Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Ser at påmeldingen til forkurs i matematikk nå er stengt  :hm:. Vet noen om det er mulighet til å kontakte foreleseren for å melde seg på i etterkant, evt. møte opp og spørre om det er noen ledige plasser?

 

Send en epost til foreleser og møt opp, er helt sikkert nok plass. Blir det noe problemer kan du sikkert bare snike deg med på en gruppe (evt min gruppe). Anbefaler forkurs, gir deg et sårt trengt forsprang, slik at en kan nyte faddertiden litt bedre. Anbefaler og å være med på avslutningsfesten til forkurs på realfagskjelleren på fredagskvelden :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ser at påmeldingen til forkurs i matematikk nå er stengt  :hm:. Vet noen om det er mulighet til å kontakte foreleseren for å melde seg på i etterkant, evt. møte opp og spørre om det er noen ledige plasser?

 

 

Send en epost til foreleser og møt opp, er helt sikkert nok plass. Blir det noe problemer kan du sikkert bare snike deg med på en gruppe (evt min gruppe). Anbefaler forkurs, gir deg et sårt trengt forsprang, slik at en kan nyte faddertiden litt bedre. Anbefaler og å være med på avslutningsfesten til forkurs på realfagskjelleren på fredagskvelden :p

Fikk ikke med meg den påmeldingsfristen jeg heller. Men skulle gjerne ha vært på det kurset. Utrolig hvor mye en glemmer i løpet av et år.

Lenke til kommentar

Lånekassen må få melding om at du er student først, så det vil si ta semesteret må starte offisielt (16. august på NTNU tror jeg), og du må ha betalt semesteravgift.

 

Er det noen som har erfaring med å klage på mattekarakterer? Jeg har alltid tenkt at den som regel bør stemme da det ofte er tenkt riktig eller galt, og svaret er enten riktig eller galt, men jeg fikk tilbake begrunnelse, og der var det en oppgave som var "gal/ufullstendig" og som jeg dermed  ikke fikk noen poeng + noen småtrekk der jeg har glemt å svare på delspørsmål innenfor spørsmål (noe som generelt er veldig irriterende når resten av eksamen konsekvent har ett spørsmål per deloppgave). Uansett så vurderer jeg å klage, men man hører jo alltid om de som går fra B til C, men sjelden noen som går fra B til A?

 

EDIT: Er det noen som har erfaring med fagene Stokastiske prosesser, Lineære metoder og Statistisk inferens? Vurderer å ta noe på si, og pleier sjelden å gå i forelesning så det er viktig at ting legges ut på nett og at øvingslærere/faglærere er tilgjengelige.

Endret av haarod
Lenke til kommentar

Noen som har anelse om hvor lang tid det kan ta før man får svar på en karakterklage? Fant ingenting på wiki-siden på Innsida.

Det har gått bortimot en måned siden jeg fikk bekreftelse fra studieveileder på at klagen var registrert, så begynner å bli litt utålmodig. I verste fall kan jeg jo få stryk på klagen, og da har jeg plutselig en kont om ikke altfor mange dager jeg ikke har forberedt meg til i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Noen som har anelse om hvor lang tid det kan ta før man får svar på en karakterklage? Fant ingenting på wiki-siden på Innsida.

Det har gått bortimot en måned siden jeg fikk bekreftelse fra studieveileder på at klagen var registrert, så begynner å bli litt utålmodig. I verste fall kan jeg jo få stryk på klagen, og da har jeg plutselig en kont om ikke altfor mange dager jeg ikke har forberedt meg til i det hele tatt.

 

Fristen for å melde seg opp til konteeksamen var 9. juli, så hvis du ikke allerede har strøket og meldt deg på konten så får du vel ikke tatt den uansett (med mindre det er særskilte regler for kont og klaging på karakter som jeg ikke vet om).

Endret av acquiesce
Lenke til kommentar

Ser at forelesningene i et valgbart emne kolliderer med et obligatorisk emne (for min retning), selv om det i StudentWeb står at det legges kollisjonsfritt på time- og eksamensplanen. Er det sannsynlig at forelesningen blir flyttet?

Ta kontakt med instituttet. Hender støtt og stadig at forelesninger blir flyttet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

 

 

Hvor tidlig kan man få studielån?

Hvis alt er i orden, så kommer det tidligst 8. august.

 

Med tanke på at 8. august i år faller på en lørdag, tillater jeg meg å tvile på det.  :wee:

 

Rettelse:

post-49487-0-26611600-1438602222.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...