all levels of the education, which means that C should be the average grade both at Bachelor's and Master's levels."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...